In de tijd dat ze naar het huis van Thomas liepen was het gaan regenen.
Toen ze voor het huis stonden bedacht Jade dat ze nog nooit bij hem thuis was geweest. Ze had zijn ouders nooit ontmoet en ze had zelfs amper dingen over zijn ouders gehoord in de tijd dat ze elkaar kende (wat natuurlijk nog niet heel lang was)
Helemaal doorweekt stapte ze het huis van Thomas binnen. Jade deed haar jas uit en was blij dat die water dicht was. Haar shirt was nog gewoon droog maar haar broek was klets nat en kleefde aan haar benen.
Jade liep achter thomas aan naar de woonkamer. Daar zat iemand op de bank tv te kijken. Het bleek de moeder van Thomas te zijn en ze keek naar iets wat leek op ‘mijn man is klusser’. Jade vond dat soort tv-series nooit echt boeiend.
“Hallo mam, dit is Jade, we gaan boven even een filmpje kijken” zei Thomas tegen zijn moeder die haar gezicht niet langer meer op de tv richtte.
“Is goed, maar ik wouw wel zo gaan koken” zei ze en ze keek nu naar Jade.
“Hallo” zei Jade alleen maar, ze kreeg een altijd een beetje een opgelaten gevoel als ze kennis maakte me ouders van vrienden.
“Is het goed dat Jade dan hier eet, als jij dat natuurlijk wilt” zei thomas die zich van zijn moeder naar Jade keek.
“Ja ik vind het best” zei de moeder van Thomas en ze glimlachte. “Ik heet Diana trouwens” zei ze er nog achter aan"
Jade knikte “Aangenaam” zei ze. Toen wende ze zich tot thomas “ik moet wel even mijn moeder SMS-en dat ik hier eet” zei Jade.
Thomas knikte.
Jade liep de gang op om haar mobieltje uit haar jas zak te halen. Ze Sms-te haar moeder dat ze bij Thomas at en waarschijnlijk rond 8 uur thuis zou zijn. Ze drukte op verzenden, deed haar mobiel terug in haar jas zak en liep weer naar de woonkamer.
“Geregeld” zei ze bevestigend.
“Oké, kom dan gaan we naar boven” zei Thomas die voor haar uit de gang in liep.Jade stond in de kamer van Thomas. Ze had eigenlijk nooit echt een beeld gehad bij een standaard jongens kamer, maar dit was wel wat in de buurt zou komen als ze er aan dacht. De muren waren wit. Er stond een bureau met een laptop en er lag huiswerk verspreid over zijn bureau blad. Er stond een kleding kast met daarnaast een kast met Cd’s en Films er in. In een hoekje stond zijn bed dat was bekleed met donkerblauwe lakens. Naast zijn bed stond een nachtkastje -of iets wat er op leek- het was alleen groter dan een nachtkastje en er stond een tv op. Het zag er een beetje apart en knus uit. Maar zo kon hij, als hij met zijn rug tegen de muur op zijn bed ging zitten, wel fijn tv kijken.
De stilte werd verbroken “Welke film wil je zien?” Vroeg Thomas die voor zijn kast met films stond. Jade ging naast hem staan en keek naar de films. De meeste kende ze niet. Ze was niet zo van het films kijken.
“Ik weet het niet” mompelde ze.
Thomas keek haar aan “ik denk dat je wel een beetje een vrolijke film wilt, of niet soms?” zei hij met een glimlach.
“Ja, het liefst wel.”
“Oké, we kunnen The Hangover kijken, die is grappig.” Zei hij en hij pakte de dvd uit de kast.
Jade keek naar de hoes van de Dvd. Ze had wel eerder over de film gehoord en het maakte haar eigenlijk niet zo veel uit.
“Oké, is goed” zei ze
Ze kreeg plotseling rillingen van haar koude, natte broek. Thomas zag het.
“Wil je anders een Joggingbroek van me aan?” Vroeg hij vriendelijk.
Jade knikte en zag dat hij naar zijn kleding kast liep. Hij haalde er een zwartgrijze joggingbroek uit en gaf hem aan Jade.
“Hij zal wel te groot zijn voor je maar ik denk dat het fijner is dan die natte broek van je”
Jade knikte maar vroeg zich af waar ze zich even moest omkleden.
Thomas draaide zich met zijn rug naar haar toe “kleed je maar om, ik zal niet spieken” zei hij.
Jade aarzelde even maar kleedde zich toen zo snel mogelijk om. Niet dat dat ging. Haar broek plakte helemaal aan haar benen en ze kreeg hem met moeite uit. Haastig deed ze de joggingbroek aan. Ze was bang dat hij zich te vroeg om zou draaien maar dat deed hij natuurlijk niet.
“klaar” zei Jade toen ze de joggingbroek aan had.
De joggingbroek bleef net op haar heupen hangen en hij was eigenlijk veelte lang. Maar dat vond ze allemaal niet zo erg. De joggingbroek was lekker warm en daar ging het om.Ze plofte neer op het bed van Thomas op de manier zodat ze de tv goed kon zien. Thomas deed de Dvd in de Dvd-recorder.
The Hangover was echt een grappige film ze waren nu net een halfuur aan het kijken toen Jade naar de wc moest. Thomas wees haar aan waar de Wc was. Jade zat op de Wc en dacht aan de film. Eigenlijk sloeg die helemaal nergens op. Maar dat vond ze nu wel fijn. Ze dacht even terug aan alles wat er was gebeurd. Dat op haar kamer lag te huilen met de envelop in haar handen en dat ze ineens perse weg wilde. Thomas is de hele tijd aardig voor haar gebleven. Daar had ze best wel bewondering voor. Het zal er allemaal wel heel raar voor hem uit moeten hebben gezien bedacht ze.
