Hoofdstuk 4'

324 14 3
                                    

  Als Jade haar kamer in komt gaat ze op haar bed zitten. Ze durft niet te gaan slapen. Straks krijgt ze weer zo'n nachtmerrie. Wat moet ze hier mee?! Het liefste zou ze het aan haar ouders en haar broer vertellen. Maar iets van binnen zegt dat ze dat niet moet doen.

Jade gaat aan haar bureau zitten. Ze pakt een notitie boekje. Ze moet haar hoofd legen, en de makkelijkste manier voor haar om dat te doen is door ALLES op te schrijven. Ze pakt een pen en slaat haar nog lege notitie boekje open.

Ik lag rustig te slapen totdat ik de stem van mijn zus hoorde, ze waarschuwde me, ze zei dat ik moest oppassen voor een meisje met donker blond haar. Ze zei dat ze niet verongelukt was, maar vermoord was. Het was iemand die haar iets aan deed. En voor mij is de reden onbekend! 

Ik droom nu vaak over de plek waar mijn zus dood gevonden is. Ik droom dan dat daar 3 mensen zijn. In mijn laatste droom werd er 1 mijn zus. Maar mijn zus heeft toch niks gedaan. Ik snap er niks van. En is dit allemaal wel echt of is dit in mijn fantasie. Hoe kan het dat ik dit droom en hoor. Ik kan dit niet verzinnen, dat is onmogelijk. Er moet iets zijn. 

Als Jade dit op papier zet voelt ze zich misschien wel leger maar toch ook wanhopiger. En ze had er helemaal niet over na gedacht wat er zou gebeuren als iemand dit briefje vind. Ze moet het vernietigen. Ze kan het alleen maar beter niet verbranden. Dus ze scheurt het in 1000 stukjes en spoelt het door de wc. 

Ze durft alleen nog steeds niet te slapen. Het was al best laat en ze hoorde haar broer naar boven komen. Hij kwam haar kamer binnen.

"Jade, waarom ben je nog wakker? Je zou toch gaan slapen?" zei hij tegen Jade. Jade had een idee. Ze vertelt alleen over de nachtmerrie, en niet over de stem van haar zus.

"Uhhm, ik durf niet te slapen door mijn nachtmerrie" Antwoord Jade.

"Wat droomde je dan?" vroeg hij.

"ik droomde dat ik fietste, ik fietste door een boeren landschap, langs een sloot. Totdat er ineens een auto voor mijn neus stopte. Toen kwamen er 3 mensen uit de auto 2 meisjes en 1 jonge. Ze pakte me vast. De jonge veranderde in... in Annelies. Toen greep 1 van de meisjes me bij de keel en werd ik wakker..".

Haar broer keek haar met open mond aan. "Annelies?" vroeg hij.

"Ja, het was op de plek waar ze haar dood terug hebben gevonden.. daar werd ik nu zeg maar vermoord.." Antwoorde Jade.

Haar broer was helemaal van zijn stuk gebracht. Hij wist niet wat hij moest zeggen.

"Zou... zou dit iets betekenen, weetje waarom je dit droomde?" vroeg haar broer bijna fluisterend en nog steeds in shock.

"Geen idee." antwoorde Jade droog.

Toen bleef het stil. Jade zag dat haar broer angstig keek. Hij wist waarschijnlijk net zoals Jade niet wat hij er mee aan moest.

"Maar je mag het tegen niemand vertellen" Zei Jade haastig. Haar broer knikte langzaam en stond op.

"Het is beter dat je gaat slapen." zegt hij en hij loopt de kamer van Jade uit.

Nu is Jade de gene die langzaam knikt. Als haar broer haar kamer deur sluit trekt ze haar pyjama aan en kruipt ze in bed.

Het had haar goed gedaan dat ze het haar broer had gezegd. Hij zou er nu misschien van wakker liggen, maar zij niet. Haar hoofd was een stuk leger en ze kon weer een beetje denken aan andere dingen. Zoals haar vrienden en school. 

omdat ze zo moe was viel ze snel in slaap. 

De volgende ochtend werd Jade wakker. Ze was vrolijk. Ze had geen stemmen gehoord en ze had ook geen enge droom gehad. Opgelucht sprong ze zowat haar bed uit en nam ze een douche. Ze trok haar normale kleren aan.

Jade keek uit het raam. Het was mooi weer. Ze bedacht dat ze vandaag wel met de fiets naar school zou gaan. Het was maar een kwartiertje fietsen. 

Toen ze beneden kwam zat haar moeder zoals gewoonlijk al aan de keukentafel te ontbijten. Jade pakte cornflakes en melk. Ze was er normaal niet zo dol op maar ze had echt geen zin in uitgedroogd brood.

Jade was inmiddels al klaar met haar cornflakes toen haar broer naar beneden kwam sjokken.

"lekker geslapen?" Vroeg hij aan Jade.

Toen ze 'ja' zei kwam er een glimlach op zijn gezicht. Hij ging ook ontbijten. 

Jade raapte haar spullen bij elkaar en pakte haar fiets. Ze fietste naar school.

Toen ze bij een stoplicht stond te wachten voelde ze ineens een hand op haar schouder. Jade schrok zich dood en er kwam een gilletje uit haar mond.

"Rustig maar, Ik wist niet dat ik zo eng was." Toen Jade zag dat het Mick was zuchtte ze.

"sorry, ik dacht dat je een of andere engerd was." Toen gleed Jade's blik naar de jonge die naast Mick stond.

"Hoi" zei Jade vrolijk tegen hem.

"Uhh, hoi, ik ben Thomas" zei hij.

"Ohh! jij bent de nieuwe, ik ben Jade, ik was gister ziek. Ik ben heel goed bevriend met Mick." Zei Jade opgewekt. Thomas glimlachte een beetje verlegen. 

Toen het stoplicht op groen sprong fietste ze met z'n drietjes verder tot aan school.

Jade snapte waarom Mila een oogje heeft op Thomas. Hij is erg knap en super aardig.

Jade had gevraagd waarom hij van school was veranderd.

Hij vertelde haar dat hij werd gepest, misschien omdat hij verlegen overkwam of misschien niet de juiste dingen leuk vond. Hij vertelde dat hij eigenlijk niet precies wist waarom hij gepest werd. Jade snapte het ook niet, hij zag er niet zwak uit en hij was zeker niet lelijk.

Jade vond het zielig. "Nou bij ons ben je welkom hoor" zei Jade toen ze het schoolplein opreden.

___________________________________________

EeejEeejj!!

Super dat jullie dit lezen!

Commentaar en Votes pleaseee :$ :)

XxSweetAnn02 

Secret Story {On hold}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu