sexton

322 30 2
                                    


"Den dagen, i studion, du vet att jag aldrig glömmer det va?"

Jag nickar, jag vet, jag vet, jag vet.
Jag kommer aldrig glömma det heller, den dagen var mitt liv, trots att jag ville ha rollen lika mycket som jag ville ha en elefant till gosedjur när jag var mindre, fick jag något mycket bättre, för bra för att vara sant brukar man säga.
Jag fick en relation, Oscar, en Oscar som fick panik över en graviditet, en graviditet som han själv orsakat tillsammans med mig.
Hans pojkvän - om man nu kan kolla oss ett officiellt par - hans älskare först och främst.

"Hur gick det med den där filmen föresten?"

Frågar jag och börjar ofokuserat pilla med mitt armbandsur som sitter mer eller mindre fast på handleden, samtidigt som jag försöker lyssna på Oscars bibel till svar om hur filmen gått och så vidare.

"I varje fall, den gick bra, väldigt bra. Inte helt klar än men du fattar"

Ja jag fattar..
Han ger mig en svårläst blick som jag besvarar med att sjunka ihop mer i stolen jag sitter i på det lilla caféet vi befinner oss på.

"Förlåt, du kanske fortfarande är sårad när det gäller rollen"

Jag skakar bestämt på huvudet som
svar och börjar istället försiktigt dricka ur min varma mugg som är fylld med lika varmt te, för att försöka slippa alla möjliga konversationer.
Dock lyckas jag inte..

"Varför beter du dig så konstigt"
Jag rycker på axlarna, jag beter mig bara konstigt i hans närhet, han gör mig konstig.
Och denna gången är det inte bara ett bra sätt, alltså allmänt kärleks flummig, utan nu är jag mer rädd och nervös över hur vår framtid faktiskt kommer se ut och sluta.

I blod eller tårar?

----------------------------

Oj vad kort, aja ibland orkar man inte skriva 7000 ord bc känner mig anmält ledsen för dagen.

Hur kan min kärlek som jag känner vara annorlunda än alla andras.
Att gilla en tjej när man själv är tjej är lika naturligt som att gå på toa..lev med det vettja.

Rösta och kommentera<3

o s ä k e r || Foscar AUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin