V [I FOUND MY LOST WIFE]

1K 60 6
                                    

Part 2: IFMLW

Dngn sedaya upaya, V cuba utk tidak membuat bising. Skrng ni, dia ade dkt gudang lama. Tiba di sebuah (?) pintu, dia terdengar orng sedang berbual.

"Chagi mkn dngn berselera tak tadi?"

"Jngn panggil aku chagi la! Hanya V Oppa je yg layak!"

"Tapi, dah bertahun dia tak cari chagi. Entah² dia dah kahwin lain." V berasa geram. Tapi dia cuba bertenang. Dia terus mendengar perbualan antara Suwoong dngn Raemin.

"Tak! Dia takkan buat mcm tu! Aku kenal dia! Dia setia. Tak mcm kau! Playboy.."

"Kalau dia setia, knp dia tak cari chagi? Dah 8 tahun oppa culik chagi. Knp dia tak selamatkan chagi?"

"Tak payah nak berchagi dngn aku la!! Aku tak suka kau panggil aku chagi! Aku benci kau!!"

PANG!!

"Kau boleyh senyap tak? Menjerit je dari tadi. Aku cuba nak berbaik dngn kau, kau buat aku mcm ni. Kau mmg nak dilayan dngn kasar kan? Aku akn bagi."

"Lepaskan rambut aku la pabo! Kau ingat tak sakit ke? Tadi lempang pipi aku. Skrng tarik rambut aku pulak. Kau tak ade rambut ke?"

"Kau ni mmg sengaja je nak uji kesabaran aku. Selama aku culik kau, aku sabar je dngn perangai kau tu. Skrng ni, aku nak buat kau diam."

"A-ape yg kau nak b-buat dngn pistol tu?"

"Nak tidurkan kau buat selama-lamanya. Bersedia la ye."

KEDEGANG! (Sound effect nak rempuh pintu tak jadi xD)

"Oppa!! Tolong chagi!"

"Kau jngn ape² kan isteri aku!"

"Wah, akhirnya kau dtng jugak. Dah lama aku tunggu kau." Suwoong mengacukan pistol ke kepala Raemin. Raemin ketakutan.

"Jauhkan pistol tu dari kepala isteri aku!"

"Kalau tak nak?" Suwoong tersenyum sinis.

"Ni jadinya.." Seseorang menendang tngn Suwoong yg pegang pistol lalu pistol tu tercampak.

"Argh.." Suwoong mengaduh kesakitan.

"Aku tendang kuat sngt ke? Sorry la ye." Rap Mon tersengih. Suwoong menjeling Rap Mon. Dia pergi ke arah Raemin. Dia membuka ikatan di bdn Raemin.

"Jngn sesiapa pon dkt. Kalau tak, aku bunuh dia." Suwoong meletakkan (?) pisau di leher Raemin.

"S-Suwoong.. please jngn buat m-mcm ni. Aku mintak m-maaf.." Raemin berkata dngn tergagap-gagap.

"Dah terlmbt utk semua tu.. aku akn tetap jadikan kau milik..."

BANG!!

"Argh.." Suwoong terduduk. Secara automatik, dia terlepas Raemin. Raemin berlari pergi ke belakang V.

"Qri?? Knp kau tembak dia?" V menyoal.

"A-aku.." Qri kehilangan kata-kata. Suga yg berada di belakang Qri cepat² ambil pistol di tngn Qri.

"Mne dia dpt pistol tu?" Jungkook berbisik kpd J-Hope. J-Hope hanya menjongketkan bahunya tanda tak tahu.

"Chagi.. chagi pergi dkt Jimin dan yg lain." Arah V. Raemin hanya menurut sahaja. Dngn langkah berjaga-jaga, V mendekati Suwoong.

"Suwoong?" Panggil V.

"Ergh.. a-apa yg kau n-nak?" Suwoong berkata sambil menahan sakit.

"Jin Hyung.. tolong rawat dia boleyh?" Pinta V. Tanpa bnyk ckp, Jin terus merawat Suwoong. Beberapa minit kemudian, Suwoong sudah dirawat. V mendekati Suwoong.

"Suwoong.. aku nak mintak maaf dkt kau. Kalau aku tahu yg kau ada hati dkt Min, mesti perkara ni takkan terjadi." V memegang bahu Suwoong.

"Tak apa la.. aku dah sedar skrng. Min mmg bukan utk aku. Aku yg patut mintak maaf dkt kau V. Aku harap kau bahagia ye." Suwoong tersenyum. V membalas senyuman Suwoong. Raemin dtng mendekati mereka berdua.

"Suwoong.. aku nak mintak maaf sbb aku asyik layan kau nak tak nak je. Kita boleyh jadi chingu kan?" Suwoong mengangguk. Raemin tersenyum lalu memeluk Suwoong.

"Jngn peluk lama sngt. Di sini cemburu." V berkata. Raemin meleraikan pelukan lalu tergelak kecik. Suwoong hanya tersenyum.

"Aku harap kau dpt cari orng yg lebih baik dari aku." Suwoong menganggukkan kepalanya.

"Suwoong.." Seseorang memanggil Suwoong. Suwoong, Raemin dngn V memandang ke arah orng tu. Orng tu ialah Qri.

"Noona.." Sahut Suwoong.

"Noona mintak maaf ye. Noona tak ada niat pon nak tembak kamu tadi. Noona just nak kamu sedar dari kesilapan kamu je. Maafkan noona ye?" Air mata Qri mengalir. Suwoong mengelap air mata Qri.

"Tak apa la noona. Suwoong dah sedar skrng. Suwoong janji yg Suwoong takkan buat lagi." Qri memeluk Suwoong. Suwoong membalas pelukan Qri. V dngn Raemin pndng sesama sendiri lalu tersenyum.

"Jom pergi dkt yg lain?" Bisik V. Raemin mengangguk. Dia dngn V bangun lalu pergi ke member BTS yg lain.

"Min! Kitorang rindu giler dkt kau!" J-Hope berkata. Raemin tersenyum.

"Ye ke rindu?" Soal Raemin.

"Bukan rindu dkt tuannya, tapi rindu dkt masakan dia." Usik J-Hope. Raemin mencebik.

"Tak nak kawan!" Raemin berpura-pura merajuk.

"Eleh.. merajuk pulak dia. Dah besar pon merajuk lagi ke? Mcm budak²." Kata Jimin.

"Lantak aku la. Perangai aku, bukan perangai kau." Raemin menjelirkan lidahnya.

"Dah² la tu. Nak bergaduh je. Jom balik. Oppa dah lama tak mkn masakan yg chagi msk." V memaut bahu Raemin.

"Ye la.. jom kita balik!" Kata Raemin dngn bersemangat. V hanya tersenyum dngn gelagat Raemin.

"KITORANG PON NAK JUGAK!!" BTS berkata dngn serentak.

"Araseo!" Mereka semua ketawa..

TAMAT

Sorry Rae_Min sbb lmbt buat awk punya request.. hope awk enjoy la ye oneshot V ni..

BANGTAN ONESHOT [OPEN]Where stories live. Discover now