H5

202 37 16
                                    


{POV Julie}

"Hoe lang moeten we nog?" ik zit naast Harm in de auto van Link, Link zelf zit voorin. "Nog 5 minuten!" zegt Link vrolijk terwijl hij de afslag neemt, we rijden achter Jeremy, Joost, Enzo en Lisa. Even later rijden we het bosrijk in, want ja dat wouden de jongens persé, we blijven er 2 nachtjes en gaan dus 3 dagen naar de Efteling. "WIEEE IK HEB ER ZO VEEL ZIN IN" Lisa springt hyper om mijn nek. Joost en Jeremy zien er heel brak uit, Link springt gezellig met ons mee en Harm en Enzo kijken ons geamuseerd aan. Joost en Jeremy komen weer van de balie vandaan. "Huisje 24" zegt hij brak terwijl hij weer in zijn auto stapt. We stappen allemaal weer in en rijden naar het huisje. "Best wel groot" zeg ik als we binnenkomen. Lisa en ik lopen naar een kamer met een tweepersoonsbed en een stapelbed. "IK CLAIM HET TWEEPERSOONSBED" Lisa springt er op haar buik op. "EN IK GA ERBIJ" ik spring erbij en Harm en Enzo lopen de kamer binnen. "Verdomme" zegt Harm lachend en gooit zijn koffer op het stapelbed. "Ik claim boven" zegt Enzo met een pedoface. Iedereen pakt zijn koffer uit en dan besluiten we om naar het park te gaan. We lopen over het bospad en Lisa legt met grote handgebaren uit over hoe we gingen meeten en hier allemaal coole best friend goals foto's gingen maken aan Enzo. Ik loop achter Harm en spring op zijn rug. "Waar gaan we als eerste heen?" "DE BARON" zegt Lisa meteen. Iedereen stemt ermee in. 

"Sjesus wat is het druk" zegt Lisa als we eindelijk in het park zijn. "Echt jammer" zegt Enzo een beetje teleurgesteld. "Hey we hebben hierna nog 2 dagen!" zegt Jeremy om iedereen een beetje op te vrolijken. "Morgen is het maandag, de meeste mensen hebben dan geen vakantie meer, ik ga dan vloggen dan is het rustiger denk ik" zegt Joost. "JA IK OOK VLOGCEPTION" zegt Lisa hyper. Ik open de Efteling app terwijl ik nog op Harm's rug zit. "De baron heeft een wachtrij van bijna 3 uur" zeg ik verdrietig. "DAN GAAN WE NAAR HET SPROOKJESBOS" zegt Lisa en springt op en neer. "Jaaa!" zegt Link. Ze rennen samen het sprookjesbos in en Jeremy facepalmt. Ik moet lachen en laat mezelf van Harm's rug glijden. "Laten we maar gewoon achter ze aan gaan" zeg ik lachend. Ik zet mijn muts op want ja, winter. Ik loop naast Harm en we zien Link en Lisa verwonderd naar de rode schoentjes kijken. "Jullie zijn echt 2 kleine kinderen" zegt Joost lachend. "Sssst het muziekje begint weer" zegt Link. Joost facepalmt. We lopen door en komen uit bij een boom, ineens begint de grond te trillen en Lisa gilt en springt bij Enzo op zijn rug. De gordijnen gaan open en je ziet een trol zitten. "KUT TROL IK SCHROK ME DE TRANEN!" (A/N waargebeurd verhaal... ik schrok me serieus de tranen) Iedereen moet lachen en ouders met kleine kinderen kijken ons erg boos aan.

"MAG IK EEN MUNTJE PLEASEEEEEEEEEE?" vraagt Lisa met een pruillipje. "PLEASE PLEASE PLEASE IK HEB ALLEEN MIJN PINPAS MEE" Enzo facepalmt en geeft haar 50 cent waarna ze gillend met Link naar de Ezel loopt. "IK GA HEM VANGEN" zegt Link terwijl Lisa de 50 cent erin stopt. Hij houd zijn handen op en vangt het muntje. "LINKTJOGGER FOR THE WIN" zegt Lisa melig. Ik ril en trek mijn sjaal iets strakker. Harm slaat een arm om me heen. "Laten we warme chocomelk drinken" met zijn arm om me heen lopen we naar het kleine tentje waar je het kan kopen. Lisa en Link stuiteren hyper achter ons aan en Jeremy en Enzo blijven bij Joost zitten. We bestellen allemaal een warme chocomelk met slagroom en nemen die mee naar de fontein met kikkers. Lisa geeft me een pedoface, we duwen onze bekers in Jeremy's handen en springen op de rand van de fontein en rennen er rondjes omheen. "KIKKERS KIKKERS KIKKERS" zeggen we melig. We gaan uitgeput weer bij de jongens zitten en drinken onze chocomelk op. 

"Dadada droomvlucht" zeg ik en trek Lisa aan haar pols mee. "Ik claim Julie en Link voor deze attractie" zegt Lisa met een pedoface. We moeten lachen en gaan in de rij staan. Een half uur later zijn we eindelijk aan de beurt. Ik stap in en Lisa in het midden, Link daarnaast. We wijzen melig naar alle elfjes en zwaaien naar Harm en Joost die in het karretje naast ons zitten, daar achter zitten Enzo en Jeremy nog. 

"Zullen we nu naar de bobslee? Ik ben er nog nooit in geweest" stelt Lisa voor. Iedereen vind het een goed idee en we lopen ernaartoe. "Dit keer claim ik Julie hoor" zegt Harm en pakt mijn pols, we stappen in en Lisa en Enzo gaan achter ons zitten. Jeremy kijkt quasi verdrietig omdat ie alleen moet zitten. 

"Oké ik had hem leuker verwacht" zegt Lisa. "Tja" zegt Harm. "Waar zullen we nu heen gaan?" vraag ik. "Ik heb wel zin in iets cools, zullen we naar de vogelrock gaan?" zegt Jeremy. "JAAAH" zegt Link en we beginnen met lopen.

{POV Lisa}

"Vogelrock blijft leuk, alleen de foto's niet" zeg ik lachend en wijs naar het scherm. Joost en ik houden allebei onze handen voor onze ogen en je ziet dat we schreeuwen. "Deze foto is geweldig, ik wil hem kopen, vooral die kop van Harm achter ons" zegt hij lachend. Julie zit met haar handen omhoog en een dikke lach op haar gezicht terwijl Harm heel angstig kijkt en een arm om Julie heen heeft. We lopen het gebouw uit en zien dat er op de grond een klein laagje sneeuw ligt, uit de lucht vallen dikke sneeuwvlokken snel naar beneden. "HET SNEEUWT HET SNEEUWT" ik ren rondjes door de sneeuw en hoor een oude vrouw zachtjes lachen. Enzo kijkt Jeremy lachend aan en haalt zijn schouders op. Ik maak een grote sneeuwbal en gooi hem richting Enzo. Hij draait zich net om en krijgt hem recht in zijn gezicht. "DIE KRIJG JE TERUG" roept hij lachend. Hij maakt een sneeuwbal en ik ren naar Harm. Hij raakt Harm en voor we het weten zitten we midden in een sneeuwballengevecht.






It started all with a followback (story about JURM :D)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu