Request by NazieraSulaimi
"Na Ra, balik sekolah ni.. sye tak boleh nak temankan awk sbb sye ade latihan bola keranjang. Sorry sesangat. Awk okey ke balik sorang²? Ke nak sye temankan?" Terang V semasa dia dan juga Na Ra sedang makan di pondok.
"Ish tak pyh la. Nnti awk kena ulang-alik pulak. Awk jngn risau la. Sye boleh balik sorang²." Kata Na Ra.
"Are you sure?"
"I'm very very sure." Na Ra tersenyum.
"Kalau mcm tu okey la. Terus balik tau. Jngn nak merayap." Pesan V.
"I know la Kim Tae Hyung. Don't worry about me." Na Ra menyedapkan hati V.
"Speaking pulak dia. Tau la BI selalu dpt no. 1." Cebik V.
"Ape panggil aq ni?" Secara tiba-tiba B.I dtng.
"Sape panggil kau?" V menyoal.
"Kau."
"Mase bile pulak aq panggil kau?"
"Tadi."
Na Ra tergelak. B.I dngn V memandang Na Ra.
"Dah knp kau gelak? Gile eh?" Soal B.I. V menunjal kepala B.I.
"Agak arr nak ckp dia gila pun." Kata V dngn geram. B.I menjelirkan lidah.
"Aq rse kau dah salah fhm la B.I." Ujar Na Ra.
"Ape yg aq salah fhm? Tapi masalahnya, betul la kan yg Si V ni panggil aq?" B.I menyoal dngn pelik.
"Mne ade aq panggil kau!"
"Tak ade sape pun yg panggil kau B.I. Tadi V ckp yg aq ni dpt no. 1 dlm pelajaran BI! Bahasa Inggeris. Bukannya kau." Terang Na Ra.
"La.. kalau dari tadi terus ckp kan senang. Tak ade la aq kena tunjal dngn Si Alien ni." Rungut B.I lalu pergi dari situ.
"Kurang diajar budak ni. Tak ape.. tunggu kau mse latihan nnti. Aq belasah kau cukup². Aq bukan alien la!" Gumam V.
"Dah.. habiskan makanan tu. Lagi berapa minit je lagi nak bunyi loceng."
Kring.. Kring..
"Masinnya mulut. Sepatutnya awk ckp 'lagi berapa saat je lagi nak bunyi loceng'.. bukan minit." Ujar V. Na Ra tersengih.
"Ala.. relax ar. Jom la masuk kelas." Ajak Na Ra.
"Makanan ni?"
"Erm.. tinggalkan je la. Biar acik kantin tu yg amek." Dngn pantas, Na Ra menarik tngn V.
"Jahat jugakkan awk ni." Kata V.
"Sye memang jahat pun." Selamba Na Ra berkata.
"Kan? Sbb awk jahat la awk dah curi sesuatu." Langkah Na Ra terhenti. Dia memandang V.
"Jahat tu memang la. Tapi, sye tak pernah curi barang tau." Ujar Na Ra.
"Tak betul tu. Awk dah curi sesuatu."
"Ape dia?"
"Hati sye." V tersengih.
"Ish dia ni. Main² pulak. Jom la masuk kelas. Lepas ni dah la cikgu Jongkook." Na Ra pergi meninggalkan V. Pipinya merah bak tomato.
"Eleh.. suka la tu. Na Ra! Tunggu la!" V berlari mendapatkan Na Ra dan masuk ke dalam kelas. Tanpa mereka berdua sedari, tingkah laku mereka diperhati oleh seseorang.
"Aq akn pastikan yg Na Ra akn jadi milik aq. Just wait and see."
- S K I P -
"Annyeong Na Ra. Hati² jln tu. Kalau ade orng kacau, belasah je orng tu." Pesan V.
"Ye.. annyeong. Berlatih tu jngn kuat sngt." Nasihat Na Ra. V mengangguk lalu pergi ke court bola keranjang.
Na Ra berjalan. Belum sempat dia melangkahkan kakinya keluar dari kawasan sekolah, seseorang menegur Na Ra.
"Hi Na Ra. Balik sorang je ke? V mne?" Na Ra memandang orng tersebut.
"Eh Yugyeom. Haah. Balik sorang je la. V? Dia ade latihan bola keranjang." Terang Na Ra.
"Ouh.. boleh aq balik sekali dngn kau?" Pinta Yugyeom.
"Boleh je." Na Ra tersenyum lalu berjalan. Yugyeom berjalan seiringan dngn Na Ra.
"So, kau dngn V dah berapa lme?" Yugyeom menyoal.
"Erm.. dah 2 tahun lebih." Jawab Na Ra.
"Ouh.."
"Na Ra.." Panggil Yugyeom. Na Ra memandang Yugyeom. Secara tiba-tiba, Yugyeom menolak Na Ra ke dinding lalu mengunci Na Ra.
"Kau ni dah knp? Lepaskan aq la!" Na Ra meronta.
"Aq takkan lepaskan kau kali ni. Na Ra.. sebenarnya, aq dah lme suka dkt kau. Tapi, bila aq nak confess dkt kau, Si V tu mengacau pulak! Serabut aq dngn dia tu! Hari ni, aq akn pastikan yg kau jadi milik aq. Selamanya." Yugyeom mendekatkan mukanya ke muka Na Ra. Na Ra berpaling. Yugyeom memalingkan kepala Na Ra dan memegang dengan kuat. Tiba-tiba..
DUSH!!
Seseorang menumbuk Yugyeom. Yugyeom terjatuh. Na Ra memandang orng tersebut.
"V!" Na Ra berlari ke belakang V. Yugyeom mengesat darah yg mengalir di mulutnya.
"Tak guna kau!" Yugyeom bangkit dan ingin membalas semula tapi V bertindak lebih pantas. Dia menendang perut Yugyeom.
"Aq bagi amaran terakhir. Jngn kau sesekali kacau lagi. Kalau tak, maut menanti." V terus meninggalkan Yugyeom. Na Ra berlari mendapat V.
"V.."
"Jngn ckp dngn aq lagi! Aq tak suka dngn yeoja yg curang dkt belakang aq! Kalau aq tak balik tadi, mesti kau syok kan kiss dngn Yugyeom tadi?!" Tengking V.
"M-Mne ade.."
"Kau tak payah nak tipu aq la. Aq sendiri nmpk dngn mata kepala aq! Kalau dah suka sngt dkt Yugyeom tu, pergi la dkt dia! Aq kesah ape?!" Na Ra menunduk. Dia menggenggam tangannya.
"Asal diam? Betul la kan ape yg aq ckp tadi? Okey fine. Aq akn.." Belum sempat V menghabiskan ayatnya...
CHU~~
Na Ra mencium lembut bibir V. V terkaku tapi dia tak membalas. Na Ra meleraikan ciuman tersebut.
"Awk dah salah fhm Tae Hyung. Sye tak pernah dan takkan cintakan orng lain selain awk. Sye syng awk sorang je. Tak ade sape yg boleh gantikan tempat awk. Tak ade sape yg boleh buat sye bahagia mcm mne awk buat sye bahagia. Sye takkan curang dngn orng yg sye syng. Dlm hati ni, cuma awk sorang je Kim Tae Hyung." Terang Na Ra pnjng lebar. V mencium bibir Na Ra. Na Ra membalas ciuman tersebut. Beberapa saat kemudian, V meleraikan ciuman.
"Mianhae.. mian sbb sye tengking awk tadi." V berasa serba salah. Na Ra tersenyum.
"Gwaenchana. jom la balik.. lupakan ape yg dah jadi tadi." V mengangguk lalu membalas senyuman Na Ra.
Mereka berdua pun balik ke rumah sambil berpegangan tngn dngn gembira.
♥TAMAT♥
Sorry sbb ade byun sikit 😅 btw.. enjoy this oneshot keyy 😉
YOU ARE READING
BANGTAN ONESHOT [OPEN]
Short StoryTak tahu nak tulis ape. So, enjoy this imagine. Request? Of coz you can req. Tapi, kalau lmbt, sorry tau. DETAILS:- Your Name/Your Korean Name -> Bias -> Genre -> Short Synopsys/Description -> You Kim Seok Jin / Jin Min Yoon Gi / Suga Jung Ho Seok...