Hvorfor Mia?

243 7 1
                                    

Er det bare det samme? Vågne spise wc, skole og spise. Jeg sidder her og spiser morgenmad. Har faktisk sommerfugle i maven. På grund af Jonas, hvorfor skal jeg have det. Kan jeg ikke bare glemme Jonas, han har jo allerede en kæreste, og de kysser! Vent, hvad laver jeg. Jeg kommer forsent til skole! Løber i skole.

Da jeg er på gangen ser jeg Viktor er sammen med Jonas. Viktor og Jonas laver et grim ansigt til mig, laver også et grimt ansigt til dem. Lige da jeg tænker over det, hvorfor lavede jeg et grim ansigt. så syntes Jonas at jeg er mega grim, nogen gange er jeg virkelig dum.

Da jeg kommer ind i klassen ser jeg at Mia sidder alene, Cenia er sikkert ikke i skole. Går hen til Mia. Hey Mia, ved du hvorfor Cenia ikke er i skole? "Nej, Emma dit tøj er ret grimt idag." Hvad mener du? det er mig normale tøj? Læren kommer. Hvad går der af Mia, hun plejer aldrig at være sådan. Det er sikkert bare fordi Cenia ikke er der, så skal hun lige spille smart, men hun har ikke nogle venner hvorfor skal hun så spille smart? (Går hen og sidder på min plads) Tænker, ved du hvad Mia, du skal altid være så irriterende imod mig. Men når det er Cenia er du virkelig sød imod hende. Har lyst til at slå Mia nu. Nu orker jeg bare ikke at læren skal snakke nu. "Hej allesammen. haft en god dag. Den bliver værre, i skal lave division! I Skal lave over 100 regnestykker!" Det her er seriøst ende på mit liv nu, kan godt klare det Emma, tror jeg.

Frikvarter. Gider ikke at være sammen med Mia, den idiot. Går hen til de andre fra klassen, problemet er bare jeg ikke passer godt med dem. Går udenfor. Da jeg er ved at gå udenfor, kommer Jonas ligepluslig hen til mig. "Emma vil du ikke spille fodbold med drengene? Vi mangler en spiller!" Ehm jo, det kan jeg vel godt. "Tak Emma!" Hvad tænker jeg på, ved engang hvad fodbold er! Da jeg går hen til banen, ser jeg at det kun er drenge, gisper. Men heldigvis er Jonas der. Jonas og Viktor kommer hen til mig. "Emma, du er sammen med Jonas og de andre. Du skal spille imod mig og mit hold!" Ehh okay. Viktor går, Jonas snakker til mig. "Emma du skal står ved siden af mig, jeg er målmand. Men du ved godt hvad fodbold er ik?" Er helt mundlam, kigger kun på Jonas øjne, de er ligesom diamanter! "Emma hallo?" Jeg kan se at Jonas griner lidt. Ja, ja jeg kan godt finde ud af det, siger jeg.Vi skal spille. Jonas står på mål, står ved siden af ham. Har sommerfugle i maven. Ligepluslig er bolden ved at kommer i mål men jeg skyder! Jonas går hen til mig"Wow, hvor du god. du burde være med i næsten frikvarter!" siger Jonas. Omg, dør snart af glæde! Hvor Jonas dejlig. Frikvarteret er slut, går ind i klassen, følges med det andre drenge.

Da jeg kommer ind, ser jeg Mia. Hun er helt alene, haha tænker jeg. Hun skulle ikke havde været så ond mod mig. sidste time har vi dansk. Jonas spørger om vi skal arbejde sammen, jeg siger selvfølgelig ja. Da mig og Jonas er ved at gå ind i gangen. Kommer Mia hen til mig. "Ehh, Emma må jeg også gerne arbejde sammen med jer?" Jonas var gået så jeg sagde nej!

Da mig og Jonas arbejder sammen. Snakker han om fodbold. syntes faktisk det er ret spænde, det var virkelig hyggeligt at arbejde sammen med ham. Timen slutter og vi går allesammen hjem. Går glad i hjem.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Virkelig tak fordi i læser med, måske var det her kapitel lidt kedeligt. Men næste kapitel bliver virkelig spænde!

Forelsket eller ej?Where stories live. Discover now