Request by Rae_Min
Raemin dngn Jimin sudah 2 tahun berkahwin. Kehidupan mereka sngt bahagia sampai la satu hari..
"Oppa! Min pergi dulu tau. Oppa dkt rumah ni jngn la asyik duduk² je. Buat la kerja rumah sekali." Bebel Raemin.
"Araseo! Jngn la membebel. Bila Min balik?" Kata Jimin yg sedang back hug Raemin. Dagunya diletakkan di bahu Raemin.
"Maybe mlm atau esok kott Min balik. Oppa tak nak ikut Min ke?" Raemin memusingkan badannya utk menghadap Jimin.
"Tak ape la. Oppa rasa mcm tak sihat skrng ni. Min jngn risau. Oppa boleyy jaga diri oppa." Jimin meyakinkan Raemin.
"Kalau mcm tu okeyy la. Jaga diri baik-baik. Min pergi dulu ye. Annyeong.." Baru je Raemin nak pergi, Jimin memegang pergelangan tngn Raemin. Raemin memandang Jimin.
"Waeyo oppa?" Raemin menyoal.
"Nak kiss." Jimin dah pun memuncungkan mulutnya. Raemin ketawa kecil. Raemin mencium pipi Jimin.
"Ala.. tak nak dkt pipi. Nak dkt mulut." Jimin pout.
"Jngn nak ngada-ngada. Okeyy la. Raemin pergi dulu." Raemin keluar dari rumah lalu masuk ke dlm keretanya dan berlalu pergi meninggalkan rumah. Jimin menutup pintu utama rumahnya. Dia duduk dkt sofa lalu membuka TV. Tiba-tiba phonenya berdering. Jimin mengambil phonenya tapi mata masih di screen TV so, dia tak tngk screen phonenya sebelum angkat panggilan tersebut.
"Yeoboseyo?"
"[...]"
"Yeoboseyo?"
"[...]"
"Kalau tak nak ckp, lebih baik tak pyh call. Pabo."
Jimin end call panggilan tersebut lalu dia sambung tngk TV. Sekali lagi, phonenya berdering. Dia mendengus lalu angkat panggilan tu dngn kasar.
"Kau nak ape?!"
"[I miss you..]"
Jimin tngk screen phonenya. Dia mendengus. Rasa menyesal pulak tak tngk nama si pemanggil sebelum dia angkat panggilan tu.
"Lucy.. I dngn you dah tak ade pape lagi. You pun dah tahu yg I dah kahwin. So, boleyy tak you jngn kacau I dah? I rimas la!"
"[You ingat senang ke I nak lupakan you? Susah you tahu tak? Please la Jimin.. I nak jumpa you. Lepas I dah jumpa you, I takkan kacau you dngn yeoja tu lagi.]"
"Yeoja tu isteri I. Dia ade nme. Nme dia Park Raemin."
"[Whatever. So, boleyy tak I nak jumpa you?]"
"Haish! Fine! Nak jumpa dkt mne?"
"[Kita jumpa dkt restoran biasa. You dtng pukul 8 PM. Jngn lupa ye oppa. Chagi tunggu oppa. Jumpa dkt sne. Saranghae.]"
YOU ARE READING
BANGTAN ONESHOT [OPEN]
Short StoryTak tahu nak tulis ape. So, enjoy this imagine. Request? Of coz you can req. Tapi, kalau lmbt, sorry tau. DETAILS:- Your Name/Your Korean Name -> Bias -> Genre -> Short Synopsys/Description -> You Kim Seok Jin / Jin Min Yoon Gi / Suga Jung Ho Seok...