H2

256 34 13
                                    

[POV Lisa]

"WORD WAKKER JUUL WE GAAN ETEN EN DAN NAAR DE STAD" ik spring hyper op Julie's bed. Het is 10 uur 's ochtends en ik verveel me. Julie word langzaam wakker en duwt me lachend van het bed af. Ik val op de grond en wrijf over mijn achterhoofd. "Dat deed auw" zeg ik droog. Ik kleed me aan en doe mijn haar en make-up. "Hey leuk dat jullie kijken naar dag 2 van onze sappige week, wij gaan nu lekker ontbijten en dan de stad in, bij deze wil ik dus zeggen dat de vlog korter is dan de andere" zeg ik als ik zie dat Julie klaarstaat. We lopen de gang op naar de lift. Als we de lift weer uitstappen gaan we naar ons 'vaste' plekje in het restaurant. ^Goedemorgen^ tweet ik waardoor er wat 'fans' reageren. Julie en ik hebben allebei rond de 500 abonnees waar we erg trots op zijn. We eten snel iets en lopen dan naar buiten. "Dus waar is de stad?" zeg ik om me heen kijkend. Altijd leuk als er een hotel midden in een woonwijk staat. We steken de weg over en vragen het aan een lieve oude mevrouw. "Als je bus 24 neemt kom je in de stad uit" antwoord ze. "Dankuwel" zeggen we tegelijk en lopen naar de bushalte. "We wachten nu op de bus en dan gaan we lekker de stad in" vloggen Julie en  ik tegelijk. Als de bus eraan komt checken we in en gaan zitten. 

[POV Julie]

^Goedemorgen lieve mensen wij gaan lekker shoppen in de grootste stad van Friesland^ tweet ik. Twitter stroomt vol met de goedemorgen en veel plezier tweets. Na ongeveer een kwartiertje stappen we uit en lopen we de stad in. "Waar zullen we eerst heen gaan?" vraag ik. "Laten we als eerste naar de Pull and Bear gaan!" zegt Lisa enthousiast. Voor ik kan reageren rent ze al naar binnen en staat bij de croptops. "Wat vind je van deze?" vraagt ze en houd een zwarte croptop omhoog met madeliefjes en bloemblaadjes. "Leuk!" antwoord ik. Zelf begin ik ook tussen de shirtjes te kijken en haal er een tussen uit. "I'm a fangirl who fangirls on fangirl things" lees ik voor. "Perfect voor jou" zegt Lisa lachend. Ik steek mijn tong naar haar uit en we lopen naar de paskamers. "Whoop ik koop hem" hoor ik Lisa zeggen. "Ik koop deze ook" antwoord ik. Ik kleed me weer om en loop met Lisa naar de kassa. We betalen de shirtjes en lopen dan weer naar buiten. We vloggen nog wat stukjes en bekijken wat winkels. Voor we het weten is het alweer 1 uur. "Zullen we wat gaan eten?" vraag ik. "Ja is goed hoor" antwoord Lisa. We lopen door de stad en komen uiteindelijk bij een gezellig eettentje uit. ^Nu lekker pizza eten in de beste pizzeria van Friesland^ tweet ik als we aan een tafeltje gaan zitten.

[POV Harm]

Omdat we de hele nacht gegamed hebben worden we nu pas wakker. Ik pak mijn telefoon erbij en bekijk twitter. ^Nu lekker pizza eten is de beste pizzeria van Friesland^ heeft Julie getweet. "Guys, ik heb wel zin een pizza" stel ik voor. "Dat is random" zegt Enzo lachend. "Soms ben ik gewoon random" zeg ik en leg mijn telefoon neer. Ik loop naar boven en kleed me om, dan doe ik mijn haar en loop weer naar beneden. "Jij hebt geen zin in een pizza, maar je wilt gewoon ene Julie gaan meeten" zegt Jeremy met een pedoface als ik de kamer in kom lopen. "Wat bedoel je?" zeg ik met een knalrood hoofd. "Je had je telefoon aan laten staan" zegt Enzo lachend. "Nee, het is coewl laten we gaan" zegt Jeremy en geeft een klopje op mijn schouder. Hij trekt zijn schoenen aan en ik blijf verbaast in de deuropening staan. "Zeg wil je nog gaan of moet ik Julie gaan fixen?" zegt Enzo lachend. "N-nee" zeg ik en trek snel mijn schoenen aan. We lopen de deur uit en lopen naar de stad. "Waar is die pizzeria?" vraagt Jeremy. "Als je hier naar links gaat zie je hem vanzelf aan het einde van de straat" antwoord ik. We lopen naar links en aan het einde van de straat zie ik al een bord in de vorm van een pizza hangen. "Waar wacht je nog op?" zegt Jeremy en loopt naar binnen. "Waar zit ze?" fluistert Enzo. Ik kijk het restaurant rond en zie aan het einde in een hoekje 2 meiden met bruin haar zitten lachen. "Eh volgensmij zijn dat ze" zeg ik. "Welke van de twee? Ze lijken nogal op elkaar" zegt Jeremy. "Rechter" zeg ik. "Dat weet je snel" zegt Enzo lachend. "Eh laat ik daar maar niet verder op in gaan" zeg ik ongemakkelijk. "Kan ik jullie helpen heren?" vraagt een vrouw die hier werkt. "Eh ja, doe maar een tafel voor 3" antwoord ik. Ze wilt de kant op lopen van Julie maar ik spreek haar snel aan. "Kunnen we misschien die tafel?" vraag ik en wijs naar een tafel aan de andere kant. "Eh tuurlijk" antwoord de vrouw. We gaan zitten en ze komt eraan met 3 menu kaarten. "Willen jullie alvast wat drinken?" vraagt ze. "Doe maar een cola" zeggen Enzo en Jer tegelijk. "Doe maar ice tea" zeg ik. Ze loopt weer weg en ik kijk Julie's kant op. Zo te zien heeft ze erg veel lol met het meisje tegenover haar, een ober loopt langs hun en zet 2 pizza's neer. Jeremy knipt in zijn vingers voor mijn neus, hij hangt half over de tafel heen om mijn aandacht te trekken. "AARDE AAN HARM HALLO?" zegt hij lachend. "Eh sorry" verontschuldig ik me. "Volgensmij is Hurmpie een beetje verliefd" zegt Enzo om me te plagen. "Ach houd toch op ik heb haar nog nooit gesproken" toch heeft hij stiekem gelijk. De vrouw zet onze drankjes neer en loopt weer weg. Ik neem een slok en merk dat Enzo weg is. "Waar is Enzo?" vraag ik. Jeremy geeft me alleen een pedo face en ik kijk snel Julie's kant op. Ik zie Enzo naar hun toe lopen.

