CCR e o trupă de roots rock din anii 60, cred. Acum ceva timp au scos o melodie plină de sentiment, care a fost evident cover-ită la greu. „Have you ever seen the rain”, nu e despre ploaie(aviz amatorilor, da, la voi mă uit, Cargo și Alternosfera!), ci despre fericirea care se găsește în lucrurile mărunte. Propun să vedem cele două cover-uri pe care le-am ales.
The Ramones, trupă de punk-ări, adoră să facă cover-uri la piese cunoscute. Capitolul trecut a fost (Viața cu) Louis, acum CCR. Mie nu-mi place cover-ul în mod special, sau cel puțin versiunea pe care am ascultat-o. Vocea lui Joey e acoperită de instrumental. S-au inventat microfoane, Joe!
Roddie Roddie... Nu pot spune că e slab, dar nici în sfera preferaților mei nu se învârte. Cover-ul e cea mai cunoscută variantă a piesei, cu toate că nu văd nimic special, e aproape identic cu originalul. Cu toate că Ramoneșii nu au auzit de microfoane, instrumentalul ăla rockăiește pe bune. Varianta frumoasă și ORIGINALĂ e inedită, dar Roddie e pur și simplu... normal, nimic ieșit din comun.
Pentru originalitatea deosebită și inflexiunile alea absolut superbe, eu merg cu CCR. Voi?
Cât despre cel de-al doilea subiect pe care l-am pregătit, nu voi începe să defăimez Biserica. Știu că am publicat un pamflet/o satiră în legătură cu Biserica, dar NU iau în râs religia. Știți scandalul de la Charlie Hebo sau cum s-o numi? Eu sunt, oarecum, de partea muslumanilor. E o linie fină între comedie și jignire și sper că eu nu am trecut de limita nesimțirii.
În România, religia e de bază, iar dacă privești puțin istoria, realizezi că religia a reprezentat un factor important în unirea românilor. Nu o să încep cu veșnicul subiect:„În România sunt mai multe Biserici decât spitale”. Da, dar unele au câteva secole vechime. Că în prezent nu se fac spitale e vina oricui, dar nu a Bisericii. Eu sunt ateu, iar asta nu are nici cea mai mică legătură cu faptul că ascult rock. Mulți metaliști sunt creștini ortodocșii și se deslănuție pe scenă de parcă i-ar poseda Satan(nu înțelegeți greșit, e doar o expresie fără de care ar fi sunat sec propoziția).
Rock-ul a fost mereu asociat cu satanismul. De ce? Cu tot respectul pentru rockerii creștini, dar asemănări există. Satanismul e o credință, un cult, care aparține CMS(Calea Mâinii Stângi). Pentru a fi satanist trebuie să crezi foarte mult în ceea ce faci. Sataniștii nu se închină la demoni, ci fac „parteneriate” cu aceștia. Adică le oferă energie în schimbul unor foloase sau ceva de genu. Energiile astea sunt puternice, primitive, care se găsesc și în atmosfere specifice unor concerte metal mai nordice. Însă cea mai puternică asemănare este revolta față de autoritate. Biserica este o autoritate foarte puternică, care impune anumite norme morale. Având influență asupra maselor, cei care nu respectă normele morale sunt marginalizați. La orele mele de civică, de exemplu, profesorul a dat un exemplu de genu:„Încalci o normă morală dacă dai drumul la rock în Biserică”. Mamă, ce m-aș fi luat la vorbă cu el, dar m-am abținut. Gândește-te cum te simți când un profesor obsedează pe tema Bisericii, iar tu ești ateu. E ca și cum cineva ar scuipa în curtea Bisericii sau și-ar spune în față că ești mare prost fiindcă ai o credință puternică în Dumnezeu. De ce rock-ul și biserica nu pot fi puse în aceeași oală? Adică dacă la finalul slujbei ascultăm toți „Fire and rain” de la James Taylor stricăm armonia? Nu prea cred.
Mulți însă au ajuns să urască Biserica, mai ales din cauza preoților. Nu toți sunt răi, ba chiar am întâlnit niște preoți buni, cinstiți și dedicați vocației lor. Însă mai există și oile negre. Am auzit de un astfel de preot, cu toate că nu am avut prea multe contacte cu el. E pur și simplu genul de om antipatic, care cere bani oamenilor mai slabi de înger. Cum dracu să plătești pentru a participa la slujbă? Adică e secolul XXI, secolul controverselor în care oamenii se îndepărtează din ce în ce mai mult de religie și îmbrățișează cinismul ștințelor exacte sau al tainelor/culturilor ascunse. Ar trebui să atragă oamenii spre biserică, mai ales comunitățile de rockări/metaliști. De ce? Demonstrează unitate. Dacă un motociclist periculos stă lângă o băbuță firavă, uniți de puterea credinței, arată atât priceperea preotului, cât și marea putere a creștinătății, nu?
CITEȘTI
A rockăi sau a nu rockăi
NonfiksiLive-uri, cover-uri și dezbateri despre piese cunoscute și videoclipurile care vin la pachet, rockăitoare și nu numai. Mai nou și subiecte puțin mai serioase în legătură cu rock/metal-ul.