hoofdstuk 13

34 0 0
                                    

Doordat Mads zijn verhaal had verteld zijn we alleen nog maar closer geworden. We bellen of appe elke dag. Omdat ik nu alles van hem weet help ik hem ook door alle spaning door. Als alle test goed gaan en Ajax keurt hem goed mag die hier al gaan mee trainen en vanaf volgend seizoen mee spelen in de wedstrijden.

Fysio is saai zonder hem. Maar dat is weer iets waar hij me doorheen helpt. Hij weet dat als ik elke keer goed mijn oefingen doe over een maand weer mee kan trainen.

Zo ben ik er voor hem en hij er voor mij. Het leven hier is saai. Op school gaat het slecht, ik heb bijna altijd ruzie met mijn ouders, mijn team gaat misschien uit elkaar, en mijn enige echte vriendin zit ergens in the middle of Denemarken.

Ik hou me sterk. En dan soms als ik alleen ben en het wordt me allemaal te veel rollen de tranen er oppeens uit. Dan overweeg ik om mezelf weer te snijden maar ook daar heeft Mads me mee geholpen. Hij weet niet alles maar hij weet genoeg. Hij weet dat ik mezelf sneed en dat ik nu soms neigingen heb. Na een tijdje zijn mijn tranen altijd al snel weer weg. Dan zeg ik tegen mezelf hoe kut ik het ook vind. Dat ik me aanstel en niet zo moet overdrijven.

Mijn blog ben ik niet echt meer bezig, soms zet ik er iets op maar niet heel uitgebreid meer. Dat komt omdat dat eerst mijn uitlaat plek was, maar nu is dat Mads.

En school. School gaat slecht. Ik sta nu 6 onvoldoendes van mijn 10 vakken ofzo. De rest is ook niet extreem hoog. Ik sta ook voor de vakken waar ik eerst goed in was onvoldoende. Biologie, vorig jaar was ik saar super goed in. Ik stond gemiddelt een 8.9! En nu een 4.5. Ik snap een beetje hoe het kan. Ik leeerde eerst wel. Toen helemaal niet. Nu redelijk. Als ik zo door ga moet ik naar havo zeggen ze. Veel maakt me dat niet uit. Havo is ook best goed en dan hoef ik minder te doen.

><

Het was ongeveer 2 uur 's nachts en Mads kon niet slapen dus waren we aan het bellen. Morgen kreeg hij de uitslag van een deel van zijn tests en hij was super zenuwachtig wat ik ook wel snap. We waren 1 uur en 54 minuten aan het bellen en koetjes en kalfjes. Ikzelf was ondertussen al best moe en reageerde dus niet meer super enthousiast over alles.

*stilte*

"Emsie ik moet je wat vertellen"

"Hmm"

"Ik hou van je.."

"Pardon wat?!"

"Nouja dat ik-k-k"

"HAHHAHHA"

"Wat?"

"Niks niks binnepretje"

"Jawel zeg nou je bent echt gemeen bezig"

"Sorry maar je stotterde, daardoor zag ik jou in het klein jeweetwel omdat je dat vroeger ook deed"

"Hmm oke"

"U mad bro?"

"Als ik nu gedegradeerd ben naar bro wel"

"Ben je niet wil promoveren?"

"Bij jou altijd 'schatje' haha"

"Maar nu ik toch helemaal wakker ben wat zei je nou net voor je stotteren"

"Dat ik zwanger ben"

"Oh leuk, maar ik wil niet aandringen hoor maar misschien moet je gaan slapen. Want ik weet niet of het aan mij ligt maar ik ben best moe."

"Oke vooruit maar zullen we blijven bellen als ik dan niet kan slapen kan ik tegen je praten, het boeit me niet als je slaapt maar dat voelt gewoon fijn."

"Shuremmmmm"

"Truste"

"Truzztemmmm"

><

De volgende ochtend ben ik nog steeds aan het bellen maar ik weet niet meer zo goed wat er gister avond is gebeurd dus ik weet ook niet waarom. Als ik wat zeg en ik geen antwoord terug krijg concludeer ik maar dat hij nog ligt te slapen, slaapkop.

Ik douche en kleed me aan. Als ik daarna klaar ben is hij nog steeds niet wakker. Bijna zeker weet ik dat hij om 12 uur bij de club moest zijn en dat het nu al 11 uur is en dat hij ook nog is 20 minuten moet fietsen daarnaartoe. En voor zover ik weet is er geen tijdsverschil. Om hem wakker te maken hang ik op en bel ik hem weer zodat hij misschien wakker wordt van zijn telefoon die overgaat. En dat gebeurt inderdaad.

Hij zegt iets in het Deens waarvan ik denk dat het betekend 'Hallo met Mads'. Ik spreek wat wartaal uit om zo terug te antwoorden. Ik denk dat hij even verbaasd is en dan zegt ie weer iets in het Deens waarvan ik vermoed dat hij zegt 'wie is dit' aangezien hij dat ook in het engels vraagt daarna. "Hallo dit is je allerliefste en knapste Emsie die je nu wakker heeft gebeld slaapkop".

"Nou dat allerliefste klopt niet hoor, waarom zou je me wakkerbellen terwijl ik niet hoef op te staan?!"

"Omdat je heel toevallig om 12 uur fresh and clean op de club moet staan waar je nu nog zoon half uurtje voor hebt."

"Huh? Wat bedoel je? *deense scheldwoorden* dankje Em misschien klopt dat allerliefste toch. Kus ik moet gaan!"

En met deze woorden hangt hij op. Wat een kluns.

Ik loop naar beneden om te ontbijten. Twijfelend sta ik voor de kast om te kijken wat ik ga eten. Want tja dit is toch best een grote beslissing, cuzz food is life. Ik besluit om een tosti in de pan te maken.

De geur van tosti kruipt mijn neus in, heerlijk. Snel doe ik de afzuigkap aan voordat mijn moeder boos wordt dat het stinkt. Zij ligt trouwens nog te slapen, hoe dan, zij doet nooit wat in dr leven, waar is zij nou zo moe van?!

Als de tosti klaar is nestel ik me neer op de bank. Met mijn tosti en mijn glas overvolle earme chocomel ga ik naar youtube. Ik besluit om naar Monica Geuze haar vlogs te kijken want tja zij is gewoon awesome! Zo lekker zich zelf en schijt aan de rest. Als ik alle filmpjes heb gekeken die ik nog niet had gezien (3 ofzo). Ga ik voetbalfilmpjes kijken van, skilltwins, touzani, freekickerz en nog andere.

Na een tijdje is er al meer als een uur voorbij en ben ik heel nieuwschierig naar Mads. Ik app m. En nee niet een berichtje maar 100 ofzo. Want zo ben ik. Het wachten duurt lang en ik daarom besluit ik maar om in bad te gaan.

Hier stond eerst een hele lap tekst maar die heb ik weggehaald cuz nobody cares. Maar nog wel een kleine shoutout naar: @fissanederland op insta en Monica Geuze op youtube x

één kansWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu