JUNGKOOK

1.4K 71 21
                                    

Korang berjln lemah dlm hujan . Kepala korang berdarah , bdn korang berlebam . Korang dah tak berdaya lalu korang pengsan .

JUNGKOOK ' S POV

Aku pergi beli makanan utk members yg lain . Dlm perjalanan pulang , aku ternmpk ade seorang yeoja tngh baring . Aku mendekati yeoja tu . Ape kejadah dia tido dlm hujan ni ?

" Awk ... " Kejutku . Tapi , dia tak beri tindak balas . Aku kejut lagi . Tapi ianya tetap sama . Aku rasa dia pengsan dan bukannya tido . Aku mendukung dia secara bridal style dan bwknya pergi ke dorm .

[ DORM ]

Aku membuka pintu .

" Eh Jungkook , sape yg kamu bwk tu ? " Soal V Hyung .

" Jungkook tak kenal dia , tapi dia pengsan dkt depan dorm ni . " Kataku .

" Kepala dia ade kesan luka . Tngn dia berlebam . Ni kene pukul ke bergaduh ? Jungkook , bwk ke bilik kamu . Nnti kamu rawat dia . " Kata Jin Hyung . Aku hanya mengangguk lalu membawanya pergi ke bilikku . Aku meletakkan dia di atas katilku . Aku pun rawat la luka dia . Lepas rawat , aku tngk dia . Badan dia basah . Mcm mne ni ? Takkan aku yg nak salinkan pakaian dia ?

" Jungkook , Ahjumma Lee dtng ! Cpt turun ke sini ! " Jerit Rap Mon Hyung dari bwh . Tiba - tiba aku mendapat idea . Aku turun ke bwh lalu pergi arah Ahjumma Lee .

" Ahjumma Lee , boley tolong Jungkook tak ? " Soalku .

" Tolong ape ? " Soalnya . Aku menarik tngn Ahjumma Lee pergi ke bilikku .

" Nak buat ape dngn bilik kamu ? " Soal Ahjumma Lee .

" Dkt dlm tu ade seorang yeoja . Badan dia basah . Jungkook ingatkan nak salin baju dia . Tapi , Jungkook ni namja . Nasib baik ahjumma dtng . So ... " Kata - kataku dipotong oleh Ahjumma Lee .

" So , kamu nak ahjumma tolong salinkan ? " Agaknya . Aku mengangguk .

" Pergi turun . Kalau dah siap semua , nnti ahjumma turun . Tolong ckp dngn Jin , suruh buat bubur ayam ye . " Kata Ahjumma Lee lalu tutup pintu . Aku turun ke bwh lalu pergi ke dapur .

" Jin Hyung . Ahjumma Lee suruh hyung buat bubur ayam . " Kataku . Jin Hyung mengangguk . Aku keluar dari dapur lalu pergi ke ruang tamu .

END JUNGKOOK ' S POV

" Mcm mne dngn dia ? " Soal J - Hope .

" Dlm jgak la luka dia tu . Lebam dia pun teruk . " Kata Jungkook .

" Dia knp erk sebenarnya ? " Soal Suga . Jungkook menjongketkan bahunya .

" Kalau dia bangun nnti , kita tanya la dia . " Kata Jimin . Ahjumma Lee pun turun ke bwh .

" Mcm mne dngn dia ahjumma ? Dah sedar ke ? " Soal Jungkook risau .

" Dia okay je . Dia dah sedar . " Kata Ahjumma Lee . Jungkook pergi ke biliknya .

" Aku tngk Jungkook tu kan , dia mcm suka dkt yeoja tu la . " Kata V pada Jimin . Jimin mengangguk tanda setuju .

[ BILIK JUNGKOOK ]

Jungkook masuk ke dlm biliknya . Dia tersenyum melihat korang yg tngh duduk sambil menyandarkan bdn di kepala katil . Korang tngk ke arah Jungkook . Jungkook duduk di birai katil .

" Saya dkt mne ? " Soal korang pada Jungkook .

" Awk ade dkt dorm saya . " Jawab Jungkook . Korang terdiam .

" Awk , boleyy saya tanya sesuatu ? " Soal Jungkook . Korang hanya mengangguk .

" Knp dngn awk ? Knp kepala awk berdarah ? Knp tngn dngn bdn awk berlebam ? " Soal Jungkook bertubi - tubi . Air mata korang menitis . Jungkook gelisah .

" Knp awk menangis ni ? Sorry kalau soalan saya membuatkan awk sedih . Saya takkan tanya awk dah . Jngn la nangis . " Kata Jungkook lalu mengelap air mata korang .

" Awk nak tahu knp saya jadi mcm ni ? " Soal korang .

" Kalau awk tak nak cerita tak ape . Saya fhm . " Kata Jungkook .

" Its okay . " Kata korang . Korang pun cerita dkt Jungkook semuanya yg terjadi pada korang .

FLASHBACK

Tok ! Tok ! Tok !

Pintu bilik korang diketuk . Korang pun pergi ke pintu lalu bukak . Korang terkejut dngn susuk tubuh di depan korang . Namja tu melangkah ke arah korang . Korang mengundur ke belakang sehingga belakang bdn korang terkena dinding . Korang terperangkap !

" K - Ken . A - ape yg a - a - awk nak buat ? " Soal korang tergagap - gagap . Air mata korang menitis .

" Baby , please don't cry . I just want you . " Kata Ken lalu mengelap air mata korang . Korang menepis tngn Ken . Ken meraba bdn korang . Korang rasa tak selalu lalu menolak kasar Ken . Korang terlepas dari perangkap lalu lari . Tapi , Ken memegang pergelangan tngn korang .

" Kau nak pergi mne ? Aku tak boley lepaskan kau mcm tu je . Aku nak ' rasa ' bdn kau dulu . " Kata Ken sambil smirk . Korang menumbuk pipi Ken sekuat hati .

" Kurang ajar . " Kata Ken lalu menarik rambut korang lalu menghentak kepala korang ke dinding . Kepala korang berdarah . Tak cukup dngn tu , dia tolak korang sampai korang jatuh . Dia mengambil tali pinggang korang lalu melibas korang . Korang menjerit kesakitan . Ken libas korang sampai badan korang lebam . Korang berlari keluar dari rumah . Korang rasa Ken mengejar korang . Korang melajukan larian korang . Bila korang pndng ke belakang , Ken dah tak kejar korang . Korang mula berjalan dngn lemah . Hujam mula turun setitik demi setitik . Dari germis , hujan turun dngn lebat . Kepala korang berdenyut - denyut . Dunia korang seakan berputar lalu korang pown pengsan .

END FLASHBACK

Selesai korang bercerita , korang menangis teresak - esak . Jungkook yg melihat korang menangis terasa hatinya sakit . Dia memeluk korang .

" Nangis la . Nangis puas - puas . " Kata Jungkook . Korang menangis di dakapan Jungkook . Apabila korang dah rasa tenang , korang melepaskan pelukan .

" Gomawo . " Kata korang .

" Ape nme awk ? " Soal Jungkook .

" Y / L / N . Tapi awk boleyy panggil saya Y / N . Awk pulak ? " Kata korang .

" Jeon Jungkook . Awk boleyy panggil Jungkook or Kookie or Jungkookie . Mne ² yg awk selesa la . " Kata Jungkook . Korang mengangguk . Tiba - tiba , Jungkook memegang tngn korang lalu menatap mata korang . Korang membalas balik renungan Jungkook . Jungkook mendekatkan mukanya ke muka korang lalu kiss lips korang . Korang membalas kiss Jungkook . Lama . Jungkook melepaskan kiss tersebut .

" Saranghae Y / N - ah . Saya akn lindungi awk walau apa pun yg berlaku . " Kata Jungkook .

" Nado saranghae Jungkook - ah . " Kata korang . Tiba - tiba pintu bilik Jungkook terbukak .

" Wuu ~~ our maknae dah bercinta la . " Sakat hyung( s ) ² Jungkook . Korang berasa sngt malu . Jungkook hanya tersenyum .

TAMAT

----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- -----

Sorry kalau ade ayat yg mencurigakan . Request ? Still open . Palli req ! Comment details okayy ^^

Details : -

Title :
Name :
Bias :
Genre :
Description :

P / S - Yg description tu korang bagi sikit jln cerita dkt Ae Eun . Kalau tak , Ae Eun akn buat ikut imaginasi Ae Eun sendiri mengikut titles korang .

----- ----- ----- ----- ----- ----- ----- -----

BANGTAN ONESHOT [OPEN]Where stories live. Discover now