SHL 27

330 14 0
                                    

"So,kau suruh aku datang sini nak suruh aku tolong kau pikat Mina"Joshua mengangguk.

"Pasal tu pun nak suruh my wife ni datang bumbung sekolah bagai cakap kat kelas boleh kan"kata Jungkook.

"Ish,oppa jangan lah jeles sangat...Eun kan syg oppa je"kata aku sambil cubit pipi Jungkook"Appo,Aishh tunggu Eun malam ni sakit oppa buat*smirk*.

Aku blur dan tengah proses ayat tu.
"Jangan cemarkan fikiran ku wahai kamu berdua"kata Joshua.Jungkook dan kau tertawa.

"So,cepat arhh Eun kau tau tak aku tak pandai bab²pikat yeoja²ni"tanya Joshua

Ting!!!mentol datang kat kepala aku

------------------------

POV Joshua

Aku sebenarnya tak ada perasaan apa pun dekat Mina budak baru tu tapi aku harus cuba lupakan Eunhee dan cuba cintakan Mina...lagi pun Mina baik dengam aku dan ikhlas suka aku.

Flashback>>>Taman

Aku tengah berjongging tiba²aku terlanggar seseorang,orang itu jatuh dengan baju yang terkena aiskrim yang dia pegang.

"Miss,sorry"aku menghulurkan tangan aku.Orang itu mendongak kan kepala...MINA?!

-"Mian saya tak sengaja terlanggar awak"

"Kwenchana,saya pun jalan tak tengok²..."kata Mina dan tersenyum comel padaku...

Dup dap dup dap

Jantung aku tiba²berdegup laju...

Aku pegang dada aku.Kenapa jantung aku ni?

"Joshua?are you okey?"tanya Mina

Aku mengangguk.

"Joshua sa-saya nak bagitau sesuatu dan saya rasa patut bagitau awak sebelum terlambat"

Aku hanya menantikan kata²yang terkeluar dari bibir mungil Mina

"Sa-saya...sa-saya su-suka kan a-awak"gagap Mina.Aku terkejut.Padahal baru beberapa hari kami kenal.

"Ya,saya tau ini memang tak masuk akal ye lah saya budak baru tiba²dah fall in love...bila saya pandang awak kali pertama kat kelas saya dah mula suka awak..dan saya tau awak mesti dah berpunya kan..saya cuma luah kan perasaan je dan lupakan jelah hehehe can we be frend?"

Aku mengangguk.Aku terus memeluk nya."Mianhae"

End Flashback>>>>

End POV

Aku dan Jungkook sedang menonton tv diruang tamu.aku berbaring beralas peha Jungkook di sofa panjang.

"Oppa...oppa tau tak lusa hari apa?"tanya aku pada Jungkook

"Urmmm...hari Jumaat lah "

"Aishhh oppa ni...bukan lah..."

"Habis tu?hari sukan?hari cuti?hari buat anak ke?*smirk*

Kau terus cubit pinggang Jungkook.

"Byuntae!"Jungkook hanya sengih².

"Jadi oppa tak tau lah lusa hari apa?"tanya aku lagi.Jungkook mengeleng dan fokus pada tv.aku mengeluh kecil.

Bersambung~

Vote^^Comment^^Share^^

Mian idea dah lari sebab tu part pendek huhu..

●●●

Sad,Hate,Love[COMPLETED]Where stories live. Discover now