Pada waktu pagi yang indah dan segar, cahaya yang datang daripada tingkap menerangi bilik kau dan seterusnya menerangi wajah kau. Kau membuka sedikit mata kau yang disinari matahari pagi itu dan kau menggosok mata kau. Harini kau cuti dan tak ada perancangan untuk pergi ke mana2.
"Dah pukul berapa ni?" Kau mengambil phone kau dan melihat skrin phone.
8.00 pagi
"Andwaee bosannya hidup!" Kata kau yang masih terbaring di atas katil.
.
.
.
"Morning hyung." Taehyung duduk di kerusi makan sambil menunggu Jin menghidangkan breakfast. Hari ini Jimin paling awal bangun dan ke dapur untuk makan. Breakfast pada pagi ini ialah seperti biasa iaitu makanan puntianak seperti darah dan daging mentah yang masih segar.
"Wow my fav." Mata Hoseok berwarna merah masuk ke dapur dan mengambil tempatnya untuk makan. 'Eh bukan hoseok hyung tal boleh makan makanan yang mentah ke?' Taehyung berasa pelik.
"Makan perlahan2." Kata Jin sambil matanya bertukar menjadi merah.
"Ye. Aku tahu." Kata Jimin yang tiba2 menjadi lebih agresif.
"Kenapa dengan kau ni?" Tanya Taehyung.
"Mana aku tahu." Jimin memandangnya dengan tajam dan matanya berwarna merah. Taehyung berasa pelik dengan tingkah laku mereka.
"Hyung mana makanan aku? Daging masak aku mana?" Tanya taehyung.
"Kau makan jelah daging mentah tu." mata Jin masih berwarna merah.
Taehyung bangun dari kerusi lalu berlari pergi ke arah bilik Namjoon.
"Namjoon hyung." Taehyung membuka pintu bilik hyungnya dan Namjoon sedang memegang kepalanya kesakitan.
"Kenapa dorang semua berkelakuan pelik harini hyung? Apa dah jadi? Kenapa dengan hyung ni?" Taehyung sudah mula risau.
"Aku tak tahu lah. Kepala aku sakit sangat ni." Namjoon memegang kepalanya.
"Wae?"
"Aku rasa ada orang masukkan sesuatu dalam minuman kitaorang semalam." Mata Namjoon bertukar warna hitam ke merah lalu ke hitam semula.
"Siapa?" Taehyung berasa risau. Semalam mereka pergi ke majlis hari lahir Jiyoung dan mereka sekeluarga dijemput. Taehyung tidak mahu pergi ke majlis tersebut kerana tidak suka dengan suasana sebegitu memandangkan dia masih tidak dapat mengawal dirinya lagi.
"Semalam ada apa2 yang pelik berlaku tak?" Tanya Taehyung.
"Aku tak perasan tapi Hyuna ada lepak dengan kitaorang semalam."
"Hyuna?" Taehyung mengerut dahinya.
"Hyung bila benda ni akan elok?" Tanya yaehyung.
"Aku akan cuba buat portionnya. Mungkin ia akan berkesan. Jangan risau. Ia tak bahaya sangat aku rasa sebab ni bersifat sementara. Nanti aku bagi dorang minum portion aku supaya sembuh. Mungkin sebab semalam kitaorang minum banyak kot sebab tu lah." Namjoon bangun sambil memegang kepalanya dan menuju ke dalam bilik kajiannya.
"O-okay." Taehyung mengangguk lalu pergi ke dapur semula.
"Kau pergi mana Taehyung?" Tanya Jimin dan matanya sudah bertukar hitam semula.
"Takda apa." Taehyung duduk lalu memandang makanannya yang mentah itu.
"Eh kenapa kau makan makanan mentah?" Tanya Jin tang berdiri di sebelahnya sambil memakai apron.
YOU ARE READING
THE CHOSEN ONE [ BTS FANFIC ]
FanficCerita ini mengisahkan tentang seorang perempuan yang baru sahaja berpindah ke sekolah baru. Di sekolah itu terdapat beberapa peraturan pelik yang dibuat oleh pelajar di situ iaitu : 1. Jangan tegur dia 2. Jangan pandang mata dia Siapakah 'dia' itu...