Semua keluarga aku dan Jungkook ada di wad aku.Tiba²tangan bergerak dan mata aku perlahan²buka dan aku ternampak ramai orang dikelilingku.Omma aku ditepi aku
"Eunhee sayang...Eunhee ingat omma?"tanya ommaku,
EUNHEE POV
Aku perlahan²buka mata aku.Aku nampak ramai orang disekeliling aku.Aku tak kenal mereka.Aku tak tahu aku dekat mana sekarang.Seorang wanita ditepi aku bertanya...
"Eunhee sayang...Eunhee ingat omma?"tanya wanita lingkungan 40 an
'Eunhee?siapa Eunhee?omma?dia omma aku ke?aku siapa?aku dekat mana?aku siapa????'dalam hati kau
Seorang Doktor bertanya pada ku.
"Cik Eunhee,Cik Eunhee kenal mereka?"tanya Doktor itu.Aku melihat tagname nya DR.LEE JONG SUK.
Aku hanya mengelengkan kepala.Riak muka mereka semua muka bertukar sedih.
"Cik Eunhee telah hilang semua memori nya disebabkan hentakan pada otak nya dan darah yang banyak...saya harap keluarga Cik Eunhee dapat memberikan bantuan padanya untuk kembali ingat memori nya"kata Dr.Jongsuk pada mereka.
'Hilang ingatan?aku siapa?'dalam hati
"Sa-saya siapa?kalian siapa?kenapa saya disini?saya siapa?"tanya aku pada mereka.Seorang namja yang boleh lah handsome datang kearah ku.
"Kami keluarga kamu Eunhee...saya suami kamu Jungkook"kata namja itu.
"Suami?saya dah khawin ke?"tanya ku.
"Eunhee...nama kamu Kim Eunhee anak omma..."kata wanita yang mengelar dirinya ommaku
Aku hanya mengangguk.Tiba²kepala aku sakit sangat."Appo!sakit!"aku tak tahan sakit itu.Dr.Jongsuk datang dan suntik aku ubat penahan sakit lama²aku tertidur.
Keluarga aku dan Jungkook berada diruang tamu.Jungkook dari tadi diamkan diri.V disebelah nya cuba menenangkan Jungkook.
Dr.Jongsuk pun keluar dari wad aku,
"Keadaan Cik Eunhee stabil dan dia dibenarkan checkout esok.Saya berharap kelurga Cik Eunhee tidak terlalu memaksanya mengingat sesuatu yang susah sebab ianya akan menyebabkan kepala Cik Eunhee sakit.Saya mintak diri dulu"Dr.Jongsuk pun beredar.-------
Keesokannya...Jungkook angkat aku turun tangga secara bridel style.
Dan duduk kan aku disofa dia pun duduk disebelah aku,Jungkook peluk bahu aku'Dah kenapa mamat ni?geli pulak aku dia peluk bahu aku' dalam hati
"Mengelamun apa tu chagi...rindu oppa ke?"bisik Jungkook ditelinga aku dengan suara memgoda.Mata aku membulat O.o.Kau pandang muka Jungkool disebelah aku,.Habis 2 cm jarak muka korang.Jungkook tersenyum nakal.Lantas dia mengucup bibir aku,elepas beberapa saat dia leraikan.Mata kau O.o pipi aku dah merona merah.
"Yah!Byuntae!"jerit kau.aku pun berdiri.
Jungkook hanya bagi senyuman mengoda awuuu...
"Yah!buruk muka kau!haha"kata aku.Saje nak bagi marah si biskut tu.
KRUKK...(bunyi perut).aku pegang perutkuYe,aku lapar sangat.
Jungkook hanya pandang aku dengan muka tahan gelak.-,-.
"Jungkook,aku lapar...ada makanan tak?"tanyaku pada Jungkook.Jungkook menghadap tv dan buat²tak dengar.aku mencebik.
"Kookie,i'm hungry..."kata aku sambil buat aegyo.
