Hoofdstuk 3'

318 12 2
                                    

Die ochtend schrikt Jade wakker van haar wekker. Ze ligt helemaal onder haar dekens. Blijkbaar was ze dus toch nog in slaap gevallen nadat ze die droom had gehad. Toen Jade op stond werd ze duizelig. Ze was misselijk en ze had het benauwd. Ze plofte weer in bed. 

Na een paar minuten kwam haar moeder binnen.

"Meis, je moet allang aan het ontbijt zitten!" Roept haar moeder lichtelijk gestrest. Als Jade haar hoofd naar haar moeder draait kijk haar moeder bezorgd.

"Gaat het wel schat?".

"Ik voel me beroerd" Weet Jade net uit te brengen. Jade wist niet of ze echt ziek was, of dat ze zich gewoon totaal niet goed voelde van de droom die ze vannacht had gehad.

"Tja, je ziet er ook uit alsof je een kater hebt" Zegt haar moeder "Blijf maar thuis, ik bel school wel".

Dan verdwijnt Jade's moeder uit haar kamer en gaat Jade overeind in bed zitten. Eigenlijk vind ze het helemaal niet fijn dat ze thuis blijft. Nu heeft ze geen afleiding. Haar droom spookt rond in haar hoofd. Het waren volgens de droom drie mensen geweest die haar zus hadden vermoord. Maar waarom word ze dan maar voor 1 iemand gewaarschuwd? Jade is in de war en flink overstuur. Ze moet iets als afleiding verzinnen. Ze ziet een boek liggen. LEZEN! dat is een super goede afleiding! Ze pakt een boek en begint te lezen

Het is nu intussen 3 uur en de deurbel gaat. Als Jade's moeder de deur open doet hoort ze de stemmen van Amber, Tessa en Mila. Jade hoort ze de trap op komen en dan gaat haar kamer deur voorzichtig open.

"Heei" Zeggen ze voorzichtig. "Hoe gaat het?" 

"Naja, het gaat wel. Ben misselijk". Ze gaan alle 3 bij Jade op bed zitten.

"Heb je zin om even een frisse neus te halen?" vraagt Amber dan.

"Wat wil je buiten dan gaan doen" Vraagt Jade die niet te veel wilt ondernemen.

"Gewoon lekker wandelen, is goed voor je" Antwoord Amber dan.

Hmm, wandelen, denkt Jade. Haar moeder zei dat je door te wandelen je hoofd leeg maakt. Dat kon Jade wel gebruiken.

"Ja is goed" Zei Jade en ze stond op. Ze trok een joggingbroek en een sweater aan. Jade liep samen met haar vriendinnen naar buiten en gingen naar het park.

Het was lekker weer. Het was rond de 18 graden en de zon scheen. In het park ging ze bij de vijver op het steigertje zitten. Niemand had iets te zeggen. Het was een relaxte stilte. Jade keek om haar heen. Er was tot Jade’s verbazing was er nog maar 1 iemand anders in het park en dat was een oude man met een schattige, witte, pluizige hond. 

Om de stilte te verbreken vroeg Jade of ze iets belangrijks had gemist. Blijkbaar had ze hier haar vriendinnen uit een diepe gedachte gerukt. Want ze zijden allemaal "Huh?" of "Wat?". Dus Jade herhaalde "heb ik iets gemist op school?".

"OJAAAAAHHH!!" Zei Tessa gelijk. "Er zit een nieuwe jonge in de klas!".

Jade kijkt Tessa verbaast aan. Dat was ook lekker plotseling.

"En volgens mij heeft Mila een oogje op hem, he Miel?" zei Amber een beetje plagerig.

Jade grijnsde. "Is ie knap?" Vroeg Jade aan Mila.

Mila bloosde "Ja hij heeft Donker bruin, warrig haar en hele bruine ogen. Hij is langer dan ons en hij ziet er erg gespierd uit".

Jade begint een beetje te grinniken. Mila is super snel onder de indruk van een jongen. Ze is sowieso wel 12keer per jaar 'verliefd'.  

"Nou ik zal wel van hem afblijven" zegt Jade als ze Mila's blozende en dromerige gezicht ziet.

"Hoe heet hij?" Vraagt Jade dan. Tessa wil haar mond open om antwoord te geven maar Mila was haar voor.

"Thomas" Zegt Mila. 

Na een tijdje kletsen besluiten ze weer terug te lopen naar mijn huis. Ze lopen langs het fietspad als we bijna aangereden worden door een lang meisje met goudblond haar.

"KIJK UIT WAAR JE LOOPT" Roept het meisje kwaad.

"KIJK JIJ UIT WAAR JE FIETST BITCH!!" roept Tessa terug. "Raar wijf" Zegt Amber dan verbluft. 

Die avond ligt Jade op de bank met een dekentje over haar heen. Ze kijkt de film MamaMia. Ze had even zin in iets vrolijks. Vanuit de keuken ruikt ze heerlijke kruiden. Helaas dat ze nog steeds misselijk is en dus niet mee eet. 

Tijdens het kijken van de film valt Jade in slaap.

Ik fietst lang de sloot. Ineens stopt er een auto voor mijn neus. Ik moet stoppen wil ik niet tegen de auto aan botsen. Dan komt er een jonge van ongeveer achttien uit de auto. En vanuit de achterbank komen 2 meiden van ongeveer 14 jaar.

De jonge pakt mijn pols en zegt kalm "ik moet je wat laten zien"  Dan verandert hij ineens in mijn zus. Ik schrik me dood. Mijn zus houd nog steeds mijn pols beet. Dan komen de twee meisjes op me afgelopen. De één gerijpt mijn overige pols en de ander grijpt mijn keel. Ineens word alles draaierig en dan zwart.. 

Jade schrikt wakker. Dan ziet ze dat haar broer haar aan kijkt. De tranen lopen over Jade's wangen.

"wat is er?" vraagt hij dan.

"Ik.." dan twijfelt ze of ze het wel moet zeggen. Ze mocht eigenlijk helemaal niks zeggen van haar zus. Maar was dit het zelfde. Nu heeft ze over een moord gedroomd. Haar zus kwam er wel in voor. Had het met de moord van haar zus te maken? Wat had dit te betekenen?

Dan vraagt haar broer nog een keer wat er is.

"Uhm, ik had gewoon een nachtmerrie, komt vanwege de koorts denk ik." Antwoord Jade. Ze had niet eens koorts, maar ze moest wat verzinnen.  

"Uhmm, ik ga maar naar boven" zegt ze dan en ze snelt de trap op, haar kamer in.

___________________________________________________

HeeiHeei mensen. 

Wat vonden jullie er van?

Sorry als er veel spel fouten in zitten.

Reacties en votes zou ik heel fijn vinden :) :$

XXXXSweetAnn02

Secret Story {On hold}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu