"Hej på er."Liam och Niall stod vid bussen och väntade på oss.
"Ni är sena!"
Skrattade Niall till.
"Igen!"
Han skrattade ännu en gång medan han himlade med ögonen.
"Förlåt, det ska inte hända igen."
Sade jag till vårat försvar.
"Undra hur många gånger du sagt det Harry."
Sa Liam retande och kollade på mig dömande.
"Aja vi måste skynda oss!"
Louis gick först in i bussen och vi andra kom efter. Jag kunde inte motstå att kolla på honom, min blick liksom drogs automatiskt till honom, som en magnet.
"Hej Mark."
Sade Niall medan han slängde ner väskan på en utav vånings sängarna längst bak i bussen. Mark är våran chaufför. Det är han som kör våran turnébuss vilket vi är väldigt tacksamma för. Mark är nästan som en medlem i bandet. Han är liksom alltid runt en på turnéerna. Nu skulle vi där i mot inte på någon turné utan vi bestämde att vi skulle tillbringa natten i bussen helt enkelt, för skojs skull.
"Kolla vad jag tog med."
Sade Liam högt samtidigt som han reste sin arm upp i luften och i handen höll han filmen "Grease".
"Jaaa, det är min favorit film!"
Nail hoppade på Liam och försökte att brotta ner honom.
"Haha, ni behöver väll inte slå ihjäl varandra efter 10 min grabbar."
Sa Mark medan han öppnade en vattenflaska som han precis tagit ur kylskåpet.
"Här jag kan ta filmen."
Sade jag ansvarsfullt och räckte ut handen mot Liam.
"Hahahaha. Niall bort nu!"
Liam puttade bort Niall och slog till honom som en bro på armen.
"Här ers majestät."
Skrattade Liam fram och bugade sarkastiskt sig fram .
"Haha."
Sade jag oseriöst med ett ironiskt leende på läpparna. Louis var ovanligt tyst medan vi andra höll på att larva oss. Han tog inte en ända chans att säga något, han bara stod där tyst och kollade på.
"Ska vi kolla på filmen eller?"
Frågade jag tillslut för att jag inte orkade se Louis deprimerad längre.
"Jaaa."
Niall hoppade nästan av glädje vilket han ofta gjorde. Jag gick fram till teven som stod framför soffan och satte i skivan i DVD-spelaren medan Liam tog tv-kontrollen och satte på teven.
...
När vi kommit en bit in i filmen viskade Louis något i mitt öra.
"Harry kan vi gå ut, jag måste prata med dig."
Han verkade lite ledsen men det hade han väll gjort hela dagen.
"Ja, såklart."
Svarade jag och reste mig upp ifrån soffan där vi alla satt.
"Ämm, Jag och Louis går ut en stund."
Sade jag till grabbarna som var helt inne i filmen, de nickade bara till och fortsatte tugga på sina popcorn.
Det var en aning kallt ute men som tur var hade jag slängt på mig en tjocktröja. Louis hade nu kommit ut och han stod mitt framför mig.
"Det är en sak jag måste berätta för dig Harry, en sak som jag vill att du ska veta."
Louis röst var en aning ostadig och jag såg hur ytan på hans ögon blev glansigare.
"Jag..."
(fortsättning följer)¨
...
Oooo, spännande det gillar vi :) Heter 1D chaffis Mark irl? Jag har ingen aning.
XO, Edine <33
KAMU SEDANG MEMBACA
Always || Larry Stylinson
Fiksi PenggemarHemligheter är saker vi alla går runt med, och när hemligheter kommer ut så brukar de flesta känna en slags lättnad, eller hur? Det gjorde jag också i början men sedan förvandlades mitt och hans liv till ett rent jävla helvete. "Vi knullar, vi hålle...