"Kiss oppa dulu"kata Jungkook dan tunjukkan pipi kanannya.Pipi aku dah merona merah.
'Nasib pipi'dalam hati aku
Aku perlahan²dekatkan bibir akuke pipi Jungkook.
Hampir...
1...
2...
Jungkook menoleh muka nya dan...bibir aku bernsetuhan dengan bibirnya.Mata aku O.o.Jungkook pun leraikan ciuman itu.akuu masih terkaku.
Jungkook mencubit kedua²pipi aku,"Dah jom pergi makan dekat luar"Aku pun berlari naik ke bilik aku.Jungkook hanya tersengih².
-------
2 minggu kemudian...aku dan Jungkook semakin rapat.Keluarga kau dan semua bantu aku mengingat kembali ingatan akuu.Buat masa sekarang akuu dapat mengingat dan kenal keluarga aku,Hanya Jungkook kau tak dapat ingat bila aku cuba ingat kepala aku sakit sangat.Tapi,aku dah mula cintakan lelaki yang bernama Jeon Jungkook.
"Oppa!balik sekolah nanti tunggu Eunhee tau"kata aki pada Jungkook sebelum masuk ke pintu sekolah.Jungkook menunjal kepala aku
"Nyanyuk betul isteri oppa ni...kamu kelas sama dengan oppa lah sayang duduk pun sebelah²je"kata Jungkook dan peluk bahu aku,aku masih blur.
"Ye ke?oh ah ok...kaja"aku tarik Jungkook masuk kedalam sekolah.Ramai pelajar tengok aku dan Jungkook ada yang berbisik.aku mula tak selesa.
Di kelas aku hanya diamkan diri.Jungkook disebelah pula berborak dengan Jimin dibelakang.
"Oppa,Eunhee nak pergi tandas kejap"kata aku kat Jungkook.Jungkook hanya mengangguk.
"Eun,Jom saya teman"kata Hyerin.aku hanya mengangguk.
POV Jungkook
"Wey kookie baik kau jaga baik²Eunhee tu...Chae kyung dah kembali and masa seminggu kau tak datang sekolah dia datang sini dia bagi amaran suruh jaga Eunhee sebab dia akan buat sesuatu akan hancurkan rumah tangga korang"kata Jimin.
Aku mula risau.Tiba²aku rasa tak sedap hati aku minta diri nak gi tandas sebenarnya aku nak tengok Eunhee.Jimin pun ikut aku sekali.Sampai saja dilorong tandas blok C aku nampak Eunhee ditampar oleh 3 orang yeoja iaitu merupakan sahabat Chae kyung.
Aku menghampiri mereka.Aku tampar pipi mereka dan mereka lari.Aku menghampiri Eunhee yang terduduk.Aku memeluk nya.Dia hanya menangis teresak².Darah mengalir di tepi bibir nya ku lap menggunakan ibu jari ku.Aku mengucup bibirnya sedalam²nya.Eunhee membalas dan meleraikan ciuman itu.
"Dah jangan nangis.Maaf kan oppa sebab tak jaga Eun"aku peluk badan kecil Eunhee.
"Oppa tak salah Eun yang salah..."katanya.Hyerin pun datang.Muka nya yang tercungap²sebab berlari.
"Eun,mian aku tak jaga kau aku ingat kan kau kat tandas"kata Hyerin.
"Kau gi mana tadi?"tanya ku
"Aku beli air kat mesin air pastu aku gi tandas Eun tak de pastu aku nampak 3 yeoja buli orang so aku cepat²datang sini..mian"
"No...awak tak salah Hyerin"kata Eunhee..
--------
Balik sekolah....
●●●
YOU ARE READING
Sad,Hate,Love[COMPLETED]
FanfictionMengisahkan seorang yeoja bernama Kim Eunhee yang baru pindah ke korea dan tinggal bersama oppa nya V.Seorang namja yang berlagak dan selalu berperangai byuntae bernama Jungkook telah hadir dalam hidup nya bila kedua ibubapa keluarga mereka menyatuk...