Bab 14

3.2K 95 4
                                    

Melissa berlari masuk ke dalam rumah dan melihat kereta Ridzwan berlalu pergi di cermin tingkap bersebelahan pintu . Sabrina yang baru saja keluar dari bilik air datang menghampiri Melissa yang kelihatan cemas semacam . "hoi !"

"oh mak !" jerit Melissa

"hahhaha kau okay tak ni , macam kena kerja dengan anjing je aku nampak ."

"jangan lah terkejut kan aku . takde apa-apa lah"

"haha sorry , nak air ? aku buatkan ."

"eh , takpa lah aku naik dulu" Melissa sudah mula mendaki anak tangga

Sabrina mula teringat sesuatu yang ingin ditanya "weh ! kejap macam mana jumpa mak mertua ? okay ?"

"hmm okay je , ibu bapa dia baik gila bukan macam dia weh, tang mana dia dapat perangai kejam tu"

"hahaha baguslah , aku tumpang gembira . nampak nya aku sorang je lah nanti kat rumah ni"

"hhahaha relax ah bukannya aku nak pergi sekarang, eh dah lah aku nak gi mandi"

Melissa terus masuk ke dalam bilik nya . Dia duduk diatas katil dan teringat situasi tadi didalam kereta . errr kenapa aku boleh tidur mati kat situ . Nasib baik sempat bangun kalau tak aku tak tahu apa yang akan terjadi . Melissa memegang kedua belah pipinya . Muka terasa bahang . Okay okay lupakan . Baik aku pergi mandi .

*****
Ridzwan menekan punat ditelefon office untuk berkomunikasi dengan Hairul diluar bilik "Hairul hari tu kita ada buat meeting dengan arkitek kan ?"

"ya Tuan , ada"

"tolong bawa masuk kertas kerja tu saya nak tengok"

"baik"

Hairul mengetuk pintu dan masuk kedalam sambil membawa kertas yang di lukis oleh arkitek . "ni kertas kerja yang Tuan minta"

"okay terima kasih"

Hairul keluar semula dari bilik itu . Ridzwan meneliti lukisan yang di reka oleh Melissa dengan teliti .Hmm , okay juga projek ni , lagi 3 bulan projek ni akan bermula harap berjalan dengan lancar .

Ridzwan menekan nombor office Artc Holding . "Assalamualaikum , saya nak bincang pasal projek yang telah kita persetujui . Boleh hantar arkitek tu ke office saya ?"

"waalaikumusalam , baiklah Tuan , dalam pukul berapa tuan ?"

"Lepas lunch nanti"


***

Melissa yang sedang sibuk dengan pelbagai kerja yang perlu diuruskan di meja nya . Lalu terkejut melihat boss nya datang di tempat kerja nya . Melissa memandang kearah boss yang sedang berdiri ditepi meja .
"ya boss ? kenapa ?"

"Projek bersama Tuan Shah, kita berjaya di luluskan"

"iyeke , Alhamdulillah ,"

"lepas lunch dia suruh datang ke office untuk bincang"

Melissa buat muka terkejut , alamak nak jumpa pula . "eh , yeke boss ? tapi kerja saya banyak ni nak kena selesai kan ."

"eh , projek tu lebih penting , kerja ni biarkan dulu esok boleh siapakan"

"baiklah boss"

"kamu jangan lupa pula Melissa"

"okay"

Boss Melissa berlalu pergi ke biliknya semula . Melissa dah cemas tak tentu hala sekejap bangun sekejap duduk , rakan sekerjanya pun pening kepala tengok keadaan Melissa , lepas kejadian itu sudah 2 hari dia tidak berhubung dengan Ridzwan . aduh macam mana nak tunjuk muka ni . takpe Mel kau boleh , buat-buat tak ingat je lah .

Sentiasa Ada UntukmuWhere stories live. Discover now