[POV Enzo]

"Eh pardon ben jij Julie?" vraag ik als ik naast de tafel sta. De meiden kijken me tegelijk aan en het meisje tegenover Julie verslikt zich. Ze begint te hoesten en ik kijk haar bezorgt aan. "Gaat het?" vraag ik. "Eh, ja.. denk ik.. sorry" ze staat op en loopt snel weg. Julie begint te lachen. "Ja ik ben Julie, hoe ken je me!?" vraagt ze ongelovig. "Weet je zeker dat het goed met haar gaat!? Maar ehh ja, van Harm, die wou hierheen want ja hij zag op twitter dat je hier was en-" "ENZO FOCK OFF" Harm is naast me komen staan en Julie kijkt hem met grote ogen aan. "Nee ik weet niet of het goed gaat met Lisa, ik ben zo terug" zegt Julie snel en loopt ook het toilet binnen. "Nu heb je ze weggejaagd!" zegt Harm. "Niet waar, dat meisje verslikte zich en ja toen ging ze weg, ze komen zo wel terug wedde?" zeg ik. "Ik hoop het voor je" zegt Harm lachend.

[POV Julie]

Als ik het toilet in loop zie ik Lisa in een hoekje op de grond zitten. "HARM IS ER OOK OQERHAKDFH" fangirl ik. "Dat meen je niet!" zegt ze en staat op. "Waarom ben je hier dan!? Ga met hem praten!" zegt Lisa. "Enzo zei dat Harm hierheen wou omdat hij zag op twitter dat wij hier waren" zeg ik. "oeufwdfkuawgeufgwu JURM" fangirlt Lisa. "Jatogg!!!!!!" we gillen allebei even zachtjes. "Oké diep inademen en weer uitademen rustig blijven" zegt Lisa tegen zichzelf. "We moeten met ze gaan praten anders word het nooit een JURM" zegt ze. "En Linzo" voeg ik er met een pedoface aantoe. "Laten we eerst voor de JURM zorgen" zegt ze en trekt me mee naar buiten. Harm en Enzo kijken ons aan als we eruit komen. "Hoi dit is Julie" zeg Lisa snel en duwt mij in de richting van Harm. "Eh... hoi ik ben Harm" hij steekt zijn hand naar me uit. "Nee goh dat wist ze nog niet" zegt Enzo facepalment. Ik schud zijn hand lachend. Ik zie Lisa ongelovig naar Enzo kijken. "LINZO" zeg ik heel random. "Wat?" zegt Enzo lachend. Lisa geeft me een stomp ik mijn zij en kijkt me quasi-boos aan. "Dat is de shipnaam van jou en Lisa" zeg ik alsof het de normaalste zaak is van de wereld. "Hm oké klinkt wel grappig" zegt hij en knipoogt naar Lisa. "Maar JURM klinkt natuurlijk veel beter" zegt Lisa met een pedoface. "Willen jullie zo mee de stad in?" vraagt Harm. Ik kijk hem met grote ogen aan. "Je bedoeld wil je mee, als in dat we met jou door de stad lopen?" vraag ik ongelovig. "Nee ik bedoel dat we jullie hier achter laten en we zelf gaan, natuurlijk!" zegt Harm lachend. "Julie gaat graag mee" zegt Lisa snel. "Mooizo"antwoord Harm.

-HUE HUE :D-


It started all with a followback (story about JURM :D)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu