Part 56

3.7K 340 161
                                    

Kau dan appa kau sedang menuju ke sebuah restoran untuk pergi sarapan.

"Okayy kita dah sampai." Kata appa kau sambil memakirkan keretanya dan tersenyum.

Kau pun keluar dari kereta bersama appa kau dan berjalan menuju ke restoran.

Setelah kau dan appa breakfast, tiba2 appa kau dapat panggilan lalu dia menjawab panggilan tersebut.

Kau memandang sekeliling lalu kau teringat mimpi semalam.

Kau mengeluh. ' Kenapa aku rasa mimpi tu macam betul. Kenapa aku tak ingat apa yang dah terjadi semalam?' Kata kau di dalam hati.

"Sayang, appa ada kerja yang perlu diselesaikan. Boleh sayang balik sendiri?" Tanya appa kau sambil memanggil orang untuk membayar makanan yang dipesan.

"Boleh je appa. Pergilah. Saya boleh balik sendiri." Kata kau sambil memberi senyuman pada appa kau.

"Nah duit. Tolong bayarkan. Appa kena cepat. Bye sayang." Appa kau berikan kau wang dan kad kredit lalu dia beredar.

'Bolehla aku shopping puas2 ni' kau tersenyum.

Setelah kau sampai di shopping mall, kau tersenyum lebar.

"Shopping time!" Kata kau lalu kau berjalan masuk ke sebuah butik untuk membeli pakaian.

Setelah kau bershopping, kau berjalan keluar dari shopping mall tersebut sambil membawa banyak plastik beg yang telah kau shopping itu.

"Dah lama aku tak shopping." Kata kau. Kau sudah berasa penat. Kau melihat jam kau. Jam menunjukkan pukul 3 petang.

"Lamanya aku shopping." Kata kau.

"Okay macamana nak balik?" Kata kau sambil memandang mencari sesuatu.

"Teksi!" Kau mendapat idea lalu kau cuba mencari teksi.

Sewaktu kau sedang berjalan sambil membawa plastik beg shopping kau, tiba2 kau terlanggar seseorang dan membuatkan kau dan orang tersebut terjatuh.

"Aduh.." Kau dan orang tersebut mengaduh kesakitan.

Kau terlanggar seorang lelaki dan lelaki tersebut bangun dan menolong kau mengambil plastik beg shopping kau dan menghulurkan tangan pada kau menolong kau bangun.

Kau tersenyum lalu mencapai tangannya untuk bangun.

"Kamsahamnida." Jawab kau kepadanya lalu kau mengambil plastik beg shopping kau.

"Cheonmaneyo" Kau hanya dapat melihat senyuman dia sahaja kerana dia memakai cermin mata hitam dan topi menutup separuh wajahnya. Dia berpakaian hitam.

"Awak okay?" Tanya lelaki tersebut.

'Suara dia. Macam aku pernah dengar' kata kau di dalam hati.

"Saya okay." Balas kau. Kau cuba untuk melihat wajah lelaki tersebut tetapi lelaki itu terus beredar setelah dia sedar kau sedang cuba melihat wajahnya.

"Pelik." Kata kau lalu kau pergi mencari teksi untuk balik ke rumah.

.

.

.
Setelah kau sampai ke rumah, kau baring di atas katil kau.

"Kenapa aku tak ingat apa yang dah terjadi lepas aku bangun tidur?" Kau rasa keliru. Kau keliru dengan dunia sebenar dan juga mimpi kau. Kau tidak percaya yang kau sukakan puntianak dan kau menganggap ia merupakan satu mimpi.

"Jap. Lelaki yang aku langgar tadi." Kau teringat semula lelaki tersebut dan suaranya yang garau tetapi menyedapkan hati. Kau tidak tahu kenapa kau berasa familiar dengan suara tersebut.

"Aku mimpi aku cuba selamatkan lelaki yang berketurunan vampire daripada demon dia sendiri. Aku dapat ingat wajah abang2 lelaki tu." Kata kau sorang2.

"Eh? Baru aku ingat! Suara lelaki yang aku langgar tadi macam hampir sama dengan suara lelaki yang aku mimpikan tu." Kata kau terus bangun dari katil.

"Eh tu mimpi je. Apasal aku teruja sangat." Kata kau sorang2.

Kau tiba2 senyap. Kau dapat rasakan kekosongan. "Kenapa dengan aku ni" kau memegang dada kau.

Kau rasa seperti ada sesuatu yang hilang.

Kau memandang phone kau.

..................
A/n

Helloo semuaaaaaa!!!!! I miss you guys so muchhhhhhh!! Huhuhu sorry update lambat. Cuti ni tak sangka boleh sibuk macam ni. Sorry buat korang tertunggu2. Terima kasih sangat2 sebab setia menunggu sambungannya. Sebenarnya author kekurangan idea. Maklum lah dah lama tak menulis fanfic. Huhu but I'll try my best for my readers. Sayang korang sangat2 :') rindu pun ada. Huhu

@Taehyung_mole

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 13, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

THE CHOSEN ONE [ BTS FANFIC ]Where stories live. Discover now