Tilbake

1.5K 66 2
                                    

Endelig ringte det ut, da var skolen ferdig får i dag, men Blake og gjengen hans var ikke her, jeg vet ikke om jeg burde bli glad eller lei meg. Jeg var på vei til biblioteket for og gjøre lekser der, jeg orker ikke gjøre det hjemme med Alex og ben som henger over meg.
Det var ingen andre en meg og bibliotekaren Mia her,det er kanskje ikke så rart kl er jo 20:00 og det er mørkt ute. " Zoe?" Sa Mia " ja" sa jeg og pakket sakene mine, hun skulle helt sikkert stenge. " vi skal stenge nå". " Ok, men kunne du ha låst opp døra mellom skolen og her, så jeg får hentet tingene mine?" " ja så klart. Hun gikk opp trappa og låste opp døra inn til skolen. " her" sa hun og ga meg ett kort med navnet hennes på. " Da du skal gå ut så skanner du bare denne ved hoved døra" " takk" sa jeg og tok kortet og gikk inn på skolen. Det var veldig mørkt, bare så vidt jeg kunne se skapet mitt. Jeg åpnet det og tok ut tingene mine. Jeg lokket det igjen litt hardere en tenkt, lyden ga gjenspeil i hele korridoren. Jeg gikk mot døra, men det var så mørkt, så jeg tror jeg har gått meg bort, plutselig hørte jeg en lyd, en høy lyd. Som om noe knuste. Og så hørte jeg skritt. Jeg snudde meg, og der sto det 5 personer. De løp mot meg, jeg fortet meg og løp, jeg aner jo ikke hvor jeg er på vei, jeg er i 2 klasse avdelingen og jeg går i 1 så jeg har virkelig ikke peiling på hvor jeg er akkurat nå, men jeg løper. Jeg ser bak meg og oppdager at det bare er 4 stykker som løper etter meg. Hvor er den 5? Du kan ikke bry deg om det nå Zoe du må bare løpe tenkte jeg. Jeg kom rundt ett hjørne, jeg bråstoppet, det var knust vindu og tagging på veggen. Jeg ble så sjokkert at jeg helt glemte at det var noen som jaget meg, plutselig var det ett par hender som grep tak i meg, jeg skrek han som grep meg tok hånden over munnen min. Plutselig kom den femte personen fra en annen retning. Alle hadde på seg hvite masker med bart og skjegg på og hull til øynene. Jeg slikket hånden som var foran munnen min, men han slapp ikke, så jeg bet ham. Han slapp og ropte " faen hu beit meg" så nå sto jeg i mitten av dem. Jeg så han som sto foran meg i øynene, det var noe skjent med de blå onde øynene. Noe som ga meg frysninger. Jeg snudde meg og så på en av de andre, han ene hadde en tatovering på håndleddet, hvor hadde jeg sett det før? Så kom jeg på det..Blake. Og da er det Sondre og det Jonas og det Logan, men hvem var han siste. Jeg snudde meg tilbake til ham. Han så meg inn i øynene. Jeg kan sverge på at jeg har sett de øynene ett sted, men hvor?..... Så kom jeg på det, Wyatt. Jeg ble helt mo i knærne og var sikker på at jeg skulle svime av, men jeg måtte løpe. De merket at jeg oppdaget hvem de var, men før de rakk og reagere løp jeg mot det knuste vinduet, Wyatt fikk tak i jakka mi, men jeg bare rev den av meg og hoppet ut vinduet. Jeg løp og løp helt til jeg var sikker på at de ikke fulgte etter meg. Jeg løp gjennom skogen, en snarvei jeg fant forrige uke. Jeg falt, jeg klarte ikke reise meg, bare ligge der. Jeg begynte å gråte, Hvorfor kom han tilbake? Hvorfor må han terroriser meg? Han fikk det han ville er ikke det nok?. Etter og ha ligget slik en stund, reiste jeg meg og gikk hjem. Jeg åpnet døra og gikk in i gangen. Jeg tok av meg skoa gikk inn. " Hvor har du vert?" Spurte en bekymret Alex. " Jeg var på biblioteket" han reiste seg fra stolen sin. " Hvor er Ben?" " Han måtte jobbe overtid" sa Alex. Jeg klarer ikke la vær og tenke på det som akkurat skjedde. " Hva er det?" Spurte han. " det er ikke no" sa jeg og løy. " Du er en elendig løgner" sa han. Jeg klarte ikke holde det tilbake lenger, jeg braste ut i gråt, Alex hjalp meg til en stol i stua. " hva er det som har skjedd?" Sa han bekymret. " Han er tilbake" sa jeg gråtende. " Hvem?" Sa Alex selv om han vet godt hvem jeg mener. "Wyatt" sa jeg og grått enda mere. Jeg fortalte ham om alt fra festen til i kveld. Jeg gråt hele tiden.

Why me?Where stories live. Discover now