5

1.7K 40 1
                                    







Där stod vi och höll om varandra. Båda ledsna och trötta och Louis hade nog druckit lite när han varit borta. Jag kände Louis tårar rinna igenom min tröja när han lade huvudet på mig axel.

"Kom Louis"

Jag ledde honom in till toan och satte ner honom på toalocket. Jag blötte hans tandborste och sedan tog jag på tandkräm men Louis ville bara ha lite tandkräm på borsten, sedan sköljde jag den igen för att få bort lite av den starka mint smaken.

"Här."

Jag räckte Louis tandborsten medan jag stängde av vattenkranen.

"Tack."

Louis var en aning vinglig.

"Det var så lite, Louis."

Svarade jag honom med ett litet leende.

"Så, kom nu ska du gå och lägga dig."

Louis hade borstat klart tänderna och hade rest sig upp. När han är såhär, lite full blir jag oftast lite överbeskyddande utan att jag tänker på det.

"Jag klarar mig själv Harry, du vet det va?"

Louis ord var ännu stadigare och jag visste redan att han kunde klara sig själv men jag ville hjälpa honom, jag tar varenda chans jag får.

"Nej, det gör du inte."

"Jo det."

"Sscchh."

Vi var nu inne i Louis rum och jag tog upp hans filt som låg slängd på golvet och jag lade den över sängkanten. Jag drog Louis tröja över huvudet och sedan lade han sig ner i sängen, inte ett ord delade vi med varandra under dessa minuter. Jag drog först täcket över honom och sedan tog jag filten och la den bredvid honom. Louis hade väldigt svårt att sova utan den så jag lade den bredvid honom varenda kväll det blev såhär.

Nu var jag på väg mot dörren. När jag skulle stänga dörren kollade jag bara lite snabbt på Louis och log.

"Tack Harry."

Louis röst ekade i mina öron, jag kunde inte avsluta leendet som jag precis lagt på läpparna utan det ville bara växa sig ännu större.


Always || Larry StylinsonWhere stories live. Discover now