Hoordstuk 1'

1.1K 13 3
                                    

Een verhaal over een meisje van 14 genaamd Jade, die een half jaar geleden haar zus verloren heeft aan een fiets ongeluk.

Jade was eindelijk weer een beetje over haar verdriet heen toen ze ineens stemmetjes in de nacht begon te horen. Het was de stem van haar zus. Haar zus waarschuwde haar. Ze vertelde dat ze niet is aangereden maar dat ze was vermoord door een meisje . een meisje met halflang donkerblond haar, van ongeveer 15/16 jaar. Pas op voor haar. En vertel tegen niemand dat je dit weet. Ze is namelijk dichterbij dan je denkt.

Jade schrok overeind in haar bed. Was het echt? Of droomde ze het.

Jade schrok wakker, het was 6 uur in de ochtend. Ze hoorde de stem van haar zus nog steeds zacht in haar hoofd suizen. Ze was bang. Haar zus had erge dingen verteld. Ze is helemaal niet verongelukt. Ze is vermoord.. 

Jade voelde een rilling over haar rug lopen. Straks komt ze háár vermoorden! of haar ouders! Ook voelt Jade zich flink geirriteerd. Waarom kan haar zus niet meer vertellen dan alleen maar halflang blond haar en rond de 15/16 jaar! Weet je hoeveel meisjes er in die beschrijving passen!! En waarom mocht ze het niet eens aan haar ouders vertellen! Waarom vertelde haar zus het alleen maar aan Jade!?

Lang lag Jade te piekeren, intussen was het al half 7 en ging haar wekker af. Jade stond op en had besloten dat ze het heftige bericht van haar dode zus maar moest negeren. Ze had er op dit moment niet zo veel aan. Bovendien, het was maar een droom toch? En anders moest ze oppassen voor heel veel meisjes en ze mocht het toch aan niemand zeggen. Wat had ze hier aan.. Ze zou wachten, Als ze de stem van haar zus vaker zou horen en ze meer hints zou krijgen over het meisje, kon ze er meer mee. 

Ze kleedde zich aan en liep naar beneden voor het ontbijt. Haar moeder zat al aan tafel de krant te lezen. Toen ze op keek naar Jade kreeg ze een bezorgde uitdrukking op haar gezicht.

"Gaat het lief? Je ziet er uit alsof je een week geen eten hebt gekregen!" Zei ze toen.

Jade keek in de weerspiegeling van de glazen deurtjes van de kast. Ze zag er inderdaad niet uit. Ze was bleek en had flinke wallen onder haar ogen.

"Het gaat wel, gewoon slecht geslapen." Antwoorde Jade en ze ging bij haar moeder aan tafel zitten.

Intussen kwam haar broer beneden. Hij zag er nogal moe uit en rekte zich uit.

"Goede morgen" zei hij met een schorre stem.

"Goede morgen Ben" zei haar moeder tegen hem.

Hij was gister natuurlijk weer uit geweest, bedacht Jade. Dat zag je aan dat hij voor de helft nog zijn gewone kleren aan had. Hij gaat wel vaker uit in het weekend. Dat is op zich ook normaal voor een jonge van 16.

"Gezellige avond gehad?" Vraagt Jade.

"Ja" Zegt hij een beetje dromerig. Jade en haar moeder kijken elkaar aan en dan weer naar Ben. Ze wiste maar al te goed wat die dromerige uitdrukking betekende.

"Iemand ontmoet??" vroeg Jade nieuwsgierig.

"Jaaa, ze is prachtig!" antwoord hij, expres zei hij het extra overdreven. Jade en haar moeder beginnen te lachen. 

Toen Jade in de bus naar school zat keek ze om zich heen. Ja zie je, er zijn super veel meisjes van rond de 15/16 jaar met halflang donker blond haar! Ze zuchtte en deed haar oortjes in. 

Ineens hoorde ze dat de bus kei hard toeterde naar iemand. Een groepje jongere schoot net voor de bus langs. jade zag ze lachen. Het waren 2 meisjes en 1 jongen. Aangezien de jonge en 1 van de meisjes enorm op elkaar leken zag het er naar uit dat ze tweeling waren. Ze hadden alle twee de zelfde gezichtsuitdrukking, alle 2 dik zwart haar en ze waren alle twee erg lang.

Het andere meisje was juist best klein, ze had een dikke laag make-up op en bruin haar met blonde high-lights. Ze waren allemaal rond de 17. Jade vond het maar een stelletje debielen. 

Toen Jade eenmaal op school was liep ze naar haar vrienden groepje dat bestond uit; Mila, Tessa, Amber, Dave, Laurens en Mick. Ze zitten met z'n alle in de klas 2F. Ze zijn eigenlijk een beetje het drukke groepje uit de klas. Jade komt aanlopen en geeft iedereen een knuffel. Dan horen ze de bel en gaan ze naar de 1e les. Duist.. BAH!

______________________________________________________

Heee, MENSENNNNN!

Dit is mijn 1e hoodstuk!

Wat vinden julie er van? 

XSweetAnn02

Secret Story {On hold}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu