♡Chapter 6♡

229 17 0
                                    

♡TRUTH OR DARE♡

*Di sekolah pada waktu petang*

V: ok lah aku balik dulu..Jumpa esok..

Pelajar: Okay..esok jangan lupa datang practice ye..

V: Alright!!

(Tiba2 telefon V berdering menyanyikan lagu BTS <I Need You>)

V: Yeoboseyo??

Sehun: V!!kau kat mana??kitorang dah tunggu lama ni...

V: Aku baru habis practice..'kitorang' tu siapa??kejap lagi aku sampai..tunggu aku tau..

Sehun: Kat sini ad Chanyeol dengan Bomi..Baekhyun dengan Luhan on the way..Yuju dengan kau je yang belum sampai..Cepat sikit tau..(putuskan talian)

V: Ishh..budak ni!!suka hati dia aje nak putuskan panggilan..Ehh!!dah pukul 5.30 dah ni..mesti diorang dah tunggu..(melihat jam di pergelangan tangannya)..Yuju!!!(pergi ke rumah Yuju)

*15 minit kemudian*
Di depan rumah Yuju

(Dari jauh kelihatan Yuju sedang berlari keluar dari rumahnya..)

Yuju: V!!lari cepat!!(menarik tangan V dan berlari daripada dikejar 3 orang lelaki samseng di belakang..V berlari mengikuti Yuju tanpa tujuan..Lalu V dan Yuju berhenti dimana rakan-rakannya yang lain berkumpul..)

V: Jom blah!!cepat!!(V termengah-mengah)

Chanyeol: Kenapa ni??(belum sempat V menjawab,3 org lelaki samseng tadi mendekati mereka)

Yuju: Lari aje lah..jangan banyak cakap!!!

Baekhyun: Kita nak pergi mana ni??apa yang terjadi sebenarnya??

Bomi: Jom je lah..Ikut diorang...

V: Jalan aje dulu nanti dah selamat aku cerita kat kau..(jawab V lalu menarik tangan Yuju dan berlari dengan laju)

Luhan: Cepat ikut sini!!!

*20 minit berlari kedalam hutan dan entah ke mana*

Yuju: Kat mana kita ni???

Baekhyun: Luhan!!aku rasa kita semua dah sesat ni..

Bomi: Betul tu...nampaknya kita dah jauh dari rumah kita semua ni...

Chanyeol: Macam mana nak balik?? (hampir2 menangis)

Luhan: Ishh!!!tu pun nak risau ngan nangis bagai...Kita cuba jalan kat depan tu sikit..mana tahu mungkin ad jalan pintas untuk kita balik rumah..

Yuju: Kau biar betul Luhan...setahu aku mana ad lagi jalan pintas yang lain kat sini...yang aku tahu jalan mati banyak lah...

Luhan: Hmm...kita cuba jalan dulu..Kalau kita tak cuba mana lah tahu kan??

Yuju: Hurm...okay..

♡To Be Continue ♡

#Apakah yang akan terjadi??
#Jangan lupa baca Chapter 7
#Mianhae x best and pendek
#Fanfic by Dhia_Taehyung_Arts_Work

&quot;Truth Or Dare??&quot; [COMPLETE] Where stories live. Discover now