Epilogue

1.3K 98 3
                                    

Epilogue

*****

5 tahun kemudian..

Aku melangkah ke tempat perkahwinan itu. Senyuman lebar terukir di bibir mungilku apabila melihat Sehun sudah menunggu di hadapan aisle.

"Handsomenya dia." pujiku perlahan.

"Kan?" Appa berdiri di sebelahku.

Aku membetul-betulkan gaun putih paras buku laliku (gambar kat media).

"Appa pergilah dekat mak ayah Sehun, Minli nak pergi kat kawan-kawan Minli sekejap." Aku menepuk bahu appa sebelum mencari meja.

"Eodiga?" Pinggangku dipeluk dari belakang.

"Oppa!" Aku melepaskan diri dari pelukan itu dan berpusing memandang empunya tangan.

Chanyeol tersenyum. "Miss me?"

"Not really." balasku selamba. "Mana kawan-kawan oppa?"

"Kaja." Chanyeol linked his hand with mine and went to his friends' table.

"Omo, our sister in law is so pretty!" Kai menegurku sambil tersenyum.

Aku tergelak kecil sambil duduk di sebelah Chen. Chanyeol pula duduk di sebelahku yang satu lagi.

"Dah berapa lama korang kat sini?" soalku sambil memandang mereka semua.

"Tak pasti la berapa jam, tapi sempat tolong Sehun bersiap." balas Xiumin sambil mengunyah makanan.

"Nah." Chen mendekatkan daging dengan chopsticknya ke bibirku. Aku membuka mulut, menerima suapannya.

"Ehem!" Chanyeol berdehem apabila melihat adegan tersebut.

Aku cuba menahan ketawa apabila melihat wajah cemberut Chanyeol.

"What? I'm just being kind." Chen whined.

"Oppa, ni benda biasalah." tegurku sambil meneguk air kosong yang terhidang di atas meja.

"Laili nak minum wain?" soal Kris sambil menunjukkan wainnya.

"Nope, thanks." Aku menggelengkan kepala.

"Really? Selalunya sayang minum." Chanyeol looked at me in disbelief.

"Oh shut up!" Aku menyumbat mulut Chanyeol dengan ayam. Yang lain hanya ketawa melihat gelagat kami.

"You know, we would love to see mini Chanyeol." ujar Suho secara tiba-tiba.

Aku menjongket kening.

"Well you know what? Please get married, you're old enough." bidasku mengundang tawa yang lain.

"Hyung, kitorang nak tengok mini Suho berlari-lari dulu." sampuk Kyungsoo.

"Well tapi Suho tak kahwin lagi. Ni, Laili dengan Chanyeol dah dua bulan kahwin, takkan la tak mengandung lagi?" soal Luhan.

"Out of luck but we will try our best-- oww babe!" Chanyeol menggosok kepalanya yang aku hempuk dengan beg tangan manakala yang lain ketawa terbahak-bahak.

"That sounds so dirty." I scoffed.

"Sayang ni cepat marah lah." Chanyeol tergelak kecil.

"Ehh, dah start." Lay menunjuk ke arah Sehun.

Aku menoleh, tersenyum melihat kecantikan Hayoung. Wajah Hayoung nampak sangat gembira dan berseri apabila berjalan dengan ayahnya ke arah Sehun.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡

"Tahniah Sehun." ucapku sambil menepuk bahunya.

Sehun tersenyum lebar memandangku.

"Well, thanks to you sebab kenalkan Hayoung dan bagi nombor telefon dia, kalau tak, aku memang tak berani nak approach dia." balas Sehun.

"Oh really? So, kau kena belanja akulah." Aku membalas senyumannya.

"Hm? Belanja apa?" soal Sehun.

"Molla. Tapi yang pasti, kau kena cakap tahniah dekat aku esok."

"Wae?"

Mataku memandang Chanyeol yang sedang berbual dengan ayah Sehun.

"Tunggu je lah."

♡♡♡♡♡♡♡♡♡

"Oppa~" panggilku setelah selesai mandi.

"Hm?" Chanyeol menutup telefonnya dan memandangku.

Aku membaringkan tubuhku di sebelahnya dan bermain dengan jari. Chanyeol memeluk pinggangku.

Perlu ke tanya? Hm, tanya je lah.

"Oppa nak anak lelaki ke perempuan dulu?" soalku.

"Lelaki. So nanti kalau dia ada adik perempuan, dia boleh protect adik dia." Chanyeol tersenyum.

"Tapi sayang janganlah risau, tak dapat anak cepat-cepat pun tak pe, oppa tak kisah." sambung Chanyeol tapi aku mengabaikan ayatnya.

"Oppa, Minli nak mintak maaf pasal sepanjang minggu lepas, menyusahkan oppa nak makan macam-macam." ucapku sambil bermain dengan jari.

"Tak pe, oppa langsung tak kisah." Chanyeol mengucup dahiku. Kemudian, he gave a peck on my lips.

"And oppa, Minli nak mintak maaf jugak sebab sorokkan sesuatu daripada oppa. Dah seminggu lebih jugak Minli sorokkan benda ni dari oppa." sambungku sambil memandangnya.

"Hm?" Chanyeol mengerutkan dahi. "Sayang sorokkan apa?"

Aku membisukan diri.

"Sayang~ cakaplah. Sayang buat oppa nervous tau." rengek Chanyeol.

"Gediklah oppa ni." Aku ketawa. Kemudian aku membuat muka serious.

"Jangan menjerit tau lepas dengar apa yang Minli nak cakap ni." Aku meletakkan jari telunjukku pada bibir Chanyeol dan mengambil tangannya lalu meletakkannya di atas perutku.

"Minli dah sebulan mengandung."

====END====

Sorry guys, Laili takkan buat bonus chapter sebab hm, tak de idea. Plus, Laili kecewa sikit sebab Laili mampu buat jalan cerita ni sampai setakat ni je. To be honest, waktu Laili kat mrsm, Laili mula hilang minat nak menulis tapi waktu cuti ni Laili mula pupuk minat tu balik.

And terima kasih sebab sudi membaca dan sabar menunggu Laili update cerita ni. Laili sangat-sangat menghargainya~

Imperfect (EXO Park Chanyeol) [COMPLETED]Where stories live. Discover now