Ze dacht weer aan hoe ze daar had gelegen. Dat ze zich zo kwetsbaar had gedragen. En toen schrok ze ineens. Ze bedacht dat ze de brieven in haar handen had gehad. De hele tijd.. Maar ze is weg gegaan zónder de brieven. Ze heeft ze niet opgeruimd of niks. Die moeten dus gewoon nog in haar kamer liggen!
Jade voelde een golf van paniek opkomen. Ze was klaar op de Wc en liep haastig naar de kamer van Thomas.
“Ik moet gaan” zei Jade abrupt toen ze de kamer in liep
“Huh, wat? Waarom?” zei thomas verbijsterd.
“De brieven..” fluisterde jade “ik heb ze niet opgeruimd”
Jade zag de schrik in Thomas’ ogen toen het tot hem door drong. Jade had inmiddels waterige ogen gekregen. Ze was bang dat iemand de brieven had gevonden en dat ze háár nu verdachten van deze hele toestand.
Maar Jade wilde niet gaan huilend. Ze moest even sterk blijven. Misschien lagen de brieven gewoon nog op haar bed en heeft niemand ze daar gevonden.
“Oké” zei Thomas “Dan breng ik je naar huis”
Jade knikteZe liepen de trap af, naar de woonkamer.
“Uhm, Mam, Jade komt blijft toch niet eten” zei Thomas tegen zijn moeder die al bezig was met het dekken van de tafel.
Ze keek verbaast op “Hoezo niet?” vroeg ze.
“Ik voel me heel misselijk, ik ben echt niet lekker, het spijt me heel erg” Zei Jade voordat Thomas iets kon zeggen.
“Och.. oké, het geeft niet meis” zei Thomas’ moeder op een zorgelijke toon.
“ik breng haar even naar huis” zei thomas.
Zijn moeder knikte. “Oké tot zo Thomas, en beterschap Jade” zei ze en ze ging veder waar ze mee bezig was.Jade trok haar jas aan terwijl Thomas zijn fiets uit de schuur haalde.
Ze ging bij Thomas achterop zitten en hij fietste naar haar huis.
“Bel je me gelijk als je de brieven hebt gevonden?” vroeg Thomas.
Jade aarzelde even “Oké” zei ze uiteindelijk.Ze kwamen aan bij het huis van Jade. Jade stapte af. Ze had onderweg heel stilletjes zitten huilen. Ze had gehoopt dat het niet zou opvallen maar nu zag Thomas haar roden ogen. Thomas gaf haar een meelevende knuffel. Jade voelde zich er iets zekerder door, maar niet veel.
Net voordat thomas haar los liet voelde ze een heel ligt kusje op haar wang. Zo ligt dat ze het bijna niet had gemerkt. Hij liet haar los, stapte op zijn fiets en reed weg. Jade keek hem een beetje verward na.
Toen wendde ze zich tot haar huis en belde aan. Haar moeder deed open en keek verast.
“Je zou toch pas veel later thuis zijn?” vroeg ze aan Jade.
Jade knikte “Ja, maar ik ben niet lekker dus thomas heeft me thuis gebracht.”
“Heb je wel al gegeten?” vroeg haar moeder toen Jade binnen stapte.
Jade schudde haar hoofd “nee” zei ze zacht.
“Oke, naja” mompelde haar moeder die haar hand even op haar hoofd legde.Toen Jade naar boven liep zag ze haar vader in de studeer kamer zitten en hoorde ze harde muziek uit de kamer van haar broer komen. Ze raakte er een beetje in paniek van, dat al iedereen thuis was. Dat maakte namelijk de kans groter dat iemand de envelop heeft gevonden.
Jade liep naar haar kamer. Ze keek om haar heen maar nergens zag ze de envelop liggen. Jade voelde haar hart bonzen in haar keel. Hij is weg dacht ze. Ze keek overal, onder haar lakens, op haar bureau, onder haar bed, in haar kussensloop, maar nergens vond ze de envelop.
De wanhoop steeg naar haar hoofd en ze zakte rustig op de grond. Ze legde haar gezicht in haar handen. Waar kon de envelop zijn. Ze kon niks meer bedenken op 1 ding na..Iemand heeft hem gevonden en meegenomen...
______________________________________________
Pampampampaaammm! Spannend mensen!
Ik vind van mezelf dat ik best wel snel heb ge-update. Maar dat mag ook wel na al die keren heel lang niet updaten.
Ik kan niks beloven over waneer ik weer update, want ik heb het druk en ik moet genoeg inspiratie hebben.DUS INSPIRATIE TIPS ZIJN WELKOM!!!!
Net zoals Votes en Comments. Dan schrijf ik sneller veder!! ;DIk hoop dat jullie het nieuwe hoofdstuk leuk vinden :)
XX :]
JE LEEST
Secret Story {On hold}
Mystery / ThrillerEen verhaal over een meisje van 13 genaamd Jade, die een half jaar geleden haar zus is verloren omdat haar zus is omgekomen tijdens een ongeluk met de fiets. Jade was eindelijk weer een beetje over haar verdriet heen toen ze ineens stemmetjes in de...