I-a ajuns rândul și lui Slash aici. Încep prin a spune că Slash și conspiratorii lui au ajuns foarte sus în topul preferințelor mele, lângă Metallica, Cargo și Led Zeppelin. Și nenea Slash a ridicat în ochii mei și Guns N Roses-ul.
Dar ăsta nu e nici un capitol în care îl laud, nici unul în care îl critic. E doar un capitol în care îmi expun o observație. Am avut și eu un drum mai lung de parcurs cu părinții și ceva prieteni de-ai lor, iar mama nu mai ieșea din magazine(adică le-a luat la rând și nu și-a cumpărat nimic). Așa că, de nervi, am început să fredonez Metallica, Nirvana, „Back from Cali" și „Paradise City". Aici vine chestia interesantă: după vreo două reprize de cântat refrenurile unul după altul, mi-am dat seama că „Back from Cali" ar putea fi un „răspuns" la „Paradise City". Un fel de mod de-a spune „sunt Slash și nu mai am nicio treabă cu cei din Guns, îmi refac propriul drum pe căile Rock N Roll-ului"(impresie întărită și de refrenul melodiei „Ghost"). Primul lui album de studio a fost genial, cu sentimentul ăla de rock pe care aproape că îl uitasem. Și următoarele au fost bune, în opinia mea, dar primul e special.
Cât despre „Paradise City", cu toți știm refrenul: „Take me down to the Paradise City/ Where the grass is green/ And the girls are pretty/ Oh, won't you please take me home". În „Back from Cali" avem: „I got to leave this angel city" și ideea de întoarcere către rădăcini, adică către Rock N Roll: „You'll have to carry me back from Cali/ The angel city where the devils play/ You'll have to carry me back to where I belong." Mie mi-se pare un fel de „abandonare" a vechii lui cariere cu Guns și o refacere pe plan solo.
Și ca o ironie, cântecul e în colaborare cu Myles Kennedy, care devine apoi partenerul lui pentru următoarele două albume. Și avem versul citat mai sus cu „You'll have to carry me back from Cali/ .../ You'll have to carry me back to where I belong". Cred că e sigur să afirm că acel „you" e Myles, acum.
Cum am zis, doar speculații făcute de un fan plictisit. Poate că am înșirat prostii fără niciun Dumnezeu, dar asta rămâne de văzut în comentarii. Apropo, am pus „finalizat" pentru că nu știu dacă o să mai scriu ceva sau nu, dar dacă mai găsesc chestii de genul ăsta o să le împărtășesc cu voi. Sper că ați avut o vacanță faină și plină de peripeții. Mie nu îmi mai trebuie.
CITEȘTI
A rockăi sau a nu rockăi
No FicciónLive-uri, cover-uri și dezbateri despre piese cunoscute și videoclipurile care vin la pachet, rockăitoare și nu numai. Mai nou și subiecte puțin mai serioase în legătură cu rock/metal-ul.