Chapter 11 : Jealousy Hits Her
*****
2 minggu kemudian...
Aku merenung buku rujukanku dengan kosong. Hari ini merupakan bermulanya hari peperiksaan. Keluhan berat dilepaskan dari bibir mungilku. Lagi 36 minit peperiksaan akan berjalan.
Aku dah study, aku yakin aku boleh jawab, tapi sekarang ni aku betul-betul risau. Selalunya sebelum peperiksaan aku akan call omma, appa, oppa dan Jonghyun. Aku dah call omma, appa dengan oppa. Tapi Jonghyun langsung tak angkat. Apa jadi dengan dia sebenarnya? Stress dengan kerja sangat ke sampai panggilan aku pun tak berjawab?
Oh by the way, aku dah beli telefon bimbit baru sebab pecah aku baling tempoh hari. I'm not using public telephone to call them okay, lol. It's not my standard.
"This is so frustrating!" Aku mengeluh buat kesekian kalinya.
"Hey budak pandai, dah kenapa? Kau nampak runsing." tegur Jiwook.
"Memang pun. Jonghyun tak jawab call akulah." balasku lemah.
"Babe, jangan macam ni. Lupakan dia buat seketika, nanti mengganggu kau jawab exam pulak." nasihat Ellie.
"I guess you guys are right. I'll just call him after the examination. Thanks." Aku mengukir senyuman kepada mereka. Hey, aku dah lama tak lepak dengan diorang. Rindu pulak.
"How about a lunch together? We miss you, Laili." cadang Ellie sambil tersenyum lebar.
"Call." Aku tersenyum riang.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
"So kau dengan Jonghyun are still together?" soal Jiwook sambil menyuap nasi ke dalam mulut menggunakan chopsticknya.
"Yeap." Aku menganggukkan kepala.
"Aw, I thought kau dah putus dengan dia dan couple dengan Chanyeol." omel Ellie sambil memuncungkan bibirnya.
"Hey mengarutlah." Aku tergelak kecil.
"Nothing is impossible, Laili. Lagi-lagi time macam ni. Jonghyun tak jawab panggilan kau. Hati boleh berubah tau." tegur Jiwook.
"Yeah I know but you guys know better than anyone else. Nak berubah hati apanya? Aku tak pernah pun suka dekat mamat tu." kataku perlahan.
Jiwook dan Ellie terdiam. Ya, mereka tahu tentang hubungan aku dan Jonghyun. Diorang tahu apa yang terjadi dekat hidup aku. Diorang tahu semuanya. Tapi.. diorang tak tahu sesuatu. Lupa pulak nak bagitau diorang.
"Guys." Aku menelan makanan yang aku kunyah. "Masa silam aku.. aku dah ingat semuanya."
Kunyahan Ellie dan Jiwook terhenti. Mata mereka membulat.
"Semua?" soal mereka serentak. Tch. Sehati sejiwa betul.
"Nae." Aku menganggukkan kepalaku perlahan.
"Masa silam kau.. interesting tak?" soal Jiwook sambil menjongket kening.
"Not really. But to be honest, benda ni mengganggu aku tau tak? Aku agak tak selesa dengan semua ni. Dah la seorang dari kisah silam aku pun tak pernah muncul depan mata." omelku.
Ellie dan Jiwook hanya memandang aku dengan pandangan simpati.
"Jap, Chanyeol tahu?" soal Ellie. Aku menganggukkan kepala.
"Ni yang aku tak puas hati dengan kau, tau tak. Chanyeol tau pasal ni dulu daripada kitorang! We're your friends tau!" bebel Ellie.
"Hey, Chanyeol pun kawan aku jugak tau." I smiled awkwardly.
YOU ARE READING
Imperfect (EXO Park Chanyeol) [COMPLETED]
Teen FictionDia sedarkan aku satu perkara. There's no such things like our life is perfect. Because we're IMPERFECT, so does our life. ------------------------- Please, no plagiarize or I'll definitely hunt you. Cover and storyline and everything in this fanfic...