"Ahhhhh!!" Kau terkejut sebaik sahaja kau tersedar dan ternampak seorang lelaki yang sedang memakai seluar di sudut almari baju tersebut.
"Shu diam jangan jerit." Jimin memakai seluarnya dan datang dekat ke arah kau.
"Kau siapa! Aku dekat mana?" Kau cuba bangun untuk melarikan diri tetapi kau tidak terdaya.
"Kenapa aku tak boleh bergerak?" Kau cuba untuk bangun lagi tetapi tidak berjaya.
"Shhh perlahankan sikit suara tu. Saya kembar Taehyung. Awak sekarang ada dekat rumah Taehyung. Awak pengsan semalam." Terang Jimin lalu duduk di hujung bucu katil. Kau rasa lega setelah mendengar nama Taehyung.
"Jap saya ada dekat rumah Taehyung? Macamana saya boleh ada di sini?" Kau cuba untuk mengingat kembali tentang kejadian semalam tetapi kau tidak berjaya untuk ingat. Kali terakhir kau ingat ialah Mark cuba memberi kau minum wine dan juga ingat sedikit tentang kau diserang penjahat dan Taehyung menyelamatkan kau.
"Taehyung mana? Kenapa saya boleh ada dekat sini?" Kau memandang sekeliling mencari Taehyung.
"Taehyung bawa awak ke sini. Sekarang dia tengah cari ubat untuk awak." Jawab Jimin.
"Ouh.. Jadi awak kembar Taehyung? Jimin eh?" Tanya kau. Kau cuba untuk duduk tetapi tidak larat lalu Jimin menolong kau.
"Macamana awam tahu nama saya Jimin?" Jimin tidak menyangka kau mengetahui namanya.
"Taehyung pernah ceritakan pasal awak dekat saya." Kata kau.
"Ouh.." Jimin mengangguk.
"Thank you sebab selamatkan kembar saya." Jimin cuba senyum dekat kau lalu kau membalas senyumannya. Jimin terpesona melihat senyuman kau.
"Cheonmaneyo." Kata kau.
Pintu terbuka dan Taehyung masuk bersama ubat yang di ambil dari bilik Namjoon.
"Fuh susah betul nak cari portion tu. Sorry lambat." Taehyung masuk dan terkejut melihat kau sudah bangun.
"Y/n." Taehyung bergegas pergi ke arah kau dan duduk di sebelah kau.
"Awak dah sedar. Nah minum ubat ni. Nanti awak akan bertenaga semula." Kata Taehyung lalu memberikan kau ubat tersebut. Kau akur lalu meminum ubat yang berbentuk air dan berwarna biru itu.
Rasanya pelik dan kau terpaksa meminum ubat itu untuk mendapatkan tenaga kau semula. Leher kau yang sakit akibat gigitan Taehyung juga semakin hilang dan wajah kau yang pucat termasuk bibir kau juga semakin pulih.
"Wow portion tu berkesan." Kata Taehyung.
"Nasib kita ada Namjoon hyung yang bijak." Kata Jimin sambil tersengih.
"Tae, aku keluar dulu. Aku nak makan." Kata Jimin sambil tersengih lalu Taehyung memgangguk. Jimin keluar bilik.
"Wow saya dah boleh bergerak semula. Gomawo Taehyung." Kata kau dengan gembira sambil melompat.
"Y/n Gomawo." Taehyung memeluk kau dan kau membalas pelukannya lalu tersenyum.
"No. Actually I'm suppost to say thank you at you. Gomawo Taehyung sebab selamatkan saya semalam." Kau mengeratkan pelukan kau lalu kau melepaskan pelukan tersebut.
"Taehyung saya minta maaf sebab saya layan awak teruk haritu." Kata kau sambil memandang mata Taehyung.
"Gwaenchana." Taehyung tersenyum lalu mengusap kepala kau.
"About yesterday.. awak betul maksudkan ke?" Tanya Taehyung. Semalaman Taehyung memikirkan kata2 kau itu.
"Yesterday? Maksudkan apa?" Kau menggaru kepala yang tidak gatal. Di dalam hati kau berkata banyak kali yang kau tidak akan minum wine lagi.
"Jap saya ada buat benda tak elok ke semalam?"
"Aniyo." Taehyung menggeleng kepala.
"Apa ye?" Kau cuba untuk ingat kembali, kau berfikir dan berfikir dan akhirnya kau dapat ingat kembali apa yang berlaku semalam.
'Oh tidak.' Kau menutup wajah kau menggunakan kedua2 tangan kau kerana malu.
"Yang saya cakap I love you dekat awak tu ke?" Wajah kau mula blushing. Lalu taehyung mengangguk.
"S-sebenarnya saya dah lama suka dekat awak..n-nae saya cinta kan awak. " Kau memandang bawah dengan malu sambil bermain dengan tangan kau.
"Y/n." Taehyung memegang dagu kau supaya kau memandangnya. Taehyung merenung mata kau. Hati kau berdebar2.
"Mianhae.."
____________
Part ni macam sikit kan? Huhu sorry T.T tapi jangan risau. Saya akan cuba habiskan cerita ni bulan ni juga. Tahun depan saya dah tak boleh buka wattpad rasanya sebab next year saya SPM :(
Anyway, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pembaca yang saya sayangi. Terima kasih sebab baca cerita ni dan vote. Jangan lupa vote tau ^^ xoxo
@Taehyung_mole
YOU ARE READING
THE CHOSEN ONE [ BTS FANFIC ]
FanfictionCerita ini mengisahkan tentang seorang perempuan yang baru sahaja berpindah ke sekolah baru. Di sekolah itu terdapat beberapa peraturan pelik yang dibuat oleh pelajar di situ iaitu : 1. Jangan tegur dia 2. Jangan pandang mata dia Siapakah 'dia' itu...