Stinas ppv:
Jag vaknar av att någon skakar om mig lite försiktigt. Och säger mitt namn om och om igen. Och höjer rösten efter varje gång.
~ just five more minutes ~ mummlar jag trött och lägger mitt huvud neråt så att ligger mellan kuddarna. Och lägger armarna längs mina sidor av kroppen. Så att jag ligger platt på magen.
~ no get your ass up from the bed. Our flight goes about 2 hours ~ svarar en röst. Som jag antar är personen som väckte mig. Vilket jag vet är Wayne dock.
~ I don't take 2 hours on me to get ready ~ svarar jag åt honom och gäspar ljudligt. Och vrider lite lätt på mitt huvud
~ I know but it takes 1 hour to get to the airport ~ svarar Wayne mig. Men vad är det han inte förstår. Om att jag vill sova. Inte gå upp.
~ And? ~ svarar jag trött tillbaka åt honom. Och en till gäsp flyger ut ur min mun. Kan jag snälla bara få sova en pytte liten stund till.
~ you need to eat breakfast before we go ~ svarar han mig vilket fick mig att titta upp på honom och sucka djupt.
~ Oh I hate you ~ säger jag och spänner ögonen lite.
~ no you don't ~ svarar han mig. Och flyttar sig närmre mig och lägger sin ena arm runt min midja. Medans den andra stödjer han sig på.
~ shhh ~ svarar jag innan jag tar bort hans hand från min midja och sätter mig upp så att mina ben hänger utanför sängen och dinglar lätt innan jag känner hur två par armar hjälper mig upp så att jag kan stödja mig mot honom.
Han stödjer mig till toan. Och håller upp dörren för mig jag säger ett snabbt men ändå tyst 'tack' och stänger sedan dörren. Han hade under tiden vi åkte i bilen från sjukhuset upprepat saker vad jag absolut inte fick göra och vad jag fick göra. Och en utav sakerna var att om jag gick på toa fick jag inte under några omständigheter låsa dörren. Så att tja här är jag.
När jag gjort mina behov försöker jag att kamma ut håret. ( glöm inte att jag sa ordet försöker )Jag suckar djupt och kastar iväg borsten på handfatet vilket bara tog några sekunder innan Wayne var inne i rummet och framme hons mig och kollar efter skador. När han inte hittar något börjar han kolla runt i rummet. Och ser att hans blick fastnar på hårborsten innan han tittar på mitt hår.
Innan han suckar och går och tar upp den innan han leder mig tillbaka till rummet och fram till sängen där jag lydigt sätter mig ner. Några sekunder senare känner jag hur sängen rör på sig innan jag känner att någon sätter sig bakom mig. Och sedan känner jag hur denna någon vilket är Wayne börjar att hålla på med mitt hår i några minuter
30 min senare:
Jag står nu utanför hotellet helt påklädd med Wayne och väntar på att William ska komma och plocka upp oss så att vi sedan ska åka till flygplatsen. Jag suckar högt.
~ when does he come? ~ frågar jag Wayne. Vilket fick honom att titta upp från mobilen som han har i handen.
~ soon ~ säger han innan han tittar ner i mobilen igen. Vilket fick mig att himla/rulla med ögonen. Har han seriöst inget bättre för sig? Tydligen inte!
En svart bil kör upp framför oss och William kommer ut ur förarsättet. Och gjorde en bro hug med Wayne innan han kom fram till mig och la armarna löst och försiktigt om mig.
~ how are you doing? ~ frågar han mig när han släppt kramen.
~ besides the pain in the arm and little difficulty with balance. Great! ~ svarar jag honom och ger han ett litet leende.
~ good ~ säger han och ger mig ett större leende än vad det var vilket jag gav honom.
~ yeah ~ sa jag och nickade. Han vände sig mot min väska och tog upp den och samma med Waynes. Och lägger in dom i bagaget. Wayne kommer fram till mig och hjälper mig till baksättet innan han låter mig hoppa in öppnar han bildörren jag tackar honom innan ja hoppar in med han efter mig. Jag kollar ut på omgivningen när vi åker på väg mot flygplatsen.
Vid flygplatsen:
Jag vaknar av att vi stannar bilen. Jag tittar mot Wayne som tittar på mig och ler lite. Jag ler tillbaks innan han hoppar ut ur bilen. Jag knäpper upp mitt säkerhetsbälte och hukar mig mot dörren.
Wayne kommer fram till dörren och lägger sina händer vid min midja och lyfter upp mig. Jag virar trött mina ben runt hans höfter/midja och mina armar runt hans nacke och han placerar en arm under min rumpa och en på min rygg. Jag lägger ner mitt huvud mot hans axel och typ halvsover. Medans jag känner hur han börjar gå mot ingången till flygplatsen. Men jag slumrar till när vi kommer in i byggnaden.
Nästa gång jag vaknar så är jag fortfarande i Waynes knä. Bara av att denna gången sitter han ner. Vi tar upp två säten( dom väntar på att dom får gå på planet ) jag sitter på hans ena knä och mina ben går över hans andra och mina fötter är på sätet bredvid oss. Jag hade huvudet lutat mot hans axel så att när jag tittade så var hans hals i vägen.
Jag lyfter lite på huvudet och tittar mig omkring och ser en lite äldre dam längre bort som tittar mot oss med ett leende på läpparna. - antagligen såg vi ut som ett ungt kärleks par vilket vi var långt ifrån - jag ser James komma mot oss när han är framme så öppnar han en vatten falska som han sedan sträcker fram till mig. Jag ler tacksamt åt honom innan jag tar flaskan och börjar att dricka ur den. När jag druckit halva räcker jag den tillbaka till honom. Och han tar emot den och ställer den på sättet där mina fötter är.
Jag suckar och lägger tillbaka huvudet på Waynes axel. Och virar en arm runt hans midja och han tätnar sitt lösa grepp som var om mig. Efter en liten stund så öppnas våran gate vilket fick oss att ställa oss upp och börja gå mot öppningen.
Vid huset i Brasilien:
Vi har precis kommit fram till huset och det ända jag kan säga är WOW!
Det är helt fantastiskt. Som i en dröm. En underbar dröm. Wayne kommer fram till mig och lägger en arm runt mig och ler mot mig. Han lutar sig mot mig och viskar~ welcome home kitten ~ och lutar sig bakåt igen
~ what do you think about the house? ~ frågar han mig fast denna gången pratar han med en ganska så hög ton på rösten
~ the perfect word for this house is WOW! ~ säger jag.
~ a/n ~
Här har ni ett nytt kapitel!
Jag hoppas att ni gillar det!
❤️ Rösta och kommentera gärna! ❤️
Sorry för stavfel!
Och förlåt att jag hoppade ganska mycket men det skulle bli väldigt tråkigt annars!!
//InTrue
KAMU SEDANG MEMBACA
Fångad i hans armar
Misteri / ThrillerDen här berättelsen handlar om den 16åriga tjejen Kristina som ska åka på en liten semester till Australien. Men vad händer när hon möter ett väldigt bekant ansikte på stranden men kan inte komma på vem det är... Vem är han? Jo det får hon reda på n...