(22) Library

1.1K 28 0
                                    

Stinas ppv:

När jag duschat klart virar jag en handduk runt kroppen och en i håret. Jag går ut ur badrummet. Och in på rummet och fram till garderoben där jag tar fram en svart långärmad tröja som går till mitten utav mina lår, ett par grå mjukis shorts, ett par svarta spetstrosor och en svart bh. Jag går tillbaka till badrummet och låser dörren innan jag tar på mig kläderna. När jag är påklädd börjar jag fläta mitt hår. När jag flätat håret går jag ut till garderoben igen för att ta fram strumpor som fick bli ett par svarta lågstrumpor som jag sätter på mig. Innan jag går ut ur rummet och ner för den långa korridoren men jag stannat framför den stora tavlan som hänger där och vrider på ljuset som står på ett litet bord framför och bänken och tavlan som är mot väggen snurrar runt så att den är i profil och en trappa syns till och jag börjar att gå för den och hör ett klick och då så vet jag att "dörren" stängts. Jag fortsätter upp i trappan. Wayne hade visat mig den här platsen tidigare i veckan. Jag ser den lilla trädörren där uppe och går och öppnar den och kommer in i det stora men ändå mysiga biblioteket. Det har mörkbruna väggar och ett jätte stort fönster med en bänk under och det är stora röda gardiner som ramar in det stora fönstret. Det fanns också en massa bokhyllor som stod uppradade mot väggen och tre som gick till naveln som ringade in en sittplats med tre fåtöljer och ett bord i mitten. Där det låg ett par tidningar. Jag gick fram till sittplatsen under fönstret och satte mig där och lyfte på kudden och tog upp boken som hade legat under den. "Cirkeln" stod det som titel. Det är det ända sättet för mig inom svenskan då ingen kan svenska här i huset - tror jag iallafall? - jag har inte haft mod till att fråga ifall någon gör det så man får ju ta kosekvenserna. Men som tur är hade dom ett ex antal böcker som var på svenska för att jag tröttnat lite på engelska nu då man hör det dag ut och dag in. Visst engelska är ett fint språk men jag orkar bara inte med det nu. Så istället för att tänka på dom här tankarna så slog jag upp sida jag hade vikt en liten bit i hörnet så att jag skulle veta vart jag skulle läsa denna gången.
När det känts som en liten stund kom Wayne upp och frågade varför jag satt här och inte vid mat bordet jag tittade undrandes på honom innan jag riktade min blick ut genom fönstret jag har varit så uppslukad i boken att jag inte märkt att det har blivit mörkt ute. Jag la genast ifrån mig boken.
~ um sorry I forgot the time ~ sa jag ursäktande medan jag kollade ner på mina fötter
~ is it a good book? ~ frågade han och gick fram till boken och tittade på den innan han vände framsidan åt mitt håll.
~ yes it is ~ sa jag och nickade
~ okay, can we go now because I'm starving ~ sa han även fast att han visste att jag visste att jag var tvungen att gå då jag inte får ha så många åsikter om vad jag tycker.
~ okay ~ svarade jag och började gå mot dörren och började att gå ner för den långa trappan.
~ how did you know where I was? ~ frågade jag då vi typ hade kommit halvvägs ner i trappan.
~ you wasn't on your room so you know you can't be in that many places so I guessed that you were here ~ svarade som om att det inte fanns några andra platser där jag kunde vara vilket var sant. Då jag inte har "tillgång" till alla rum i huset.
~ oh ~ svarade jag. Då jag ville ha sista ordet vilket jag fick. Vi kom ut i korridoren och var nu påväg till trappan som ledde oss ner till undervåningen. Jag hade en klagande Wayne hack i häl ner för denna trappen då han tyckte att jag gick för långsamt. Så när vi väl var nere så gick han om mig men slog till mig på röven innan som fick mig att stanna och titta chockat på honom med en öppen mun.
~ why did you do that? ~ frågade jag honom med en chockad ton då jag var det också.
~ because I wanted to that ~ svarade han som om att han inte brydde sig så mycket om det.
~ you know that it is my butt right? ~ svarade jag, då det kändes som om att han inte visste det
~ no it's mine ~ sa han medan han pekade på sig själv. Självisk På Hög Nivå kallas det
~ No it's not ~ sa jag och tittade utmanande på honom.
~ yes it is I own it now! You know why? ~ frågade han och tog tag i min haka och vinklade mitt huvud uppåt så att jag tittade in i hans ögon. Och det var då jag märkte att vi stod väldigt nära varandra jag har inte märkt att vi gått närmare varandra.
~ No! ~ sa jag lite osäkert. Då jag är rädd på vart den här konversationen skulle ta vägen.
~ because I own you now my dear! ~ sa han med ett leende på läpparna. Innan han böjde sig ner och kysste mig mjukt på läpparna innan han lutade sig tillbaka med ett leende.
~ end of discussion? ~ frågade han mig och jag nickade lite då jag vet att det var det då han sa att det var det så är det, det. Han tog ett steg bakåt och sträckte ut sin hand mot mig som jag grabbade tag i med en suck. Innan jag lydigt följde med honom till matsalen...

~ a/n ~

Sådär här har ni ett nytt kapitel!
❤️ Rösta och Kommentera gärna! ❤️
Sorry för att jag inte uppdaterad igår men jag hade fullt upp! Och jag har inte läste igenom kapitlet så jag är ledsen för stavfel!
//InTrue

Fångad i hans armarOnde histórias criam vida. Descubra agora