Hoofdstuk 5'

298 7 0
                                    

 Toen Jade, Mick en Thomas de school in liepen zagen ze Dave, Mila en Amber al staan. Ze liepen naar hun toe.

Jade zag dat Mila begon te blozen toen Thomas naast haar kwam staan. Jade en Amber keken elkaar aan en begonnen zachtjes en onopmerkelijk te giechelen.

Dave was uitbundig aan het vertellen over dat hij moest omrijden omdat er een ongeluk was gebeurd.

"Er was een scooter tegen een fietser aan geknald en de gene op de scooter was gewoon door gereden!" Brulde Dave. Jade keek hem verbaast aan.

"Wat laf" antwoorde ze.

"Ja en ze konden niet zien hoe de gene er uit zag, vanwege helm en zo." ging Dave verder. Ze vonden het allemaal maar raar. 

Na een tijdje waren ook Tessa en Laurens aangekomen. Zij hadden ook om moeten fietsen vanwege het ongeluk.

"Er was een ambulance!" zei Tessa hysterisch. "EN OMG! IK ZAG BLOED!" Gilde ze er achteraan.

Tjaa.. Tessa was nogal uhmm.. tja.. onder de indruk van bloed. Meestal als ze iemand onder het bloed zag trok ze wit weg en sloeg ze gelijk haar handen voor haar ogen. Jade vond het apart wat er was gebeurd. Maar er gebeurde wel vaker dit soort dingen.

Toen ging de bel. Ze liepen met z'n achten naar boven, naar hun lokaal. Ze hadden Nederlands en moesten een boek lezen. Jade had het boek BrainWash van Carry Slee. Ze had het al bijna uit en het was super spannend.

Toen de eerste pauze begon zag Jade die zwart harige tweeling en het kleine arrogante meisje met de high-lights, die dus blijkbaar Beverly heette. Toen ze langs een groepje 1e jaars liepen duwde ze er bijna eentje omver.

"Bitch" mompelde Jade zachtjes.

"Huh, wat? wie?" zei Laurens die blijkbaar haar zachte gemompel had verstaan.

"die ene meid, Beverly, ze is een Bitch"

Nu begon Laurens te lachen. "Hoezo?".

"Ze is arrogant en loopt de hele tijd te commanderen op de eerstejaars. Ze had vorige keer ook ruzie met iemand in de kantine" Antwoorde Jade die naar Beverly staarde die nu samen met de tweeling aan een tafeltje zat te smoezen.

"Okee, tja.. je kunt haar het best maar negeren, ze doet jou toch niks aan?" zei Laurens.

Jade zuchtte. Ze irriteerde zich gewoon aan Beverly, alleen al aan hoe ze met d'r arrogante blik iedereen voorbij loopt. Ze denkt dat ze alles kan maken, ze voelt zich zo veel beter dan de rest. En die stomme tweeling loopt er maar een beetje achteraan. Alsof ze Beverly's slaafje zijn. Daar wordt Beverly alleen maar zelfverzekerder van.

"Kom we moeten naar de les" zei Amber tegen Jade. Hierdoor werd Jade uit haar diepe gedachte over Beverly gerukt. Ze keek om zich heen, de halve aula was al leeg gestroomd. Jade stond op en liep achten Amber aan naar hun lokaal. 

Na school had ze afgesproken met Dave, Mick, Thomas en Mila naar de Starbucks in de stad te gaan. De stad was niet ver van hun school en ze zouden er met z'n vijven heen fietsen.

Jade liep naar de fietsen stalling om haar fiets te pakken. Haar fiets stond gelukkig niet helemaal achterin omdat ze vandaag lekker op tijd was. Ze loopt naar haar fiets. Ze haalt haar fiets van het slot en rijd hem achteruit uit het hek.

Dan voelt ze dat haar fiets ergen tegen aan botst. Nog geen seconde later hoort ze kei hard "BITCH, KUN JE NIET GEWOON UIKIJKEN WAT JE DOET!?" Als Jade zich omdraait kijkt ze in de ogen van Beverly. De ogen van Beverly zijn gevuld met afschuw en haat.

"WAT ZIT JE NOU STOM TE KIJKEN, OF KOMT ER NOG SORRY!?" roept Beverly dan door de fietsenstalling. Hoe dan ook, Jade was echt niet van plan om sorry te zeggen tegen dat kreng. Beverly zuchtte overdreven

"Je bent net zo'n trut als je zus was, achterlijk rot kind dat je bent" zegt ze en ze kijkt Jade boos en sluw aan. Jade had haar mond open gedaan om wat te zeggen maar deed hem gelijk weer dicht. Ze kende haar zus.. ZE KENDE HAAR ZUS!!

Dat was raar, haar zus was sowieso ouder dan Beverly. Haar zus zat ook niet op deze school. Hoe kon zei iets over haar zus weten!? Jade keek nu heel verward maar ook heeeeel boos naar Beverly. Intussen kreeg Beverly een voldaan glimlachje op haar gezicht dat erg leek op een grijns. Jade was helemaal van haar stuk gebracht en de vragen stroomde haar hoofd binnen.

Hoe kende Beverly haar zus?

Zou ze iets van de moord af weten, of zelfs er iets mee te maken hebben!?

Wat wist Beverly van haar zus?

Jade was zo van de kaart, ze had willen schelden, Beverly helemaal tot moes timmeren. Maar het lukte niet. Ze was in de war, ze snapte er niks van. Beverly liep heel voldaan verder met de tweeling smoezend en grijnzend achter haar aan. Jade moest even tot (mentale) rust komen voordat ze met haar fietst de fietsenstalling uit liep. 

Toen ze bij haar vrienden aankwam die op het schoolplein aan het wachten waren keken ze haar verbaast aan.

"Waar bleef je nou?" vroeg Mila.

"Uhh, gewoon, er was even een probleempje"

"Wat dan?" drong Mila door.

"Ik botste per ongeluk tegen Beverly op." antwoorde Jade stilletjes.

"Oeeeiii" zei Dave die het gesprek had meegeluisterd.

"Ja, zeker oei" antwoorde Jade droog.

Mila nam Jade op, ze witst dat er meer was. Maar gelukkig voor Jade zei ze niks. 

_____________________________________________

Hoii mensen,

Ik ben echt SUPER BLIJ met de votes en de comments! 

en sorry als er spelfouten in zitten!! 

XX SweetAnn02

Secret Story {On hold}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu