JUNGKOOK [NINI CAT LOVE]

726 47 2
                                    

Request by princezzyuni27

"Meow~ meow~"

"Haih.. memekak la kucing ni!" Yu Ni menekup telinganya dngn menggunakan bantal.

"Meow~ meow~"

"Stressnya aq!!" Yu Ni pergi ke arah pintu utama. Dia membuka pintu.

"Kau nak ape? Blah la woi! Aq nak tido pon x senang kau tau x?" Kata Yu Ni kpd kucing tersebut. Kucing tu hanya memandang Yu Ni dngn pandangan yg sayu (eh? Ade ke mcm tu? 😂).

"Ergh.. fine." Yu Ni mendukung kucing tu. Dia menutup pintu lalu ddk di sofa. Kucing tu dipangku di ribanya.

"Comeyynya kau 😆!! Maafkan aq sbb marah kau tadi erk." Yu Ni membelai kucing tersebut. Sedang dia membelai, dia terasa sesuatu di leher kucing tu.

"Dongak jap.." Kucing tu seakan-akn tau lalu dongak.

"Ow.. rantai rupanya (author x tau ape benda tu 😝).." Yu Ni membelek-belek rantai tu.

"Nme kau Nini rupanya. Erm.. nnti kita cari tuan kau ye. Buat sementara ni, kau ddk la dngn aq ye." Kata Yu Ni.

"Alolo.. dah ngantuk ke? Jom kita tido!" Yu Ni mendukung Nini ke biliknya. Yuni meletakkan Nini di sofa.

"Kau tido situ tau. Good night." Yu Ni naik ke katilnya dan tido.

••••••••••

"NINI!! Mne pulak Nini ni (lain mcm pulak bunyinya 😂)! Dia x pernah keluar rumah. Haih.. risaunya aq. Harap dia x ape² la." Jungkook menghenyakkan punggungnya di sofa.

"Huwaa rindunya aq dkt dia (╥_╥).. baru je x jumpa sekejap dah rindu. Mcm mne esok²? Cpt la balik Nini oi.." Monolog Jungkook.

"Relax Jungkook.. kau pergi tido dulu... esok kau carik la dia. Mne tau kau terjumpa dngn dia ke." Jungkook berkata sendirian. Akibat bnyk sngt berfikir, Jungkook tertido di atas sofa.

- S K I P -

"Meow~ meow~" Nini menggeselkan badannya di perut Yuni.

"Erm.. eh? Dah bangun? Knp ni?" Yu Ni membelai badan Nini dalam keadaan mamai sambil terbaring.

"Meow~ meow~" Nini melibas manja ekornya di muka Yu Ni xD.

"Nini! Ye la.. aq bangun." Yu Ni bangun dari pembaringan. Dia turun dari katil lalu mendukung Nini turun ke bawah.

Yu Ni meletakkan Nini di atas sofa.

"Tunggu sini kejap tau." Terus Yu Ni pergi ke dapur untuk mengambil mangkuk dan menuangkan susu di dalam mangkuk tersebut. Lalu, dia membawa mangkuk tersebut ke depan dan meletakkan di meja.

"Nah. Minuman kau." Nini meloncat ke meja lalu minum susu tersebut. Yu Ni tersenyum melihat gelagat Nini.

"Mne aq nak carik tuan dia ni? Mesti tuan dia tngh risau. Erm.. ptng nnti pergi taman la. Mne tau, terjumpa pulak dengan tuan Si Nini ni." Gumam Yu Ni.

••••••••••

"Boleh jadi gila aq mcm ni." Jungkook menyerabutkan rambutnya.

Ding.. Dong..

Jungkook melangkah ke arah pintu lalu dia bukak pintu.

"Tada~~ ni.. aq ade belikan makanan utk Nini yg kau nak tu." Kata chingu Jungkook, V sambil menayangkan makanan kucing ke arah Jungkook. Jungkook tidak memberi sebarang reaksi.

BANGTAN ONESHOT [OPEN]Where stories live. Discover now