tretton

406 45 5
                                    

oredigerat

"Han vill inte träffa dig"
Ogges röst ekar i hela huset medan han står vid ytterdörren och pratar till en troligtvis vettskrämd människa.

"Han är min pojkvän, låt mig träffa honom"
Rösten känner jag tydligt igen, men hur mycket jag än vill gå dit och slänga armarna runt honom så sitter jag bara stumt kvar i soffan med en nyfiken Omar bredvid mig.
Han har mer eller mindre försökt stirra igenom den stängda dörren som leder till vardagsrummet för att försöka få en ledtråd om vad det är som händer där ute.

"Du vill visst träffa honom va?"
Jag nickar stumt åt Omars ord och jag ger ifrån mig en djup suck när han sätter sig närmare mig i soffan.
Det är tydligt att han inte vill något annat än väl men just nu vill jag inte ha någon annans närhet än Oscars.
Den värme och trygghet han ger mig kan ingen mäta sig med då ingen betyder lika mycket för tillfället.
Jag vill inte ha någon annan än honom.
Även om han svek mig och mer eller mindre slog sönder mitt hjärta, och mina känslor i tusen bitar med en en hammare likt åskguden Thors.

"Ogge, snälla släpp in honom"
Ogge ger mig en mörk blick innan han besegrat tittar ner i marken, för att sedan göra Omar sällskap i vardagsrummet där jag för bara några sekunder sedan innan jag sprungit ut i hallen suttit.

"Hej"
Oscar ger mig ett varsamt leende innan han är snabb med att vira armarna runt min sköra och hungriga kropp, för att antagligen försäkra sig själv om att jag inte hinner backa undan eller rent reflex mässigt avvisa honom.

"Jag har saknat dig"
Oscars grepp om mig hårdnar över min ord och jag lutar mitt trötta huvud emot hans axel.

"Allt är inte löst bara för att du säger så"
Jag suckar tyst innan jag drar mig ur Oscars famn och jag möter hans osäkra blick.
Den visar allt annat än självsäkerhet och lycka.

"Jag vet, men den här gången försvinner jag inte Felix. Jag kommer finnas här. För barnet, men mest för dig"

------------------------------

That glädjetår tho.
Men dramat är inte slut än mina vänner
Så rösta och kommentera för mer kapitel i veckan, och glöm inte att följa mitt wattpad konto <3

o s ä k e r || Foscar AUWhere stories live. Discover now