♡Truth Or Dare♡
(pelukan dileraikan sebelum wanita itu keluar dri badan Bomi..Tiba²,Bomi rebah di atas lantai..Baekhyun segera mendapatkan Bomi..)
Baekhyun: Bomi..Bomi...irreona..awk okay tak ni??
Yuju: Bomi...Bomi..
Bomi: Auch!!pening...oppa..kita kat mana??
Baekhyun: Kita masih ad kat dlm rumah agam ni lagi...
Bomi: Ouhh...jom kita keluar...hari pun dh pagi ni...
Baekhyun: Nae...tpi awk larat tak lgi ni??sya risau tengok keadaan awk macam ni..
Bomi: Takpe..sya larat lgi ni...jom..
Baekhyun: Nae..
V: Yuju...awk okay???
Yuju: Yuju okay je oppa..
V: Okay..betul ni??klau x okay ckap..oppa bleh dukung Yuju..
Yuju: Yuju okay..betul² okay...tak yah dukung lh..dah jom keluar..
V: Nae...
Chanyeol: Okayh..jom..aku dh hubungi pihak polis dh...mungkin dia akn sampai sekejap lagi..cari kita di sini..
Jungkook: Tapi...diorang tahu ke kita kat tengah-tengah hutan ni??
Chanyeol: Diorang ajak penduduk kampung yg tinggal sini...yg tahu tentang rumah agam kat sini ..
Jungkook: Ouhh...dah lah jom keluar..
Baekhyun: Wait...Chanyeol,phone kau ad line???
Chanyeol: Ad...waeyo???kau punya tak de ke???
Baekhyun: Jap..aku check..(check iphone 6 nya)
Chanyeol: Ad ke tak???
Baekhyun: Ehh!!!ad lah...
Chanyeol: Baek...phone kau ad line x smalam??
Baekhyun: Takde..kau???
Chanyeol: Aku pun takde..Baek..kau tak rasa pelik ke??
Baekhyun: Pelik???pelik apa??
Chanyeol: Pelik lah..hari ni ad line penuh pulak tu...smalam xde..padahal kita dduk sekitar sini je smalam..mana ad g mana² pun...
Baekhyun: Ye lah..aku pun rasa pelik...
Chanyeol: Baek,entah² omma Yuju x bgi kita blik kot smalam...sbb tu dia buat phone kita semua xde line..
Baekhyun: Ishh kau ni...dah jom keluar...jngan nk merepek lagi...naik bulu roma aku kau tahu???(meninggalkan Chanyeol di belakang)
Chanyeol: Aku ckap bende yg betul kot...Wei Baek...tunggulah aku dulu...aku takut ni..(mengejar Baekhyun dan keluar dri rumah agam tersebut)
V: Wehh!!
Bomi: Waeyo kau ni V????
V: Erm...aku rasa aku ad tertinggal bende lah dlm bilik tu...
Bomi: Bilik mna pulak??kan bnyak bilik rumah ni...
V: Bilik yg kita main truth or dare semalam...
Bomi: Ouh..dah pegy lah ambil..kitorang tunggu kau kat sini..nanti kita keluar sama²...
V: Nae..korang tunggu sini tau..tunggu smpai aku dtang balik..
Yuju: Oppa nk ambil apa??
V: Jam oppa tertinggal dlm bilik tu...
Yuju: Ouhh..Yuju temankan ea..
V: Ehh...tak payahlah...Yuju dduk sini dngan yg lain...oppa pegy sekejap je...
Yuju: Nae oppa..jngan lama² tau nanti Yuju risau..
V: Nae changi...
(V menuju ke bilik yg mereka bermain truth or dare malam kelmarin utk mengambil jam..smpai di bilik tersebut..V terkejut)
V: Ehh!!bukan ke bilik ni semalam x berhabuk dan bersarang macam ni..Erm..biarlah..mana jam aku ni???
(Mencari-cari jamnya..kemudian,selepas beberapa minit dia menjumpai jamnya yg berada berhampiran dengan sebuah gambar..gambar tu ad terpalit sedikit darah dan tulisan...)
V: Ehh!ni gambar apa pulak...siap ad darah..ehh...ni bukan ke gambar Puan Shin Mi,Yuju dan dua orang ni..tulisan apa pulak ni..
"Baik korang semua keluar cepat dri rumah ni"
V: Mwo???aku kena bagitahu yg lain ni...
(Keluar dri bilik tersebut selepas mengambil jamnya..)
*******SKIP********
Yuju: Mana V oppa ni???lamanya ambil jam...
Chanyeol: Yuju..janganlah risau...nanti V datanglah tu..
**30 minit kemudian**
V: Mianhae lmbat...
Jungkook: Kau ni cari jam ke buat jam??lama gila..penat aku tunggu kau..
Chanyeol: Entah...yg kau berpeluh ni apasal??macam nampak hantu je..
V: Kita kena keluar cepat dri sini..kalau x kita akn terperangkap kat sini selamanya..
Baekhyun: Mwo???macam kau tahu kita akn terperangkap kat sini selamanya??
V: aku terjumpa bingkai gambar yg ad sedikit tulisan darahbyg menyuruh kita supaya cepat keluar dri sini..
Chanyeol: Waa...apa pulak ni???meremang bulu roma aku ni...
Baekhyun: dah² jom kita jalan depan tu...aku rasa aku dh nampak pintu utk kita semua keluar..
All: nae..
(Mereka semua menuju ke pintu yg ditunjukkan oleh Baekhyun dan....)
♡To Be Continue♡
#Apakah yang akan terjadi??
#Jangan lupa baca Chapter 22
#Mianhae x best and pendek
#Fanfic by Dhia_Taehyung_Arts_Work
YOU ARE READING
"Truth Or Dare??" [COMPLETE]
HorrorCome and read my ff... Cast : Kim Taehyung BTS as V Choi Yuna GFRIEND as Yuju Xi Luhan as Luhan Byun Baekhyun EXO as Baekhyun Yoon Bomi APINK as Bomi Park Chanyeol EXO as Chanyeol Jeon Jungkook BTS as Jungkook Oh Sehun EXO as EXO Hwang Eunbi GFRIEND...