fem

611 58 6
                                    

"Du förstår inte, jag måste få komma in"
Känslan om att ge upp blir bara starkare och starkare när den överviktiga säkerhetsvakten, ännu en gång säger nej till mina försök om att få komma in genom dörren han är fast besluten av att vakta.

"Tyvärr du jobbar inte här"
Hans mörka röst låter lika starkt som en lastbils motor och jag ryggar tillbaka när han tar ett steg närmare mig.
Den svarta jackan han har på sig blir alldeles för tajt när han sträcker ut sin hand för att leda ut mig ur byggnaden.

"Hallå vänta, snälla jag känner honom" En röst jag mycket väl känner igen avbryter säkerhetsvakten som tvekande flackar med blicken mellan mig och Oscar.

Oscar ger mig ett litet leende innan hans blick blir allvarlig och tar ett försiktigt tag i min hand för att dra med mig längs korridoren.

"Kom, vi kan gå någon annanstans att prata"
Jag nickar kort innan jag låter honom putta in mig i ett mörkt litet rum som antagligen ska föreställa en städskrubb.
Men det enda man kan städa med är en söndrig kvast och två överanvända moppar.
Oscar stänger dörren innan han slår på den lilla lampan över oss som blinkar hejdlöst var tredje sekund.
Hans blåa ögon studerar mig noga innan han drar in mig i en varm kram som jag, utan att tveka, besvarar.

"Det kanske bara gått en kväll men jag har saknat dig ändå"
Mumlar han tyst i mitt hår och kramar hårdare om min midja.
Hans kroppsvärme tinar upp min frusna kropp som för bara någon timma sedan tvingats stå utanför byggnaden i klädd endast en T-shirt och svarta jeans, och det är långt ifrån rätt kläder för att lyckas bekämpa det kalla oktober vädret.

"Jag har saknat dig med, men du gör mig så förvirrad Oscar. Jag kan omöjligt veta vad du vill"
Jag drar mig frustrerat ur hans grepp och lägger armarna i kors över bröstet för att försöka se ännu mer sårad ut. Oscar lägger en stadig hand på min axel och får mig försiktigt att vända mig om.

"Jag vill ha dig Felix"

--------------------------------

Är inte så jätte bra på att skriva 'romantiskt' men hoppas att några blir nöjda, för det är iaf jag.
Men rösta och kommentera nu vänner om jag får 5 kommentarer på detta kapitel kommer det ett nytt redan i morgon<3

o s ä k e r || Foscar AUDonde viven las historias. Descúbrelo ahora