Hoofdstuk 2

35 2 0
                                    

De motor ronkt terwijl ik afrem voor 2 meisjes die willen oversteken. Ze lijken verdacht veel op elkaar. Misschien is het een tweeling? Veel aandacht besteed ik niet aan ze want zodra ze overgestoken zijn, rij ik terug verder richting mijn nieuwe school. Als ik kom aangereden staat er een parking voor de school, heel anders dan ik gewend ben. Snel zoek ik een fietsenstalling of iets wat er op lijkt om mijn Dax te 'parkeren'. Als ik er eentje vind, zet ik de motor uit en leg hem aan de ketting met een sleutelslot erop. Mijn helm neem ik mee. Onzeker loop ik het hoofdgebouw binnen en meld me bij de conrector. Het is een vrouw van bijna 40 gok ik. Ze lijkt nogal gestrest en mager in haar kokerrok, die haar mooi past. Ik loop naar haar toe. 

'Mevrouw Forrest?' Ze draait haar om en als ze me ziet, staat er meteen een grote glimlach op haar gezicht. 'James! Welkom op Clint High School! Voor je naar de les gaat, moet je eerst nog wat papieren invullen..' Na een tijdje luisterde ik niet meer, ik vulde gewoon de papieren in, welke keuze vakken ik nog wou en al de andere dingen. Als ik klaar was bracht ze me naar het leslokaal van Geschiedenis. Mevrouw Forrest neemt het woord en ik het heb nare gevoel dat iedereen naar me staart, wat ze ook doen. 'Goedemorgen klas! Dit is James, hij is nieuw.' Dan kijkt ze naar mij en praat ze verder. 'Ik hoop dat het je zal bevallen, als er vragen zijn, kom je gewoon naar mij.' En toen was ze weg. De leerkracht zei dat ik een plaatsje mocht kiezen en ik ging zitten waar er nog plaats was; helemaal vanachter in een hoekje dus. Perfect. 

Toen de les voorbij was, kwam iedereen naar me toe om hun voor te stellen. Ik moest me ook voorstellen. Met tegenzin stelde ik me voor. 'Euhm, ik ben James Huley, ik woonde in Denver maar toen mijn ouders beter werk vonden hier in Clint, zijn we, nouja, naar hier verhuist en nu kom ik hier naar school.' En dat was het. De lessen gingen verder en na de middagpauze zou ik mijn eerste keuzevak hebben; sport. Meer bepaald Volleybal. 

Tijdens de pauze kwamen de twee meisjes van vanmorgen bij me zitten. Het is echt een tweeling..

TwinsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu