" Tolonglah Kei , temankan aku pergi fan meeting tu . " Rayu korang kpd kawan baik korang iaitu Kei .
" Malas la . " Kata Kei .
" Please ~~ " Kata korang sambil buat aegyo .
" Tngklah . Lagi satu , kau tak payah buat aegyo sngt la . Mcm babun je aku tngk . " Kata Kei .
" Mcm babun ? Sesedap maggi cukup rasa kau je ckp aku yg comeyy bak arnab niyy mcm babun . Kalau aku babun , kau tu ape ? Beruk ? " Kata korang sambil menahan geram .
" Aku ? Aku rama - rama . Boleyy terbang pergi mne ² je . " Kata Kei .
" Pfft . Kau rama - rama ? Kau lebih sesuai jadi burung helang la . Kau kan kasar . " Kata korang .
" Whatever . " Kata Kei .
" Boleyy tak ?" Kata korang .
" Hish ! Ye la aku teman . " Kata Kei .
" Yeay ! Sebab niyy la aku syng kau . " Kata korang lalu memeluk Kei .
" Whatever . Aku masuk bilik dulu . " Kata Kei lalu masuk bilik . Korang tngk tv di ruang tamu .
※ SKIP ※
Kringgg !
Loceng jam korang berbunyi . Korang menutup loceng jam lalu mengambil tuala di ampaian dan masuk ke dlm bilik air . 30 minit kemudian , korang keluar dari bilik air lalu mengambil baju di dlm laci . Korang mencapai baju lengan pnjng berwarna hitam lalu menyarungkan di bdn korang . Di belakang baju tertulis :
V
95
Korang memakai seluar jeans . Rambut korang dibiarkan lepas melepasi bahu . Selepas bersiap , korang pergi ke bilik Kei .Knock ! Knock ! Knock !
Korang mengetuk pintu bilik Kei .
" Kei - ah . Kau dah siap ke ? Kalau belum , cepat sikit . Aku tunggu dkt bwh . " Kata korang disebalik pintu .
" Nae . " Kata Kei . Korang turun ke bwh lalu menyiapkan breakfast . Korang membuat sandwich . Beberapa minit kemudian , Kei turun ke bwh .
" Y / N , aku dah siap . Nak pergi skrng ke ? " Kata Kei .
" Kau mkn la dulu . " Kata korang . Kei mengangguk lalu mengambil sandwich dan memasukkan ke dlm mulutnya .
" Ok dah siap . Jom la pergi skrng . " Kata korang lalu keluar dari rumah . Kei hanya mengikut korang .
[ Fan Meeting ]
Korang sudah berbaris . Kei ? Kei jln ² . Katanya , malas nak join . Kini , sudah masanya giliran korang . Jantung korang berdegup laju . Korang hanya menunjukkan buku poster utk ditandatangan . Kei dtng ke arah korang .
" Weyy Y / N . Ni ke yg kau minat tu ? " Soal Kei . Korang mengangguk .
" Hii awk . Chingu saya niyy minat gilerr dkt awk . Bilik dia penuh dngn poster awk . " Kata Kei . Korang terkejut dngn kata ² Kei lalu mencubit pinggang Kei . Kei mengaduh kesakitan lalu blah .
" Err .. sorry la ye V Oppa . Chingu saya tu memang mcm tu . " Kata korang .
" Tak ape lah . Lagi pown dia berterus terang . " Kata V sambil tandatangan buku korang . Dia tersenyum ke arah korang .
" Thankz . " Kata korang lalu belakang bangunan .
" Kau ganti balik minuman aku niyy . Aku tak kira . " Kata seseorang .
" Ade aku kisah ? Kau yg jln tak pakai mata . Nak salahkan aku pulak . " Kata lagi sorang .
" Knp niyy ? Bunyi mcm ade orng gado je . Baik aku pergi tngk . " Kata korang lalu pergi ke arah suara tu .
" Kei ? Jungkook Oppa ? Knp niyy ? " Soal korang .
" Kau tngk mamat niyy . Dia jatuhkan minuman aku . Lepastu bukannya nak mintak maaf . " Ngadu Kei .
" Mne ade . Dia yg langgar orng . Lepastu , nak salahkan orng plak . " Kata Jungkook .
" Alahai korang niyy . Kei jom la balik . Biar aku belanja kau . Mianhae Jungkook Oppa . " Kata korang lalu menarik tngn Kei utk balik .
[ Rumah korang & Kei ]
[ Bilik korang ]Korang membelek buku poster yg ade tandatangan member BTS . Sampai di gmbr V , korang teringat peristiwa tadi . Tiba ² , korang ternmpk ade nombor phone di bwh hujung buku .
' Bila masa plak dia bagi nombor phone dia ? Tak perasan pown . ' Kata korang dlm hati . Korang menguntumkan senyuman .
♥ TAMAT ♥
YOU ARE READING
BANGTAN ONESHOT [OPEN]
Short StoryTak tahu nak tulis ape. So, enjoy this imagine. Request? Of coz you can req. Tapi, kalau lmbt, sorry tau. DETAILS:- Your Name/Your Korean Name -> Bias -> Genre -> Short Synopsys/Description -> You Kim Seok Jin / Jin Min Yoon Gi / Suga Jung Ho Seok...