Ny start

3.6K 85 5
                                    

Vekke klokken ringte, hvorfor må den alltid ødelegge. Jeg gikk ut av senga og til klesskapet mitt. Jeg plukket ut en rød topp og en mørk olabukse. Jeg kledde på meg og gikk på bade. Jeg børstet det Kråkereir av et hår jeg har, og tok på meg maskara,markerte bryna litt osv.
Jeg så meg selv i speilet, jeg håper det blir en bra ny start. Det banket på døra mi. "Zoe, vis du skal spise før du går må du komme nå" det var Alex , han han er store broren min, vel han og Ben, de er tvillinger. Jeg ble ferdig på badet Og gikk ned til det fine nye kjøkkenet vårt. Og der satt jo som vanlig Ben og Alex. "Du må få i deg noe å spise før du drar på skolen" sa Ben. "Ja selvfølgelig " sa jeg. Jeg har blitt veldig van til masingen dems, de er veldig overbeskyttende, men det er ikke så rart, helt siden det som skjedde med pappa og meg. Jeg bor med dem nå, fordi pappa er i fengsel og mamma bare stakk av. Jeg får tårer i øynene bare av og tenke på det, hvordan kunne de gjøre det de gjorde mot barna dems.
Jeg presset tilbake tårene og fant en brødskive med salami. "Har du penger til mat på skolen?" Spør Ben. Jeg finner meg et glass melk. " Ja, jeg har alt jeg trenger" sa jeg og smilte til dem. " Er du sikker på at vi ikke skal skjøre deg?" Spør Alex og ser med medfølelse på meg. " Det går bra, alt jeg trenger er bare en ny start" sa jeg og smilte tilbake til dem. Jeg så på klokka, svarte den har blitt 7:30. " Jeg må stikke nå" jeg gikk ut i gangen og tok på meg de svarte skoa mine. Alex stilte seg i dørkarmen og så på meg. Jeg tok sekken på ryggen og så på ham. " det går bra" før jeg gikk ut døra og ventet på bussen.
Jeg ventet i ca 5 minutter på bussen, jeg gikk på og satte meg nest bakerst, jeg var nesten den første på bussen. Jeg satte i ørepluggene og satte på musikk. Jeg hadde sittet på bussen i ca 15 minutter, det var ganske mange på bussen nå. Bussen svingte inn på skolen, den var diger, jeg kan ikke tro at jeg skal gå på denne vgs skola i 3 år.

Why me?Where stories live. Discover now