Zullen we ze nog steeds in huis hebben? Jade probeert na te denken waar ze dan zouden liggen. waar lagen ze vorige keer ook al weer? In de badkamer of ergens in een hoog keukenkastje? Ze wil het niet aan haar ouders vragen. Ze wil niet dat ze van haar nachtmerries af weten. Maar aangezien ze nu allemaal wakker zijn door haar gegil kan ze niet even op haar gemak door het huis rond spoken. Haar ouders zouden haar dan opmerken. Jade draait de kraan van de douche dicht. Dan hoort ze haar moeder op de deur bonzen, vragend wat er is. Wat moet ze doen? Gewoon geen antwoord geven? Die pillen vinden word nog moeilijker dan ik dacht, denkt Jade. Ze droogt zich af en kijkt in de kastjes van de badkamer. Helaas vind ze geen pillen voor droomloze nachten. 'Jade, wat is er?! Zeg iets!' Hoort Jade haar moeder roepen. Jade zucht. Wat moet ze zeggen? 'Laat me met rust!' Snauwt Jade terug als ze niet weet wat ze anders moet zeggen. Nu hoort Jade haar moeder zuchten. ' ga maar slapen ik red mezelf wel!' Roept Jade er achteraan. Ze hoort haar moeder voor de tweede keer zuchten. Maar dan hoort ze gelukkig dat haar moeder weg loopt bij de deur. Ze is weer terug naar haar bed. Mooi zo, denkt Jade.
Jade trekt haar pyjama weer aan en loopt naar haar kamer. Als ze de deur van haar kamer binnen loopt pakt ze een zak lamp. Dat is minder opvallend dan dat ze alle lichten moet aandoen om goed te kunnen zoeken. Ze wacht een kwartiertje zodat de kans groot is dat iedereen hier weer slaapt en dan sluipt ze naar beneden. Waar zal ze eerst kijken? Ze besluit alle keukenkastjes af te gaan. Helaas vind ze niks. Dan besluit ze het kastje in het toilet te kijken. Daar vind ze helaas ook geen pillen.
Na en tijdje doorzoeken vind ze geen pillen. De moet zakt Jade in de schoenen. Ze is dood moe. Ze sloft de trap op. Als ze bij haar kamer is en haar deur open doet schrikt ze zich rot! Er zit daar iemand op haar bed. Jade schijnt snel haar zak lamp op de persoon. Als ze ziet gaat er een golf van opluchting door haar heen. Maar dat duurt niet lang. Waarom zit haar broer daar? 'Wat doe je hier?' Fluistert Jade. Haar broer antwoord niet. Hij kijkt haar alleen maar aan. 'Waarom zit je op mijn bed?' Probeerde Jade nog een keer. Maar hij blijft haar maar aanstaren. Dan ineens staat hij op. Hij loopt op jade af. Hij houd zijn vuist een beetje naar voren en maakt de vuist dan open. Er licht iets op zijn handpalm. Er ligt een pilletje ter grote van een halve cm bij een halve cm. Jade kijkt gelijk op naar het gezicht van mijn broer. 'Voor droomloze nachten' geluisterd Jade. Haar broer knikt. Jade glimlacht en pakt het pilletje in haar handen. 'Dankjewel' fluistert ze. Haar broer aait over haar hoofd zodat haar haar in de war komt. Dan loopt hij zonder iets te zeggen zijn kamer weer in. Jade voet zich dom. Die pilletjes lagen natuurlijk in het nachtkastje op de kamer van haar broer. Ze neemt het pilletje gelijk in gaat in bed liggen. Wat is het geruststellend dat ze straks gewoon geen nachtmerries zal hebben. Ze valt als een blok in slaap.
'Jade pas op! Pas op!' 'Jade je loopt gevaar!'
'Het is dichterbij dan je denkt' 'Je hebt geen idee waar je mee bezich bent Jade'
'NIKS is wat het lijkt' 'het is allemaal een leugen'
'let goed op wie je wel en niet vertrouwt.'
Jade schrikt wakker. Het was weer die stem, die stem van haar zus! Jade raakt in paniek. Hoe kon dat? Ze kan niet domen als ze deze pilletjes slikt. Werken ze misschien niet? Ze horen nog te werken. Ze horen 12 uur lang te werken. En Jade heeft ze minstens een paar uurtjes gelede geslikt. Hoe kon dit? Er loopt een traan over Jade's wang. Ze is bang. Waarom doen de pilletjes het niet. Of doen ze het wel. Maar..
Betekende dit dat die stem geen droom is?
______________________________________________________
Tnxx voor de leuke reacties van vorige keer.
ik ben heeel blij met dat mensen het leuk vinden om te lezen!!
Weer Reacties en vottes pleeasee ;)
XXXXXX
JE LEEST
Secret Story {On hold}
Mystery / ThrillerEen verhaal over een meisje van 13 genaamd Jade, die een half jaar geleden haar zus is verloren omdat haar zus is omgekomen tijdens een ongeluk met de fiets. Jade was eindelijk weer een beetje over haar verdriet heen toen ze ineens stemmetjes in de...