Stinas ppv:
Att inte ha något att göra är tråkigt. Så jag bestämde mig helt enkelt att ta ett varv runt om i huset. Än så länge har jag varit i köket, vardagsrummet, terrassen, Waynes sovrum. Så ja jag började helt enkelt att titta rumt om i huset. Och jag gick först till hallen som är i mitten utav huset. Och sedan därifrån började jag att titta runt om i den vänstra sidan utav huset. Direkt i hallen fanns en stor garderob med ytterkläder och på högra en till garderob med en massa skor. Sen bredvid den fanns det en liten trappa på tre steg som ledde upp till en minimal gång med bara en dörr rakt framför mig. Jag gick fram till dörren och öppnade den försiktigt och kom in i ett underbart rum. Med några bord och väggarna är fulla med hyllor. Med målar färg, saxar, stift pennor, blyerts pennor, färgpennor, suddigum, papper i alla möjliga storlekar, pennvässare, ja allt. Jag tar en sista titt runt om i rummet innan jag släcker lampan och går ut därifrån. Och fortsätter med rund turen.
Lite senare:
Jag går upp för trappan som jag gått uppför och nerför väldigt många gånger tidigare då sovrummet ligger här uppe.
När jag varit där nere så fanns det ett vardagsrum, kök som jag redan varit i innan. Men sen så fanns det den där ateljén, matsal, toalett, ett sällskapsrum men även ett biorum. Och om jag hade vetat att det hade funnits ett biorum så hade jag typ bott där inne resten utav mitt dyrbara liv. Okej det kanske inte är sådär jätte dyrbart men ändå.
Oh jag höll ju helt på att glömma bort det. Jag hittade en dörr eller aa jag hittade två stycken varav att en ledde ner till en källare där det fanns en väldigt stor tvättstuga. Och bakom den andra dörren så fanns det ett jätte stort och då menar jag jätte stort garage varav att där inne fanns minst fem stycken sportbilar och två vanliga bilar. Men även dom var ganska så lyxiga.
Men iallafall så är jag här nu. Helt uppe för trappan. Helt ensam på min lilla rundtur genom detta stora men ändå mysiga och familjevänliga huset.
Efter rundturen:
På övervåningen fanns bland annat tio sovrum. Varav att fem av dom användes då dom var bara sex i familjen men eftersom deras föräldrar delar rum så var det bara fem som användes och dom andra fem var gästrum, till varje rum fanns det en toalett till. Alla dom här tio sovrummen var uppdelade i två korridorer och jag insåg att det var två rum i den korridoren där jag sov i var tagna då hans lillasyster sover i samma korridor som oss. Och resten sover i den andra. Korridorerna är ganska lika varandra. Det var tre dörrar på vänster sida och två emellan dom fast på den högra sidan utav korridoren. Och den andra korridoren var det tvärtom. Och när man går in i korridorerna så finns det en dörr rakt fram och där inne fanns det en toalett. ( Det ser ut så i båda korridorerna )
När jag tittat runt i det sista rummet så började jag att gå tillbaka ner. Men något fångar min blick. Det var en dörr. En dörr som var gjord utav glas. En dörr som jag inte hade gått in i än. Jag gick med sakta steg mot dörren när jag nådde den tittade jag mig runt omkring innan jag lät min ena hand ta ett mjukt tag om dörrhandtaget. Som jag sedan drog ner och sakta öppnade jag dörren och kom in ett rum där man inte kunde se en utav väggarna p.g.a. ( på grund av ) att den var täckt med hyllor som var full med en massa olika böcker. I mitten fanns även ett skrivbord med en dator på. Mot den högra väggen så fanns en byrå med en tv hängandes över den. Ett lågt "wow" kom ut från min mun medans jag tittade mig runt om i rummet med stora ögon.
Mina ögon fastnade ännu en gång på den stora bokhyllan. Jag började att styra mina steg mot den. Och lät mina händer följa böckernas baksida. Jag tog fram en bok som verkade vara ganska så intresserad. Så jag tog den och gick och satte mig i stolen som var framför skrivbordet. Så att mitt ansikte pekades utåt. Jag satte mig i en bekväm ställning. Innan jag öppnade boken och började läsa den. Och snart var jag helt inne i en annan värld. En värld via boken.
~ a/n ~
Här har ni ett nytt kapitel!
Jag hoppas att ni gillar det!
❤️ Rösta och kommentera gärna! ❤️
Sorry för stavfel!
Förlåt för att det är ganska så kort!
// InTrue
YOU ARE READING
Fångad i hans armar
Mystery / ThrillerDen här berättelsen handlar om den 16åriga tjejen Kristina som ska åka på en liten semester till Australien. Men vad händer när hon möter ett väldigt bekant ansikte på stranden men kan inte komma på vem det är... Vem är han? Jo det får hon reda på n...