H17

178 28 14
                                    


{POV Julie}

Het is alweer voorbij, deze week ging onwijs snel.. Ik pak mijn koffer, Lisa kijkt sip. "Ik wil niet naar huis" "ik ook niet" zeg ik verdrietig. Het was niet zoals we het er altijd over hadden, het was een miljoen keer leuker. Ik heb geen zin om naar huis te gaan, dan zit ik weer zover van Harm vandaan en moet ik weer naar school en shit. "Juul, we moeten gaan" zegt Lisa verdrietig. Ik knik. "Gelukkig hebben we nog 1 dag ik België" probeer ik haar op te vrolijken. Ze glimlacht. "Met een squad meeting 2.0" Gelukkig is Lisa al iets vrolijker. De jongens hebben bedacht om nog een squadmeeting te houden in Antwerpen, want ja waarom niet he? We maken een laatste selfie in de kamer en lopen er dan uit. "Vaarwel" Lisa aait over de deur en ik gniffel. "Debiel" we lopen de trap af waar de jongens staan te wachten. "Ik heb geen zin om naar huis gegaan" zeg ik tegen Harm. "Ik ook niet" hij geeft een kus op mijn hoofd en slaat een arm om me heen. "Leggo?" vraagt Joost. Iedereen knikt met tegenzin, we lopen naar buiten en zetten onze koffers in de bus. We houden allemaal onze rugzak met eten en andere shit bij ons. Iedereen is druk in gesprek, laat de foto's zien die ze gemaakt hebben, of laten dingen zien die ze gekocht hebben aan de andere terwijl ik een beetje voor me uit staar. Ik wil de tijd stop zetten, bij Harm blijven, geen school, geen afstand, geen problemen, gewoon, Harm. "Is er iets?" Merkt Link op. Ik schrik wakker uit mijn gedachtes. "Eh" Link glimlacht. "Niemand wil naar huis" hij trekt me in een knuffel. Ik glimlach tegen zijn schouder aan en sla mijn armen om hem heen. "Ey fixtijger dat is mijn vriendin" hoor ik Harm lachend zeggen. "Nee jammer Harm, je bent een broekie ik heb Julie ingepikt" ik laat Link lachend los. "It's just a prank bro" zeg ik grijnzend en geef Harm een kus. 

Ik leun met mijn hoofd op Harm's schouder, we zitten helemaal achterin de bus, Harm zit bij het raam, ik ernaast, daarnaast Lisa, dan Enzo en tegen het andere raam zit Jeremy. Voor ons zitten Link en Joost en aan de andere kant Joann en Gio. Lisa en Enzo hebben allebei 1 oordopje in, ik hoor Lisa het deuntje van Titanium neuriën. Ze is geconcentreerd op haar ds pokémon aan het spelen en Enzo zit een beetje op zijn telefoon te klooien, Jeremy ligt te slapen en heeft zijn koptelefoon op. Wat Link en Joost aan het doen zijn weet ik niet, maar ze hebben wel lol zo te horen. Harm pakt mijn hand en ik word weer wakker uit mijn gedachtes. Hij geeft een kus op ze zijkant van mijn hoofd en gaat tegen het raam aan liggen. Ik leg mijn hand op het kettinkje dat ik van Harm heb gekregen en zet mijn muziek iets harder. Ik luister het nummer Fade nog net af als mijn ogen dichtvallen.

{POV Lisa}

Ik win het laatste potje pokémon en zet dan mijn ds uit. "Enzo" fluister ik als ik zie dat bijna iedereen in de bus slaapt. Buiten is het erg donker, Harm en Julie hebben een deken over zich heen gegooid en slapen kei schattig. Enzo word wakker en kijk me slaperig aan. "Wat is er?" vraagt hij. Ik leg mijn vinger tegen mijn lippen en wijs naar Julie en Harm. Hij grijnst en kijk dan naar Joost en Link. "Die zijn ook schattig" ik kijk hun kant op en krijg meteen een fangirl aanval. Link ligt helemaal in een gekropen tegen Joost aan, Joost heeft zijn arm om hem heen en leunt met zijn hoofd op Link's hoofd. "JoLi" fluister ik fangirlend. Ik pak mijn telefoon, maak een snelle foto van Joost en Link en daarna nog van Julie en Harm. "Het is gewoon 1 uur 's nachts" fluister ik. Enzo knikt. Voor in de bus horen we gelach van Bo, Roy, Sam, Ward en Kaj. Kaj heeft de slappe lach en het klinkt super grappig waardoor wij ook zachtjes moeten lachen. Jeremy maakt een raar geluid en gaat dan rechtop zitten. "Ga slapen kinders" zegt hij grijnzend en gaat weer tegen het raam zitten. "Ik ben niet moe" zeg ik en gaap. "Ik zie het" zegt Jeremy lachend voor hij zijn koptelefoon weer opzet en zijn ogen sluit. "Misschien moeten we ook maar gaan slapen" ik schud mijn hoofd. "Over een half uurtje zijn we bij het hotel" hij slaat een arm om me heen en ik leg mijn hoofd op zijn schouder. Ik doe een oordopje in en val vrijwel meteen inslaap.

{POV Joost}

De bus komt tot stilstand en ik word wakker. Link ligt heel dicht tegen me aan en ik heb een arm om hem heen geslagen. Hij is zo schattig als hij slaapt. Ik kijk om me heen, gelukkig slaapt de rest nog. Ik veeg een plukje haar uit Link zijn gezicht en geef hem een snelle kus op zijn voorhoofd. "Link wakker worden, we zijn er" fluister ik lief. Hij open langzaam zijn ogen en kijkt me aan. "Joost, hebben we de hele nacht zo gelegen?" hij gaat rechtop zitten en ik trek mijn arm terug. "Weet ik niet, volgensmij wel" hij glimlacht. Een glimlach waar alle fangirls een moord voor zullen doen. Link is mijn beste vriend, we zijn best wel close. Alleen voel ik al een tijdje iets anders, ik voel eh, meer. Ik vind Link leuk, maar ik weet niet of het wederzijds is omdat we altijd al zo close zijn geweest. Het licht van de lantaarnpaal buiten schijnt op Link zijn gezicht waardoor zijn ogen twinkelen. "Is er iets?" ik schud snel mijn hoofd. "Nee hoor" ik plak een glimlach op mijn gezicht. "Uitstappen luitjes, in het hotel kunnen jullie slapen" zegt de buschauffeur. Langzaam word iedereen wakker en stappen we uit. Harm heeft een slapende Julie in zijn armen. Lisa heeft een fangirlend gezicht en staat op het punt om te gaan gillen. Ik leg mijn handen op haar schouders. "Je kan er niet aan wennen hé?" vraag ik lachend. Ze schud haar hoofd. "Niet echt, en dat zal ook nooit gebeuren, ik wist wel dat JURM real zou worden, maar dat ze zo goals zouden zijn" Lisa ratelt aan één stuk door, het is een beetje moeilijk te volgen om 2 uur s'nachts. We krijgen allemaal een sleutel in onze hand gepropt. "Ik ga wel op een kamer met Julie" zegt Harm. Lisa's gezicht vertrekt, ze word lijkbleek. "Gaat het?" vraag ik. Ze knikt. "Eh, ja hoor" ik pak haar pols en sleep haar mee naar achter. "Wat is er?" "Ik wil dit niettt dat word awkwardddd" "Enzo is niet awkward" "Nee maar ik wel! En ik ben onzeker" ik geef haar een knuffel. "Dat hoeft niet joh" ze glimlacht. "Dankje Joost" "Geen probleem, maar nu heb ik jou'n hulp nodig" "Vertel" "Denk je dat Link mij.. eh... leuk vind?" ik voel dat ik knalrood word. Waarom vraag ik hulp aan een 13 jarig fangirlend meisje? Ze kijkt mega blij. "Ja echt wel! Jullie zijn zo schattig samen! JoLi is echt geweldig ik ship het al zo lang" ik weet niet waar ik me meer over moet verbazen, het feit dat ze geen reactie geeft over dat ik zojuist verteld heb dat ik op jongens val, of dat er mensen zijn die me dus echt met Link shippen. "Aarde aan Joost?" ze zwaait met haar hand voor mijn gezicht. "Je moet het Link gewoon vertellen, ik weet zeker dat hij hetzelfde voor je voelt" ik knik. "Dankje" "No problemos" ze loopt het hotel in, zoekt Enzo, en loopt samen met hem naar de kamer. "Hey Joost, zullen we samen op een kamer?" Link kijkt me slaperig aan en ik glimlach. "Tuurlijk"


1316 woorden be proud :)

It started all with a followback (story about JURM :D)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu