♡Chapter 23♡

189 10 0
                                    

♡Truth or Dare♡

(Tiba2..telefon Yuju berdering menerima pesanan...Yuju mendonggakkan kepalanya dan memandang V yang berada dekat dihadapannya...Dia menunjukkan isi pesanan itu kepada V dan membaca bersama V..)

<Yuju,aku nak kau tolong selesaikan giliran aku.'truth' or 'dare'..aku pilih 'truth'.Tanya pegawai polis yang keluar dari pintu rumah agam itu apa yang dia jumpa kat dalam..kau pasti akan jumpa kebenaran - Luhan >

(Kemudian,dua orang pegawai polis keluar dari pintu utama rumah agam itu membawa samseng2 tadi..Yuju dan V saling memandang dan menganggukkan kepala lalu Yuju menyerahkan telefon bimbitnya yang terpapar pesanan dari Luhan kepada chingu2nya yang lain utk dibaca..Lalu Yuju dan V menuju ke arah pegawai polis tersebut)

Yuju: Encik,ad apa2 lagi yang encik jumpa kat dalam selain diorang ni??(menjeling ke arah samseng2 tersebut)

Pegawai polis: Oh,kamu...saya nak minta kerjasama kamu untuk mengenal pasti mayat yang kami jumpa kat dalam tadi..Sila ikut saya..

V and Yuju: Mayat??(saling berpandangan)

(mereka berdua mengekori pegawai polis tersebut sehingga ke bilik yang mereka telah berkumpul malam tadi)

Pegawai polis: Mayat ni nampaknya dah ada kat sini sejak tiga hari yang lepas...

(mereka berdua menapak perlahan dan sangat terkejut melihat mayat tersebut)

Yuju: Mwo????Luhan!!!!!

(Yuju melutut disebelah mayat tersebut..Beberapa saat selepas itu Bomi dan yang lain masuk ke bilik tersebut.Mereka semua turut terkejut dan tidak dapat mempercayainya kerana telah bersama dengan Luhan selama 1 malam)

Chanyeol: Kenapa semua ni terjadi??Tadi omma Yuju..Sekarang Luhan..aku x faham!!

V: Dia yang buat semua ni..Dia yang pertemukan Yuju dengan omma dia...

Bomi: Luhan!!!!!!kenapa kau buat semua ni??(melutut di sebelah mayat Luhan)

Yuju: Truth or Dare..(tersenyum sinis sambil air matanya mengalir perlahan..V mendapatkan Yuju dan Baekhyun mendapatkan Bomi lalu mereka semua keluar meninggalkan rumah agam tersebut dengan suasana pilu)

Bomi: Kenapa kau buat semua ni Luhan??

Baekhyun: Dah lah Bomi...kalau Bomi sedih oppa pun turut sedih..

Jungkook: Patut pun kau tak datang sekolah 4 hari rupanya kau...

V: Dah lah..Luhan dah tak ada..kita semua perlu terimanya..

Chanyeol: Dah semua..jom kita balik...

Omma Bomi: Bomi,Yuju...jom balik dengan omma..ajak chingu2 kamu balik sekali dengan omma..duduk rumah omma...

Bomi: Nae omma..Jom lah...omma aku dah panggil tu..Jom oppa..jom Yuju..jom semua..

Semua: Nae..(semua dalam mood sedih)

♡To Be Continue♡

#Apakah yang akan terjadi??
#Jangan lupa baca Chapter 24
#Mianhae x best and pendek
#Fanfic by Dhia_Taehyung_Arts_Work

&quot;Truth Or Dare??&quot; [COMPLETE] Where stories live. Discover now