De bel ging, de grote pauze is begonnen.
Jade en haar groepje zitten aan een tafel midden in de aula. Jade kijkt rond. De helft van de meisjes rond de 15/16 jaar heeft donkerblond haar.
"Naar wie zoek je?" Vraagt Laurens.
Hij had blijkbaar opgemerkt dat Jade met haar blik door de aula aan het speuren was.
"Oh, niemand eigenlijk" Zei ze zo droog mogelijk.
"Jaja" Zegt Laurens plagerig.
Jade zucht en kijkt naar haar brood. "Gatver! abrikozen jam!" Riep ze uit toen ze het zag en ze smeet haar brood de prullenbak in. "Wie loopt er mee met mij naar de kantine? ik ga een tosti halen." Vraagt Jade aan iedereen in het groepje.
"Ik!" roepen Tessa en Dave.
Jade springt op en ze lopen met z'n drietjes naar de kantine. Daar zien ze dat er iets aan de hand is. Er staan allemaal mensen rond de kassa. Er word geschreeuwd.
"Wat is hier nou weer aan de hand?" Vraagt Tessa en ze zucht. Jade, Tessa en Dave gaan kijken wie er tegen elkaar aan het schreeuwen zijn. Jade kijkt verbaast op als ze die drie debielen weer ziet die vanochtend voor de bus door zijn geschoten. De kleinste van de drie loopt tegen een brugpieper te schreeuwen.
"Agosshie" Hoort Jade Dave zeggen. Dus die drie zitten hier op school! denkt Jade.
"Wat is er gebeurd?" vraagt Tessa aan een meisje dat ook staat te kijken.
"Die kleine brugpieper heeft soep over Beverlies' kleren heen gemorst" Antwoord het meisje.
Hmm, ze heet dus Beverly, denkt Jade. Ze pakt een tosti en loopt naar de kassa. Dat gaat nogal moeilijk omdat het grootste deel van de menigte voor de kassa staat. Uiteindelijk heeft Jade zich door de menigte heen weten te wurmen. Ze rekent de tosti af en loopt naar Tessa en Dave.
"Kom laten we gaan" zegt Jade en ze lopen terug naar hun groepje.
Toen Jade onderweg naar huis was zat ze samen met Amber in de bus. Ze luisterde samen naar Justin Bieber. Halverwege moest Amber er uit en zat Jade alleen. Er kwam een oud dametje naast haar zitten. Jade moest de laatste halte er pas uit.
Toen Jade thuis kwam ging ze naar boven om huiswerk te doen. Ze had morgen een toets voor aardrijkskunde.
Na een halfuur leren vond ze het wel goed.
Toen werd Jade geroepen voor het avond eten. Haar broer zat de hele tijd te w'appen met z'n nieuwe vriendin.
"Doe NU je telefoon weg! Ik heb het al meer dan 100 keer gezegd!" Riep hun moeder tegen Ben.
Ben heeft vaker vriendinnetjes en het is altijd het zelfde verhaal. De eerste paar weken is hij smoor verliefd en loopt hij continu te sms-en en te bellen met de meisjes en daarna worden ze saai.
Ben heeft z'n uiterlijk erg mee dus hij hoeft er niet lang over te doen om weer een nieuwe vriendin te krijgen. Ben heeft warrig bruin haar met donkerbruine ogen en hij is aardig gespierd. Jade heeft zelfs tijden gehad dat haar beste vriendinnen hem leuk vonden. Dat vond Jade altijd wel grappig.
Na het eten ging Jade een horror film kijken. Het ging over een gezin dat in een landhuis op vakantie ging. Maar in het landhuis woonde de geest van een meisje dat gemarteld was. Het meisje drong de geesten van de bewoners in en liet ze dingen doen waarvan ze niet bewust waren. Het was echt een enge film.
Na de film ging Jade snel slapen. Ze was super moe.
Daar ligt ze, mijn zus onder het bloed. Ik hoor mensen lachen en ik zie mensen door het hoge riet wegrennen. het zijn 3 mensen. Ineens hoor ik mijn zus schreeuwen. PAS OP, PAS OP HET GAAT FOUT. MENSEN MAKEN DE FOUTE KEUZES. PAS OP!!
Dan schrikt Jade wakker. Ze kruipt diep onder haar dekens en begint zachtjes te huilen. Even durft ze niks meer, geen geluid te maken, niet onder haar dekens vandaan komen, NIKS.
___________________________________
Hoii,
Wat vinden jullie van het verhaal?
Moet ik doorgaan? Hebben jullie tips?
Sorry als er spel fouten inzitten!
Liefs, SweetAnn02
JE LEEST
Secret Story {On hold}
Tajemnica / ThrillerEen verhaal over een meisje van 13 genaamd Jade, die een half jaar geleden haar zus is verloren omdat haar zus is omgekomen tijdens een ongeluk met de fiets. Jade was eindelijk weer een beetje over haar verdriet heen toen ze ineens stemmetjes in de...