Chapter 13 : I Am.. What?

1K 96 4
                                    

Chapter 13 : I Am.. What?

*****

Aku keluar dari dewan peperiksaan dengan gembira. Hari ini merupakan hari terakhir peperiksaan. Aku happy sangat. Boleh balik awal memandangkan ada satu kertas sahaja hari ni.

"Laili." Lenganku dipegang.

"Eo?" Aku menoleh dan memandang Chanyeol dengan pelik.

"My friends pun habis peperiksaan hari ni. Diorang mesej tadi ajak jumpa. Nak ikut?" soal Chanyeol.

"Boleh jugak. Aku pun nak kenal dengan diorang. Bila?"

"Lagi satu jam. Nanti aku jemput kau. Bye!" Chanyeol segera meninggalkan aku.

Aku tersenyum kecil dan keluar dari sekolah. Aku menaiki keretaku.

"Woohyun-ssi, nanti kata kat my maids, I'm not joining for lunch. Minli nak jalan-jalan." beritahu aku kepada butlerku itu.

"Sure. Minli nak release tension lepas exam ke?" soal Woohyun sambil memandang jalan raya, menumpukan perhatian pada pemanduan.

"Lebih kurang?" Aku mengukir senyuman manis.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡

"Miss betul tak nak makan dulu?" soal Jungnie.

"Thanks but no. Oh ya, kan saya dah suruh panggil saya Minli?" Aku mengukir senyuman.

"Ah, jesseonghamnida. Saya lupa." Jungnie smiled awkwardly.

"Mana Woohyun?" Aku memandang sekeliling untuk mencari butler kesayanganku itu.

"Cari saya?"

Aku menoleh dan melihat Woohyun sedang berdiri di tengah pintu dengan senyuman lebarnya. Kalau aku tak suka dekat Chanyeol, mesti aku dah jatuh cinta with this good looking butler of mine heh.

"Ada seorang namja ni kata nak jumpa Minli kat luar. Nak saya halau atau jemput masuk?" soal Woohyun lagi.

Mataku membulat. "Hajima! I mean, biar Minli tengok."

Woohyun memberikan laluan kepadaku. Aku menuju ke pagar yang terbuka. Kelihatan Chanyeol sedang sabar menungguku di luar. Aku memandang pakaianku. Ah, pergi mampuslah. Peduli apa aku dengan first impression dekat kawan-kawan dia. At least I'm decent. Aku menghampiri Chanyeol.

"Hey." sapaku sambil menyelukkan tangan ke dalam poket sweaterku. Aku memandang Chanyeol yang memandangku dari atas ke bawah.

"Selekehnya." komen Chanyeol selamba.

Aku tergelak kecil, tidak menafikannya. Well yeah, aku memang selekeh pun haha. Aku hanya memakai sweater putih yang bertulis "Book is my style" di bahagian hadapan yang berwarna dark blue dan dipadankan dengan skinny dark blue jeans. Rambut pula aku biarkan lepas dan memakai headband putih.

"Well? I'm going to meet your friends, am I right? They're guys anyway, it's not like I'm meeting bitchy girls that are so motherfcking annoying and love to judge other girls." I shrugged.

Chanyeol tergelak kecil dan kami berdua pun berjalan menuju ke sebuah kafe.

Aku melangkah masuk ke dalam kafe itu dengan Chanyeol disisi. Tenang dan selesa. Kafe itu penuh kesederhanaan. Dari pandanganku, aku ternampak sekumpulan lelaki sedang berbual-bual. Wow. Ramainya.

"Diorang tu la kawan sekolah lama aku. Jom, aku kenalkan dekat diorang." Chanyeol mencapai tanganku dan menggamitku mendekati mereka.

I blushed slightly at the skin contact.

"Hello guys!" sapa Chanyeol dengan ceria. Senyumannya pula lebar. Aku gembira tengok dia macam tu.

"Hey Chanyeol! Oh ya, by the way ChenChen tak dapat datang hari ni. Lepas exam tadi dia terus fly pergi Canada." beritahu seorang lelaki yang berpipi tembam macam baozi.

"Eo? Chanyeol! Chakkaman, tu girlfriend kau ke?" soal seorang lelaki yang berkulit lebih gelap berbanding yang lain.

"Tak la. Best friend aku." nafi Chanyeol. Entah mengapa, aku rasa hati aku terluka.

"Oh!" Lelaki tersebut membetul-betulkan kolar bajunya. Begitu juga dengan yang lain and that makes me giggle. They're so cute.

"She's pretty, Chanyeol!" puji seorang lelaki. His rectangular smile is fascinating.

Aku hanya tersenyum sahaja. Chanyeol rolled his eyes.

"Annyeong, my name is Jongin. Call me Kai. I'm single." Lelaki kedua yang menegur tadi tadi memperkenalkan diri. Diikuti dengan yang lain. Semuanya 10 orang. Kalau termasuk Chanyeol, 11 orang. Diorang semua muka berbeza, so aku still boleh bezakan dan ingat nama.

"And I'm Sehun. I'm--" belum sempat Sehun menghabiskan ayatnya,

"Dia ni dah engaged so not available." celah Kai sambil tersengih.

"Hoi!" Sehun rolled his eyes.

Aku sendiri terkejut. Awalnya bertunang!

"Woa. So awak la yang paling 'laku' antara yang lain ni?" usikku. Sehun chuckled.

"Tak jugak. Ni arranged je. Tak taulah jadi kahwin ke tak." balas Sehun sambil tersenyum.

"Ahh~" Aku menganggukkan kepala.

"Hey, so what's your name?" soal Lay. Oh, lupa nak perkenalkan diri pulak.

"I'm Laili." Aku mengukir senyuman manis.

Sehun nampak agak terkejut selepas aku menyebut namaku.

"Wah, nama kau sama dengan tunang aku!" Sehun tergelak.

"Hey, that's not an appropriate pick-up line!" tegur Kris sambil rolled his eyes.

Entah mengapa, aku rasa tak sedap hati bila aku tahu nama tunang Sehun tu sama dengan nama aku. For some reasons, aku memandang cincin yang tersarung di jari manisku. Perbualan omma beberapa hari lalu bermain dimindaku membuatkan aku berasa lebih sangsi.

Aku membuka cincin itu dan membeleknya. Agak terkejut apabila baru menyedari terdapat nama diukur pada cincin itu.

Oh

"Se- Sehun-ah, is your family's name Oh?" I could feel myself stuttering.

"Mana kau- eh? Kau buat apa ni?" Sehun agak terkejut apabila aku memegang kedua-dua belah tangannya. Sebentuk cincin yang tersarung di jari kelingkingnya menarik perhatian aku. Aku membukanya.

Aku berasa tidak sedap hati apabila melihat design cincin itu yang hampir serupa dengan aku punya. Ada corak berwarna hitam yang juga berbentuk separuh hati. (Gambar cincin Sehun dan Laili ada di media). Aku membeleknya.

I think my heart just stop beating when I saw

Min

Terukir di dalam cincin Sehun.

====BERSAMBUNG====

Plot twist~ Sapa yang ingat dia bertunang dengan Chanyeol, you're wrong sorreyh. It's not fun la kalau heroin dengan hero bertunang. I'm an evil author, I know lol.

Oh and sorry, Laili unpublish sebab sebenarnya Laili terpublish by mistake. Laili tak buat double check lepas tu publish je lol. Sorry. Jangan lupa vote xD

Imperfect (EXO Park Chanyeol) [COMPLETED]Where stories live. Discover now