♡Truth or Dare♡
Baekhyun: Bomi-sshi..
Bomi: Nae oppa..
Baekhyun: Nah....(hulur sejambak bunga dan sekotak coklat)
Bomi: Apa ni oppa??
Baekhyun: Sudikah Bomi jadi orang yang paling penting dalam hidup oppa,orang yang selalu memahami oppa dan sehidup semati dengan oppa??
(Bomi terkejut+terharu..dan ambil bunga dan coklat yang Baekhyun bagi tadi)
Bomi: Nae..Bomi terima...
Chanyeol: Amboi korang...buat drama tak panggil aku...sampai hati..
Baekhyun: Yahh Chanyeol..mana ada buat drama lah..
Chanyeol: Habis tu apa..??dating??ha!!!!pandai dah kau sekarang ni Baekki..V!!!Sehun!!!Jungkook!!!
Baekhyun: Yahh!!!Chanyeol!!yang kau panggil yang lain kenapa??
Chanyeol: Suka hati aku lah..
V: Waeyo Chanyeol??
Chanyeol: Xde lah ni..kawan kita dua orang ni..buat drama bercinta kat sini...
Sehun: Jinjja??Kau nampak tak dia buat macam mana tadi??
Chanyeol: Nampak..aku nampak semuanya..Kau nak aku tunjuk ke??
Baekhyun: Yahh Chanyeol!!!...jangan lah..bukannya aku sorang yg buat date kat sini..V dan Yuju pun..diorang kau x kacau pun..diorang lagi sweet..
Bomi: Tau..betul ckap Baekkie oppa..
V: Amboi kau Baek..kau intai aku dan Yuju ea tadi??
Chanyeol: Aku mana nampak diorang buat date tadi...yang aku nampak skarang kau berdua je..kau nak aku tunjuk tak??
Sehun and V: Nak3...
Bomi: Chanyeol..kalau kau buat kau kena...
Chanyeol: Erm..okay Sehun..kau tolong aku...kau jadi Bomi aku jadi Baekhyun..
Sehun: Okay..
(Chanyeol ajuk cara Baekhyun tadi..)
V: Woow!!hebat doo...aku tak terfikir pun nak melamar Yuju macam tu..boleh aku tiru??
Bomi: Yahh Chanyeol!!!!!!!!(muka Bomi bertukar merah dan mengejar Chanyeol..)
(semua ketawa bersama2)
Yuju: Wait a minute..mana Jungkook and....Shin B??
Baekhyun: Tu lah..aku pun tak nampak jugak..
Chanyeol: Entah2 diorang buat date tak??macam si Baekhyun ni..
Baekhyun: Chanyeol!!!!
Chanyeol: Okay2..aku senyap...
V: Yo...Jungkook-sshi..ha!!!kau kat sini rupanya dengan Shin B...
Yuju: Buat date ea...
Jungkook: Korang ni kacau daun je lah..macam lah korang berdua tak buat date tadi..
(Shin B tunduk malu)
V: Hehehe..mianhae Jungkook-sshi..
Yuju: Mianhae Jungkook-sshi..Mianhae Shin B-sshi..
Chanyeol: Ramainya buat date..ni yang aku jealous ni..V dengan Yuju..Baekhyun dengan Bomi..sekarang ni Jungkook dengan Shin B pulak..tinggal aku sorang mereput dekat sini..
(Ketawa pun meletus)
V: Ehh..Jomlah kumpul kat depan..kesian Layhan duduk sorang2..Jom Yuju..(Hulur tangan)
Yuju: Nae..
(sambut huluran tangan V dan mereka semua berkumpul)
**Akhir party**
Yuju: Gomawo guys..sebab sudi celebrate birthday party Yuju...Yuju gembira sangat hari ni..walaupun tadi ad sedikit berita yang menyedihkan...
V: Cheonma my Jagiya...
Bomi: Janganlah sedih2 Yuju..Kalau awak sedih kitorang pun turut sedih..
V,Jungkook,Chanyeol,Sehun and Baekhyun: Betul kata Bomi tu Yuju...
Xi Layhan: saeng...saeng janganlah selalu sedih..saeng bukan keseorangan..saeng masih ad oppa yang akan selalu jaga saeng teman saeng..saeng jugak ad V yang sentiasa bahagiakan saeng..(peluk Yuju)
Yuju: Gomawo oppa...saeng sayang oppa..
Xi Layhan: oppa pun sayang saeng...
Yuju: Truth or Dare...permainan yang mengungkapkan berbagai2 rahsia..permainan ini akan selalu berlegar di ingatanku kerana permainan ini mengingatkanku tentang omma dan juga Luhan oppa...Gomawo Luhan oppa sebab beritahu semua ni pada Yuju..biarpun melalui orang lain..Yuju bertuah ad oppa macam Luhan oppa..Yuju gembira sangat2...Gomawo oppa!!!(Jeritnya di dalam hati..)
*Akhirnya Yuju bahagia bersama namchinnya V dan juga bersama oppa kesayangannya,Xi Layhan..Bomi pula menjadi seorang yang manja dengan Baekhyun..Baekhyun pula jadi seorang yang romantic..kesnya dia belajar cara2 nak jadi seorang yang romantic dari V dan mereka berdua ni kurang dah bergaduh..Jungkook dan Shin B pula??semestinya bahagia...malah skarang ni dia berdua dah bertunang..Sehun pula sekarang ni tengah hangat bercinta dengan Eunha..entah macam mana lah boleh terpikat..Chanyeol pula??Chanyeol sekarang tengah berusaha untuk pikat yeoja ni..dia salah seorang dari ahli Apink yang baru masuk ke dalam kelas 5 Angle dan berkawan baik bersama Yuju,Bomi dan ahli Gfriend......nak tahu siapa??Eunji lah....Hubungan Yuju dan Shin B pula mula jadi lebih erat berbanding dahulu..
-TRUTH OR DARE..korang pilih apa???-
♡THE END♡
#Thank you very much kepada sesiapa yang sudi baca,yg selalu vote and support fanfic saya ni..
#Kalau tak best and merapu..Just cakap je..mungkin saya boleh perbaiki lagi..
#Mianhae kalau korang tak suka watak2 dalam fanfic ni..
#Mianhae kalau sya ship bias korang..mianhae for everything..
#Mianhae kalau saya kutuk or buat ape2 je lah pada bias yang korang sayang...Mianhae..xde niat pun..just fanfic sahaja....
#Annyeong readers..chu!!!
YOU ARE READING
"Truth Or Dare??" [COMPLETE]
HorreurCome and read my ff... Cast : Kim Taehyung BTS as V Choi Yuna GFRIEND as Yuju Xi Luhan as Luhan Byun Baekhyun EXO as Baekhyun Yoon Bomi APINK as Bomi Park Chanyeol EXO as Chanyeol Jeon Jungkook BTS as Jungkook Oh Sehun EXO as EXO Hwang Eunbi GFRIEND...