(Lyssnade på "They Don't Know About us" medan jag skrev detta kapitel och jag började seriöst gråta.)Louis POV
..."Är du fucking seriös!" Briana stod framför mig bredvid några ifrån modest.
"Asså ni kan inte mena allvar! Jag kommer fan heller låtsas att jag har fått ett fucking barn bara för att jag ska ta bort alla misstankar på att jag och Harry dejtar! Nej aldrig!"
"Louis hur många gånger ska vi behöva säga det? Du har inget val om du inte vill bli utkastad från bandet!"
"Okej! Men bara så ni fucking vet! Fansen har inga jävla misstankar, det är jag och Harry, vi är ett, och ja vi har sex och ja vi håller hand och vad fan gör det, vi älskar varandra?"
"Louis, du förstår inte att om detta kommer ut så kan det förstöra allt!"
"Fan ta er!" sade jag och gick. Hur fan kunde de? Hur fan kunde de göra såhär mot min vilja? Är det ens lagligt? Jag måste ringa Harry.
Han måste få veta allt, jag ska inte få något barn, i alla fall inte ett riktigt, jag hade inte gjort henne gravid, jävla modest!
"Hallå?"
"Hej" rösten på andra sidan var inte Harry.
"Äää vem är det?"
"Zac, hallå vem är du?"
"ehhm, jag heter Louis, är Harry där?" jag var i chock.
"Han står i duschen just nu, ska jag be honom att ringa upp när han är klar?"
"Ehm..eh nej det är lugnt, eh hejdå" jag kunde knappt få fram ord, smärtan i bröstet var för, den var alldeles för stark. Det kändes som om Harry precis ryckt ut mitt hjärta och sedan slängt det på asfalten för att stampa på det. de salt smakande dropparna som föll ner för mina kinder brände nästan över huden, för tårar av smärta och sorg är de värsta av slag, därför att de sköljer sakta och säkert med alla smärtor ur hjärtat vilket gör att tårarna är fyllda med lika mycket sorg som hjärtat är fyllt av.
Jag älskar dig Harry. Jag älskar dig och jag kan inte sluta. Jag älskar dig och jag hatar att du älskar mig också för jag är inte värd dig. Du är värd någon som tar hand om dig, och inte bara tycker synd om sig själv. Du förtjänar någon som kan älska dig föralltid och jag är rädd att jag inte kommer kunna göra det med modest hängande på mina axlar. Men jag vill att du ska veta att jag älskar dig och jag kommer alltid göra det. Men det är tid för mig att låta dig få va med någon som kan göra dig 100% lycklig för alltid, för det är vad du är värd, min finaste Hazza.
Jag vet att ni kanske tycker att jag överdriver men det va var mina tårar sjöng. De sjöng de ord som jag aldrig vågat säga. De sjöng melodin som jag tänkt så många gånger. Den melodin som jag skrivit på det där pappret så många gånger men sedan slängt i papperskorgen.
Harry Edward Styles, du är fri.
YOU ARE READING
Always || Larry Stylinson
FanfictionHemligheter är saker vi alla går runt med, och när hemligheter kommer ut så brukar de flesta känna en slags lättnad, eller hur? Det gjorde jag också i början men sedan förvandlades mitt och hans liv till ett rent jävla helvete. "Vi knullar, vi hålle...