Stinas ppv:
Dagen led mot sitt slut. Våra cup cakes var uppätna för länge sedan. Just nu borstar jag mina tänder. Det har inte varit så mycket idag. Jag och Wayne har pratat lite om allt det som har om varför jag är här. Och eftersom jag fortfarande inte tror på honom ska han ta mig till en doktor som ska ta ut det här chipet och vissa det.
Jag spottar ut det jag har i munnen innan jag sköljer av tandborsten innan jag låser upp dörren och går ut. Wayne sitter i sängen och ställer klockan. Vi skulle ha en dag för oss själva imorgon bara för att lära känna varandra mer. Men om du frågar mig så låter det som en date. Han tittar upp när han hör att jag är i rummet och ger mig ett leende lite snabbt innan han går tillbaka till det han höll på med. Jag går fram till sängen och slänger mig på den så att jag landar på magen. Jag myser ner mitt huvud i kudden. Och bara lyssnar på allt runt omkring mig.
Jag hör prassel till höger om mig som sedan följdes av fotsteg. Lampan i taket släktes och fotstegen kom mot sängen. Jag kände att ett täcke la sig över mig innan jag kände sängen sjunka ner bredvid mig. Jag vred på mig så att jag låg på sidan istället. Med ryggen mot honom. Det varma täcket lyftes upp och ersattes med kall kyla vilket fick gåshud att blida sig på min rygg. Men det varade bara några sekunder innan en varm kropp var i kontakt med min rygg.
~ good night kitten ~ viskar han fram och kysser min ena axel innan han lägger sitt huvud på mitt med ansiktet mot min nacke.
~ good night ~ viskar jag tillbaka innan jag somnar.
Nästa dag:
Jag sitter och kollar ut genom fönstret på omgivningen som vi åker förbi. Vi svänger in på en liten parkering.
~ what are we doing here ~ frågar jag honom. När jag såg en restaurang framför oss.~ we are going to eat ~ sa han och öppnade sin dörr och hoppade ut ur bilen och skyndade sig runt och öppnade min.
~ thank you ~ sa jag och tog hans nu fram sträckta han
~ no problem sweetie ~ svarade han mig med ett leende och ledde mig in mot restaurangen. Vi går in och sätter oss vi ett bord för två. Och beställer sedan vad vi skulle äta. När servitrisen kom. Jag beställde något slags kött, potatis och sås. Samma som Wayne. Vi satt sedan där och åt och pratade lite. Vi körde den där leken 20 frågor tror jag att den heter. Det var ganska roligt. Jag fick reda på att han hade tre syskon. Brielle som jag redan träffat. Och sen var det Isaak och Brenton. Alltså så var Brielle den enda tjejen i familjen utav barnen. För annars fanns ju deras mamma också.
När vi hade ätit så hade vi åkt någon stor marknad eller något liknande. Där hade vi köpt saker. Och ja nu, nu är vi i något område. Och eh han försöker att lära mig att åka skateboard. Vilket går ganska dåligt. Men jag försöker iallafall.
~ hehe do you want to do something else ~ frågar han mig när jag ramlat ännu en gång
~ yes please ~ säger jag och tittar bedjande på honom. Vilket får honom bara att skratta
~ I have realised that I can't do this ~ säger jag lite efter och pekar på den där dumma saken som kallas för en skateboard.
~ you don't say that ~ säger han roat. Han har försökt att lära mig att åka på den i över en timme. Och en sak ska jag säga dig. Jag har nog ramlat mer än 15 gånger under den här timmen och nu har jag fått nog.
~ haha very funny ~ säger jag surt och korsar armarna över brösten och tittar up surt på honom. Då jag sitter på trottoaren och han står upp en meter eller två framför mig.
~ are you mad at me sweetheart ~ frågar han mig och kommer fram till mig och sätter sig ner på huk. Och lägger en av sina händer på min axel och den andra på min kind.
~ yes I'm very mad at you right now ~ säger jag barnsligt och tittar lekfullt på honom
~ oh please don't be ~ säger han dramatiskt och lägger en hand på sin panna. För att göra det ännu mer dramatiskt. Gesten fick mig att bryta ut i skratt. Samma för Wayne. Han skrattade så mycket att han tappade balasen. Vilket fick mig att skratta ännu mer.
Efter ett tag när vi hämtat andan. Gick vi till en glassbar. När vi fått våra glassar satte vi oss ner vid ett bord. Och pratade lite medans vi åt.
~ I had fun today ~ säger jag till honom med ett leende på läpparna. Just nu sitter i bilen på väg hem igen. Dagen har varit väldigt rolig. Jag hade varit väldigt avslappnad hela dagen. Vilket jag såg att Wayne också hade varit. Men lite väl glad när vi satte oss i bilen igen. Antagligen är han lättade och litade på mig att jag inte skulle sticka iväg.
~ me too ~ säger han
~ you were not as I thought you'd be ~ säger åt honom. Jag kände verkligen att jag hade lärt känna honom mer nu. Men någonstans inom mig säger att det är något han döljer för mig. Men vem vem vet han kanske inte gör det?
~ you are not that bad as I thought you would be ~ säger han till mig. Han flätar ihop våra fingrar och kysser min hand lätt innan han lägger den i mitt knä. Fortfarande med sina fingrar in flätande med mina.
~ a/n ~
Här har ni ett nytt kapitel!
Jag hoppas att ni gillar det!
❤️ Rösta och kommentera gärna! ❤️
Sorry för stavfel!
Förlåt för att det är väldigt väldigt kort!
Och för att jag inte uppdaterade i går!// InTrue
YOU ARE READING
Fångad i hans armar
Mystery / ThrillerDen här berättelsen handlar om den 16åriga tjejen Kristina som ska åka på en liten semester till Australien. Men vad händer när hon möter ett väldigt bekant ansikte på stranden men kan inte komma på vem det är... Vem är han? Jo det får hon reda på n...