Katiller Yakalanıyor 2

1K 100 178
                                    

"Para evvela Can'daydı, sonra kıza verdi. Sonra kız gidip kendini öldürttü. O günden beri de para bir daha ortaya çıkmadı. Peki para kızdan sonra nereye gitti ? " diye telaşla sordu.

"Derya Özcan'ın Kaan isminde bir amcası var. Cennet sahilinde oturan garip bir adam. Büyücülük filan yapıyor. Zannedersem olaydan sonra Derya doğruca ona gitti. Bir akıl hastanesinde saklanmak bu adamın fikri. Derya'ya kendisinin tehlike geçene kadar parayı saklayacağını söyledi. Bunun daha gerçekçi olması için ona arkadaşı Sinem Akar'a uğramasını, başının dertte olduğunu ve acele şehri terk etmek zorunda olduğunu söylemesini tembihledi, ve bir iki bavul almasını da ilave etti."

"Sonra ? " Dedi Deniz sabırsız bir şekilde.

"Bavullar çok önemli Deniz bey," dedim. "Zira bavullar kayboldu. Ayrıca bunlar kızla beraber hastaneye de gitmediler. Zannettiğime göre amca bavulları evinde bir yerde saklıyor. Kaybolan paralar da bu bavullara taksim edilmişler durumda. Şimdi benim bu Kaan'a fena halde ihtiyacım var Deniz bey. Onu kendi öz yeğenini öldürdüğünü, parayı ancak onun evinde bularak ispat edebiliriz. Hemen bir arama emri almama imkan yok. Eğer parayı orada bulamayacak olursam, o zaman bütün şanslarımı kaybetmiş oluyorum. Tamam mı? "

"Tamam," dedi Deniz. "Peki ne yapmayı düşünüyorsun Murat ? "

"Şurasını kesin olarak belirtmek isterim Deniz bey, ben Can'ı canlı olarak istiyorum. Zira o size değil, kanuna ait artık. Oldu mu ?"

Bu fikri fazla beğenmemişti ama, bir süre düşündükten sonra; " Pekala," diye homurdandı. "Zannedersem bunlara özel durum diyorsunuz siz."

"Ayrıca delil olarak parayı da istiyorum," dedim. "Bana bunun önemi olmadığını daha evvel söylemiştiniz."

"Parayı mahkemeden sonra geri alırız. Önemi yok. Başka ? "

"Kaan'ın yanında, kendisi gibi büyüyle uğraşan başka biri daha var bu gece. Onun için yanınıza gerçekten kuvvetli adamlarınızı almanızı istiyorum. Harun ve Enis. Bir de Can Kanter."

Deniz bir süre daha kuşkulu gözlerle bana baktı. "Kafanızda bana söylemek istemediğiniz başka bir plan mı var yoksa Komiser ? "

"Hayır, " dedim samimi bir şekilde. "Size olduğu gibi anlatıyorum durumu. Kaan gayet kuvvetli bir adam. İşittiğime göre diğeri de aynı kuvvette biriymiş. Sandığıma göre Kaan bir hayli sopa yeyip, eziyete katlanabilir ve hala bavulların nerede olduğunu söylemez. Ama eğer Can' Peker Demirkol'un katili olarak tevkif ettiğimi söyleyecek olursam, Kaan'ın kendisini ve kızı aldatıp parayı aldığını anlayacak ve o zaman neler hissedecek ?"

"Can'ı beraberimde getireceğim,"dedi kuru bir şekilde.

"Kendisine bir şey söylemeyin sakın."

"Acele edip de hiç bir şeyin tadını kaçırmak niyetinde değilim Komiser,"dedi. "Ne yapmak niyetindesiniz ? Eve biz gittikten sonra mı geleceksiniz ?"

"Kaan'ın evine gelmeden evvel bir dört yol ağzı var," dedi. "Eğer ben orada değilsem beni bekleyin. İçeri beraber gireceğiz."

"Özel bir sebep mi var ?"

"Eğer bu gece birisi, başka birini kendini korumak için vuracak olursa, ateş edenin bir polis olması çok daha akıllıca bir iş olur."

Deniz birden gülümsedi. "Peki başka bir istediğiniz ? "

"Güzel bir de makyavelli düşüncem var," dedim yavaşça. "Kaan ve dostu gibi büyücülerin neler yapacağından asla emin olamayız. Biz geldiğimiz zaman eğer bodrum katındaysalar işler zorlaşacak. Demek istediğim şu Deniz bey. Durum her hangi bir an bir kahramana ihtiyaç gösterecek olursa, bırakalım bu kahraman Can olsun. Gerçeği söylemek lazım gelirse üçümüzün içinde harcanması en makul insan o. "

ÇAPKIN KOMİSER   Cadı AvındaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin