"Äntligen hemma!"
Louis släpade sig fram. Vi var hemma ifrån "övernattningen" som vi hade i tour bussen. Men jag hade knappt sovit någonting och jag antog att Louis inte hade det heller. Istället för att sova hade jag legat och kollat upp i taket medan jag tänkte på vad Louis sagt, "Jag tror att jag gillar killar."
Louis var gay eller vad man nu ska säga, precis som jag. Men hur visste han det? Hade han ens varit med en kille? eller visste han bara att han inte blev tänd av tjejer?
"Vill du ha te?"
Frågade Louis helt plötsligt ifrån köket.
"Visst."
Svarade jag medan jag gick fram till honom.
"Okej."
Sade han medan han tog fram mjölpaketet ur kylen.
...
När jag och Louis druckit upp vårat te så hade vi gått skilda vägar in till varsitt sovrum. Jag satt och kollade på kvälls teve medan jag försökte att koppla av men avbröts av några svaga snyftningar ifrån rummet på andra sidan väggen. Jag förstod direkt att Louis grät, att han var ledsen. Utan att tänka var jag nu framme vid hans dörr och såg att den stod lite på glänt, jag puttade sakta upp den så att det gnisslade, Louis kollade uppmärksamt upp ifrån sina händer.
"Hej Harry."
Sade han och torkade snabbt bort tårarna ifrån ögonen. Jag gick utan att säga ett ord fram till honom och satte mig på sängen. Han flyttade sig klumpigt åt sidan så att jag skulle få plats.
"Jag är okej."
Louis försökte som många andra gånger övertala mig om att jag inte behövde trösta honom, att jag inte behövde finnas där för honom hela tiden men jag ville det. Jag ville vara den som fanns där för honom hela tiden och jag ville vara den som skulle trösta honom oavsätt vad. Dels för att jag ville att han skulle ha ett förtroende i mig men även för att jag skulle ha ett förtroende i mig själv.
"Nej det är du inte Louis."
Jag blev irriterad på honom när han försökte komma undan, när han försökte gömma sina känslor och jag antog att jag bara inte ville att han skulle behöva känna sig som mig, jag har ingen att berätta mina hemligheter för.
"Kom igen Louis, jag ser att något är fel, berätta för mig."
Jag försökte få honom att berätta för mig, men han blev bara ännu mer tillbakadragen.
....
Fortsättning följer. Vad är det nu Louis ä ledsen över?? Inte vet jag.
XO, Edine
YOU ARE READING
Always || Larry Stylinson
FanfictionHemligheter är saker vi alla går runt med, och när hemligheter kommer ut så brukar de flesta känna en slags lättnad, eller hur? Det gjorde jag också i början men sedan förvandlades mitt och hans liv till ett rent jävla helvete. "Vi knullar, vi hålle...