Chapter 1 : The Almost Perfect Relationship

2.1K 144 6
                                    

Chapter 1 : The Almost Perfect Relationship

*****

"Annyeong Jonghyun oppa!" Aku mengukir senyuman manis apabila wajah Jonghyun terpapar di skrin telefon.

"Hello~" Jonghyun melambaikan tangan kepadaku. Dia juga tersenyum gembira.

Hmm ni lah realiti yang aku perlu terima. Aku hanya akan 'berjumpa' dengan Jonghyun menggunakan aplikasi Skype sahaja.

"Oppa~ I really miss you." Aku tersenyum sedih. Aku membelai skrin.

"Oppa miss you too dear." Senyuman manis Jonghyun bertukar pahit. Kami berdua tersenyap seketika.

"Oppa, so how's life? Found anything interesting?" soalku menukar tajuk. Aku tidak mahu suasana sedih terus membelenggu kami.

"No. Oppa asyik belajar je kat sekolah. Bila balik, belajar pasal syarikat. Boring!" keluh Jonghyun.

"But oppa, oppa satu-satunya pewaris syarikat keluarga oppa. Mana ada yang lain dah? So oppa kena belajar rajin-rajin."

"Hmm~ Laili dah makan?"

"Yep."

"Oppa tak de selera. Tapi bila tengok Laili tiba-tiba je kenyang." Jonghyun tersenyum.

Aku tergelak kecil. Rambut hadapan yang menutupi mataku aku selak ke tepi. Mengganggu penglihatan je.

"Oppa kenalah makan~ Jaga kesihatan, okay?" Aku merenung wajah Jonghyun. Sungguh aku rindukan wajahnya, senyumannya, dan pelukan hangatnya. Aku rindukan semuanya.

"Okay! Laili pun kena makan jugak. Oppa tengok makin kurus. Sedih oppa macam ni. Oppa sayangkan Laili, oppa tak nak Laili nanti jatuh sakit." pesan Jonghyun.

Senyumanku makin melebar. Jonghyun masih tidak berubah walaupun sudah lama duduk di sana. Dia masih mengambil berat, seperti dulu.

"Nae~ Lepas skype ni, Laili terus makan dua tiga pinggan okay?" I joked. Jonghyun ketawa kecil sambil menganggukkan kepala.

"Ahh~ I really miss you. By the way, nak tengok sesuatu tak?" Mata Jonghyun bersinar membuatkan aku tertanya-tanya.

"Apa dia? Oppa jangan cakap oppa beli poster Kelly Clarkson banyak-banyak, nanti Laili pergi sana untuk bakar semua benda tu!" ugutku.

Jonghyun tersengih.

"Oppa tak beli pun, tapi kalau itu boleh buat Laili datang sini, oppa sanggup beli walaupun nanti dibakar. Hehe."

Aku tersenyum. "So, apa dia?"

Jonghyun mengalihkan camera depannya menunjuk ke arah satu sudut di bilik itu yang mempunyai berkotak-kotak hadiah. Semuanya dibalut cantik. Mataku terbeliak.

"Yah oppa! Oppa beli semua tu untuk girlfriend-girlfriend oppa dekat sana ke?!"

Camera terarah kepada Jonghyun semula. Dia memuncungkan mulut.

"Apa yang Laili merepek ni? Oppa beli semua tu untuk Laili lah. Setiap kali oppa teringatkan Laili, oppa akan keluar untuk beli hadiah. Hadiah tu pula oppa balut sendiri tau! Nanti bila oppa balik sana, oppa akan bagi semuanya kepada Laili. So, sila hargainya."

Aku senyum terharu.

"Hm~ Cepat-cepatlah ayah oppa selesaikan urusan kerja dekat sana, bolehlah oppa balik sini semula. I really miss you!"

"Miss you too! Hm, oppa tak boleh lama ni, oppa nak kena pergi."

"Ye lah."

"Laili baik-baik ya dekat sana. Jaga diri, jaga kesihatan. Jangan jadi semakin cantik so you won't capture any of guys' heart. Setia pada oppa, your only boyfriend."

"Nae~ Oppa pun jaga kesihatan okay? Sila jaga mata, jangan nak mengusha perempuan sahaja kerja. Belajar rajin-rajin dan tolong bantu ayah oppa kerja, so urusan tu cepat siap dan makin cepatlah oppa balik sini, okay?"

"Okay! Saranghae!"

Aku melambaikan tangan. Baru sahaja aku ingin menutup skype, Jonghyun menahan aku.

"Where's my 'nado saranghae'? Laili-ah~"

"Annyeong oppa~" Aku tersenyum sebelum menutup skype.

Jonghyun is the perfect boyfriend any girl could wish for.

Gentleman, sweet, loyal and caring, Jonghyun has all that. He's sincere and honest too. If he tells you he loves you, he really does. And he would do anything just to prove his love.

Tapi sayang seribu kali sayang, I don't love him.

And, I really can't love him. Moreover, this is a long-distance relationship. Aku tak boleh pupuk cinta kepada dia, kalau dia tiada di sisi aku. So aku cuma boleh anggap dia sebagai abang.

He's perfect. For others, our relationship is perfect, too. We're so sweet and loyal to each other, too much for a long-distance relationship. Sorry but not for me. I'm not in love with him. So, this is an almost-perfect-relationship. It would be perfect if only I can love him.

==========

This is sucks haha. I'm not used to write fluffy and sweet stories haha. 'Love Game' is just a bonus. I don't know how I got the idea XD Well since I still have few days before pergi mrsm, I can focus and do a couple of updates.. walaupun sekarang ni raya. Btw, Selamat Hari Raya Aidilfitri guys! Jangan lupa vote~

Imperfect (EXO Park Chanyeol) [COMPLETED]Where stories live. Discover now