Kau, Jimin, Jungkook, J-hope dan Suga berada di ruang tamu dan menonton televisyen bersama2. Kau baru sahaja sedar daripada pengsan dan beransur pulih setelah minum portion yang diberi oleh Rapmon.
Kau duduk di sebelah Jimin yang memakai t-shirt berwarna biru.
"Y/n, portion yang kitaorang buat dulu tu dah nak siap." Kata J-hope yang sedang mendengar lagu.
"Portion apa ni?" Tanya kau dengan blur.
"Portion untuk keluar dari sini lah. Takkan dah lupa?"
"Ohh..hehe mianhae.. banyak sangat portion sampai saya keliru portion mana satu." Kau tersengih.
"Hmm.." Jungkook mengeluh. Dia sedang baring di atas sofa dengan wajah sugulnya.
"Kenapa dengan kau Jungkook?' Tanya Jimin lalu melemparkan bantal kepada Jungkook. Jungkook dapat menangkap bantal tersebut.
"Noona, kalau noona balik ke dunia noona maknanya noona dah tak boleh masuk ke dunia kami." Kata Jungkook lalu memandang kau dengan wajah sedih.
Wajah Jimin dan Jhope sedikit bertukar menjadi sedih setelah mendengar apa yang Jungkook katakan.
Ada betul juga kata Jungkook itu.
Manakala Suga pula sedang menyorokkan perasaan sedih itu.
Kau pergi ke arah jungkook lalu jungkook bangun dan duduk kemudian kau duduk di sebelah Jungkook. Kau memegang bahu Jungkook.
"Gwaenchana. Nanti awak kan boleh ke dunia saya?" Kata kau untuk menenangkan hati Jungkook termasuk juga mereka.
"Tapi saya tak boleh terdedah dengan cahaya matahari termasuk juga hyung saya." Kata Jungkook.
"Jungkook, kita boleh jumpa t/n malam2 kan? Kan y/n?" Tanya suga memandang kau.
"Nae betul tu." Kau mengangguk.
"Tapi rasa dia lain. Mesti rumah ni terasa kosong kalau noona takda nanti. Kalau noona dah takda, saya nak lepak dengan siapa?" Tambah Jungkook seperti merungut.
"Woi kitaorang ni apa? Kita kan boleh lepak sama2." J-hope menolak kepala Jungkook main2.
"Kalau dengan noona lagi best." Jungkook tersengih.
Kau tersenyum dengan kata2 Jungkook.
"Nanti Jungkook datanglah rumah noona. Kita lepak." Kau ketawa kecil.
"Jinjja?" Jungkook tiba2 bertukar menjadi gembira.
"Nae." Kau mengangguk
"Yes!!" Kata jungkook dengan gembira.
"Ajak jungkook je ke?" Jhope tersengih memandang kau.
"Korang semua dijemput." Kau tersengih.
Sedang kau dan mereka rancak berbual, tiba2 loceng rumah berbunyi.
"Siapa tu?" Tanya Jungkook.
"Biar aku tengok." Jhope bangun lalu pergi menuju ke pintu utama untui melihat siapa yang datang. Kau, Suga, Jimin daa Jungkook hanya memerhatikan J-hope berjalan keluar ruang tamu.
"Selalunya mana ada orang datang rumah kita." Kata Jimin.
"Kan.." muka Jungkook kelihatan seperti keliru.
"Takkanlah uncle dengan aunty yang datang?" Suga memandnag Jimin dengan serius.
Tiba2 kau terdengar J-hope menjerit.
_______________
@Taehyung_mole
YOU ARE READING
THE CHOSEN ONE [ BTS FANFIC ]
FanficCerita ini mengisahkan tentang seorang perempuan yang baru sahaja berpindah ke sekolah baru. Di sekolah itu terdapat beberapa peraturan pelik yang dibuat oleh pelajar di situ iaitu : 1. Jangan tegur dia 2. Jangan pandang mata dia Siapakah 'dia' itu...